printlogo


کد خبر: 247010تاریخ: 1400/12/25 00:00
آیا پاریس هم در محاصره است؟
مسخره‌بازی مکرون به زلنسکی جنگ‌زده!

پوشش غیررسمی رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم رسمی کاخ الیزه پاریس به سبک همتای اوکراینی‌اش که در شرایط جنگی در شهر محاصره شده کی‌یف حضور دارد، موجی از انتقادات را در فرانسه برانگیخته است. تصویری از امانوئل مکرون منتشر شده که او را با لباسی غیررسمی به سبک ولودیمیر زلنسکی در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، رئیس‌جمهور فرانسه سبک پوشش زلنسکی را برگزیده است. 
مکرون که همواره به شکلی رسمی با کت و شلوار و کراوات در انظار ظاهر می‌شود، این بار با ته‌ریش، شلوار جین و هودی تیره پشت میز کاری‌اش در کاخ الیزه نشسته است. اسپکتیتور، نشریه انگلیسی با لحنی مضحکه‌آمیز به این ژست رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داده و تیتر ‌زده است: «مکرون معکوس زلنسکی». در این یادداشت این سوال مطرح شده که «کدام رهبر غربی درباره اوکراین بی‌شرم‌ترین بوده است؟» و بعد به چند مقام غربی که بیش از سایرین به زجر کشیدن مردم جنگ‌زده اوکراین بی‌تفاوت بوده‌اند اشاره شده است: «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با توجه به خنده‌های عجیب و غریب و هیستریکش وقتی در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره پناهندگان کی‌یف از او سوال شد. «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا که پس از درخواست تحریم‌های کالاهای لوکس ایتالیایی برای روسیه، بدون جذابیت و شبیه ماری آنتوانت به نظر می‌رسید (ملکه متفرعن فرانسه در قرن هجدهم که می‌گفت اگر مردم نان ندارند، کیک بخورند).
با همه اینها اسپکتیتور، لقب بی‌شرم‌ترین را لایق مکرون دانسته که نه‌تنها بی‌تفاوت‌ترین رهبر غربی نسبت به وضعیت اوکراین بوده بلکه طی روزهای بعد از حمله روسیه مدام در حال مکالمه با ولادیمیر پوتین بوده، بی‌آنکه هیچ‌گاه اقدام او را به شکل صریح محکوم کرده باشد. او با توجه به فاجعه‌ای که در اوکراین اتفاق می‌افتد و خطری که اروپا را تهدید می‌کند، فقط مثل یک هنرپیشه دمدمی‌مزاج ژست می‌گیرد بدون اینکه حتی هیچ حس همدردی واقعی از رفتارش منعکس شود و مهم‌تر از آن هیچ اقدام مهمی برای جلوگیری از اشغال این کشور انجام داده باشد. آخرین ژست مضحک مکرون برای آنکه خود را شبیه زلنسکی تحت محاصره جلوه دهد، یکشنبه گذشته بود که با ژاکت مخصوص تفنگداران ویژه دریایی فرانسه CPA10، جین تیره، موهای شانه نشده و ته‌ریش در جلسه رسمی کاخ الیزه حاضر شد که بیش از آنکه باعث استقبال افکار عمومی فرانسه شود، باعث شد این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که مکرون بدون هیچ شباهتی به الگوی اوکراینی‌اش، اتفاقا تصویری غیرعملگرا و معکوس زلنسکی دارد. برخی کاربران فرانسوی نیز رئیس‌جمهورشان را تمسخر کرده‌اند که «نکند مکرون فکر کرده پاریس در محاصره روس‌هاست؟»

Page Generated in 0/0056 sec