printlogo


کد خبر: 247024تاریخ: 1400/12/25 00:00
در پی حمله موشکی سپاه به مقرّ اسرائیل در اربیل عراق
موشک من از تو

ترکید. همزمان با فرارسیدن چهارشنبه‌سوری مقرّ اسرائیل در اربیل عراق توسّط موشک‌های نقطه‌زن سپاه ترکید و مراسم چهارشنبه‌سوری رسماً آغاز شد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که آیین اصلی چهارشنبه‌سوری پریدن از روی آتش است، لذا قطعاً هنوز کار ایرانی‌ها با مقرّ اسرائیلی‌ها تمام نشده و اسرائیلی‌ها باید منتظر حضور ایرانی‌ها برای پریدن از روی آتش باشند.
گفتنی است این مراسم نشاط‌آفرین ساعت ۱:۲۰ بامداد آغاز شده است که پیام خاصّی برای اسرائیل و آمریکا دارد. در همین راستا مقامات اسرائیلی و آمریکایی تصمیم گرفتند ۱:۲۰ بامداد را از ساعت‌ رسمی خود حذف کنند، بلکه مشکل حل گردد.
کارشناسان اما ضمن گاگول خطاب‌کردن مقامات آمریکایی و اسرائیلی اذعان داشتند که ساعت ۱:۲۰ به‌جای حذف، باید رسماً به‌عنوان ساعت پناهگاه و وضعیت قرمز نام‌گذاری شود، چرا که این زمان برای ایرانی‌ها هرگز حذف نخواهد شد.
از سوی دیگر آژانس آب و هوایی آمریکا این اقدام ایران را قویّاً محکوم کرد؛ چرا که پس از این حمله موشکی گازهای سمّی ناشناخته و غیرگلخانه‌ای از منبعی ناشناخته در کاخ سفید منتشر شد که آسیب جدّی به لایه اوزون بالای آمریکا وارد کرد. کاخ سفید هنوز در این‌رابطه توضیحی ارائه نداده است.
خود اسرائیل هنوز واکنش خاصّی نشان نداده است و کارشناسان معتقدند دلیلش این است که در پناهگاه‌های اسرائیل آنتن بسیار ضعیف است و برای مقامات اسرائیل سخت است که با زبان فلج شده پیامشان را از داخل پناهگاه‌ها به بیرون منتقل کنند.

Page Generated in 0/0057 sec