printlogo


کد خبر: 247033تاریخ: 1400/12/25 00:00
مطابق آمار رسمی روزانه بیش از 1000 سقط جنین در کشور انجام می‌شود؛ پرواز 1000 بالن در برج میلاد برای انسان‌هایی که هیچ‌گاه به‌دنیا نیامدند
جنین‌های نازنین

مستند «خونریزی» با موضوع چگونگی قانونی شدن سقط جنین در آمریکا، با حضور خانواده‌های تهرانی اکران شد و 1000 بالن به یاد انسان‌هایی که فرصت زندگی و رسیدن به آرزوهای‌شان را نیافتند، به پرواز درآمد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چند وقتی است پویشی با عنوان «نجات آرزوها» در جامعه شکل گرفته که هدف آن آگاهی‌بخشی به مردان و زنان درباره حق حیات جنین است؛ کمپینی که می‌خواهد از کشتار ناآگاهانه تقریبا نیم‌میلیون انسان در سال جلوگیری کند. مطابق آمار، سالانه بیش از 400 هزار سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور انجام می‌شود؛ به عبارتی روزانه حدود هزار آرزو به محض شکل گرفتن، نابود می‌شود! یعنی 45 انسان در هر ساعت محکوم به مرگ پیش از تولد هستند!
بر همین اساس، عصر دوشنبه مستندی با عنوان «خونریزی» در برج میلاد تهران اکران شد که حاصل یک کار پژوهشی درباره چگونگی قانونی شدن سقط جنین در آمریکاست. این مستند به همت سفیر فیلم ساخته شده و کارگردان آن محمد خوشدل‌فر است. از جمله مهم‌ترین اهداف این مستند و پویش مذکور، مقابله با تبلیغات جهانی سقط جنین است تا شاید پدران و مادران، زنان و مردان و هر انسان دیگری که در روند سقط جنین نقش دارد، به عمق تصمیم و اقدام خود بیندیشند و به آرزوهای جنینی، فرصت تولد بدهند. 
بنا بر اعلام مهر، کارگردان این مستند پس از آیین اکران در جمع خانواده‌ها، به چگونگی ساخت این مستند پرداخت و گفت: من و همکارانم تلاش کردیم در نخستین قدم چگونگی قانونی کردن سقط جنین را در آمریکا نمایش دهیم. 
وی با بیان اینکه در کشور ما هم وضع سقط جنین چندان مناسب نیست، افزود: ما با شرایط ویژه‌ای درباره سقط جنین مواجهیم. تنها ۲۰ درصد موارد سقط جنین با دلایل موجه همچون بیماری مادران و جنین یا نامشروع بودن جنین رخ می‌دهد. ۸۰ درصد موارد سقط جنین تنها به دلیل مسائل فرهنگی است. 
خوشدل‌فر ادامه داد: باید کاری کنیم که سقط جنین نه نخستین راه، بلکه آخرین راه مواجهه با این موضوع باشد. متأسفانه برخی خانواده‌ها حتی تنها به دلیل عدم تمایل والدین به داشتن فرزندان با اختلاف سنی نزدیک اقدام به سقط جنین می‌کنند. 
 
* مخالفت با سقط جنین با سانسور مواجه می‌شود
خوشدل‌فر با بیان اینکه جریان سقط جنین و مخالفت با آن با سانسور خبری در جهان مواجه می‌شود، گفت: ما برای به دست آوردن منابع اطلاعاتی با محدودیت‌های زیادی مواجه بودیم و اکثر سایت‌ها و ویدئوهایی که درباره مخالفت با سقط جنین مطالبی را کار کرده بودند، در شبکه جهانی اینترنت از دسترس خارج بود. پس از سخنان کارگردان این مستند، در برنامه رونمایی از کمپین نجات آرزوها، ویدئویی ارسالی از طرفداران زندگی (مخالفان سقط جنین) در حمایت از کمپین ایرانی «نجات آرزوها» به نمایش درآمد. 
 
* به من گفتند باید فرزندت را از بین ببری
پس از این ویدئو نسترن سحری یکی از مادرانی که با موضوع سقط جنین مواجه شده و تحت فشار برای سقط جنین قرار گرفته بود، گفت: حتی دکتر زنان و زایمان به من گفت باید فرزندت را از بین ببری! بسیاری از اطرافیان من را تشویق به سقط جنین کرده بودند اما من تصمیم خود را گرفته بودم و می‌خواستم از فرزندم محافظت کنم. 
این مادر که در 2 سال گذشته با کمپین نجات آرزوها در ارتباط بوده است، افزود: وقتی خداوند کسی را به مادری برگزیده یعنی به او این لیاقت را داده که از مخلوقش محافظت کند. من حرف هیچ کس را که به من توصیه سقط جنین می‌کرد گوش ندادم. 
مادر آتریسا در ادامه اظهار داشت: من از همه هموطنانم می‌خواهم از مادرانی مثل من که به‌رغم ناملایمات زندگی و فشار اجتماعی و اقتصادی حاضر به سقط جنین نیستند حمایت کنند و با گفته‌های خودشان نمک روی زخم ما نپاشند. 
در ادامه این برنامه حمید هیراد از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان همراه با گروه موسیقی خود به اجرای قطعاتی در زمینه عشق مادر به فرزند پرداخت. 
اجرای قطعات شاد و عاشقانه توسط این گروه موجب شده بود کودکان و نوجوانان که تعداد قابل توجهی از مخاطبان این برنامه بودند بشدت به وجد آمده و از آن استقبال کردند. 
 
* پرواز هزار بالن برای انسان‌هایی که هرگز به دنیا نیامدند
اما آخرین برنامه کمپین «نجات آرزوها» به پرواز درآمدن هزار بالن به نشانه سقط هزار کودکی بود که هیچ‌گاه به دنیا نیامدند. 
بنا بر برخی آمارهایی که در کشور ما در زمینه سقط جنین منتشر شده است، روزانه به طور میانگین ۱۰۰۰ سقط جنین در کشورمان رخ می‌دهد. 
این عدد اگر چه قطعی و دقیق نیست اما باید بر این مساله اذعان کرد که عدم شفافیت درباره سقط جنین و وجود مراکز غیرمجاز که سقط جنین را مخفیانه انجام می‌دهند موجب افزایش آمار این عمل شده است. همچنین شرکت‌کنندگان در این برنامه در پیامی به جمعیت هواداران انتخاب زندگی (‌life choice‌) بر مخالفت با سقط جنین و حمایت از حفظ جان انسان‌ها تاکید کردند.

Page Generated in 0/0070 sec