printlogo


کد خبر: 247035تاریخ: 1400/12/25 00:00
فرمانده کل انتظامی کشور:
خودروهای غیراستاندارد شماره‌گذاری نمی‌شوند

مهدی حبیبی: پس از انتقادات فراوان نسبت به نبود کیفیت و ایمنی مناسب خودروها و باز نشدن ایربگ‌ خودروها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان- رامهرمز که بیش از50 خودور دچار حادثه شدند و فقط ایربگ یک خودرو باز شد حساسیت‌ها نسبت به تولید کیفی خودروها بیشتر شد تا جایی که فرمانده کل انتظامی کشور تأکید کرد خودروهای غیراستاندارد شماره‌گذاری نمی‌شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار حسین اشتری دیروز در حاشیه رزمایش ترافیکی پلیس و دستگاه‌های خدماتی و ایمنی با حضور در جمع خبرنگاران درباره برخورد با رانندگان پرخطر و قانون‌گریز در جاده‌ها گفت: خوشبختانه باید بگویم که اکثریت رانندگان در کشور ما قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند اما طبیعتا آن دسته از رانندگانی که سبب ایجاد ناامنی در جاده‌ها شده و اقدام به حرکات پرخطر ترافیکی کنند پلیس برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد. 
فرمانده کل انتظامی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سال آینده پلیس مانع شماره‌گذاری کدام یک از خودروها خواهد شد، گفت: برابر تصمیماتی که در جلسه با ریاست محترم جمهوری اتخاذ شد هر خودرویی که استاندارد نباشد و ایمنی کافی را نداشته باشد ما جلوی شماره‌گذاری‌اش را خواهیم گرفت. فرمانده کل انتظامی کشور با اولتیماتوم به خودروسازان اعلام کرد: اگر خودروسازان خودرویی را تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد، حتما مانع فروش آن خواهیم شد. 
سردار اشتری گفت: باید کاری کنیم سوانح رانندگی به کمترین حد خود برسد، البته کارهای بزرگی انجام شده و با توجه به شاخص‌ها و استانداردها کاهش‌ زیادی در آمار حوادث رانندگی داشتیم اما همین تعداد سوانح و جانباخته نیز مورد قبول نیست و حتما باید کمتر شود. وی با اشاره به تشکیل جلسه شورایعالی ایمنی حمل‌و‌نقل و ترافیک در روز گذشته ادامه داد: این جلسه پس از ۸ سال به ریاست رئیس‌جمهور و حضور دستگاه‌های مختلف برگزار و در آن تصمیمات خیلی خوبی اتخاذ شد. وی یکی از موارد طرح شده در این جلسه را ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل برشمرد و گفت: باید خودروی ایمن دست مردم باشد و از هر لحاظ استانداردها در آن رعایت شده باشد. رئیس‌جمهور نیز تاکید کرد که باید با تولید خودروهای غیرایمن برخورد شود. اشتری با اولتیماتوم به خودروسازان اعلام کرد: اگر خودروسازان خودرویی را تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد، حتما مانع فروش آن خواهیم شد. 
فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا سوانح حوادث رانندگی به کمترین حد ممکن برسد، خاطرنشان کرد: معتقدیم که می‌شود با همکاری تمام دستگاه‌ها این آمار را کاهش داد به شرط آنکه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و دستورالعمل‌های لازم اجرا شود و در این صورت مطمئنا به این هدف خواهیم رسید. وی قانون‌گریزان را افرادی توصیف کرد که سبب سلب آرامش و سلامت خودشان و دیگر شهروندان می‌شوند و افزود: ما با این افراد قاطعانه برخورد خواهیم کرد. 
 
* جزئیات جلسه شورای عالی ترافیک با حضور رئیس‌جمهور
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات جلسه شورای عالی ایمنی حمل‌و‌نقل و ترافیک را تشریح و آن را مثبت ارزیابی کرد. سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به‌رغم درخواست‌های مطرح‌شده، شورای عالی ترافیک و ایمنی حمل‌و‌نقل تشکیل نشد که معتقدم به دلیل عدم تشکیل این شورا، آسیب‌هایی را نیز دیدیم که فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و باری، افزایش تصادفات، تولید خودروهای ناایمن و... از جمله آثار آن است. 
وی ادامه داد: اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، جلسه شورای عالی ترافیک و ایمنی حمل‌و‌نقل در دولت جدید و به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد که به نوبه خودم از همکاری انجام‌شده تشکر می‌کنم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در ۲۳۶ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و هزار و ۱۴۷ شهر حضور دارد، اظهار کرد: جلسه دیروز بسیار پربار بود؛ بنده گزارشی از وضعیت ترافیکی کشور را به رئیس‌جمهور ارائه دادم و همچنین در رابطه با بخش ایمنی خودروها نیز نکاتی را بیان کردم. در این جلسه برخی وزرا و روسا نیز حضور داشتند. 
رئیس‌جمهور نیز به چند نکته اشاره کرد که از جمله آنها تشکیل هر دو ماه یک بار این جلسات، تشکیل شورای دائمی در حوزه ترافیک، ضرورت توجه به استانداردها، اقدام برای کاهش سوانح و تلفات حوادث ترافیک، رفع نقاط حادثه‌خیز، نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و... بود. هادیانفر ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه اگر بنا باشد خودروسازان خودروهای ناایمنی به مردم تحویل دهند حتما باید بدانند که ما از شماره‌گذاری آنها جلوگیری خواهیم کرد. با بهانه‌هایی نظیر تعهد و... نباید خودروی ناایمن دست مردم بدهند. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز بر ضرورت تولید خودروی باکیفیت به جای تولید زیاد خودرو تاکید داشتند، گفت: کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است. به جای اینکه ۳ میلیون دستگاه خودروی ناایمن تولید شود، باید یک میلیون دستگاه خودروی ایمن و استاندارد تولید شود و خودروسازان بر ارتقای کیفیت و ایمنی تولیدات خود متمرکز شوند.

Page Generated in 0/0060 sec