printlogo


کد خبر: 247036تاریخ: 1400/12/25 00:00
اخبار

امکان ثبت‌نام عمومی برای سفر‌های نوروزی عتبات بار دیگر فراهم شد
در نشست مسؤولان حوزه حج و زیارت اعلام شد ثبت‌نام عمومی برای سفرهای نوروزی عتبات بار دیگر از سه‌شنبه (دیروز) امکان‌پذیر شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با تلاش‌های صورت‌گرفته برای سفر 13 هزار نفر در قالب کاروان‌های زیارتی عتبات نوروزی ظرفیت فراهم شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود 4350 نفر از مشتاقان این سفرها ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند. وی در ادامه افزود: اولویت‌های ذخیره 7 و 8 که بیشترین تعداد پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند، می‌توانند نام‌نویسی خود را قطعی کنند و در صورت باقی ماندن ظرفیت خالی از امروز (دیروز سه‌شنبه) امکان ثبت‌نام برای عموم فراهم خواهد شد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفرهای نوروزی به سوریه نیز اظهار داشت: حدود 1400 نفر از 21 اسفندماه تا یازدهم فروردین سال 1401 در قالب کاروان به دمشق اعزام خواهند شد. نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی به اعتاب مقدسه، خواستار آمادگی بخش‌های مختلف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در صورت امکان باز شدن مرزهای زمینی برای سفر به عراق شد. 
***
پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۱
رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور از پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. امانی در رزمایش طرح نوروزی پلیس و دستگاه‌های خدماتی و امدادی گفت: مجموعه راهداری امسال اقداماتی را انجام داده تا بتواند به نحو احسنت ایمنی را برای مسافران نوروزی به ارمغان بیاورد. می‌توان گفت به طور میانگین در هر ۹۵ کیلومتر از مسیرهای ما یک پایگاه خواهیم داشت. وی از اجرای پویش همراهان سفر ایمن در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این پویش ما از ظرفیت تمام افراد و تمام اعضای خانواده برای برگزاری یک سفر ایمن استفاده خواهیم کرد. امانی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر در ۱۲۰۰ راهدارخانه مستقر خواهند شد، گفت: امیدواریم در نتیجه اقدامات انجام‌شده تصادفات کاهش یابد بویژه دنبال آن هستیم تصادفات در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کاهش یابد، چرا که تصادف یک اتوبوس به مراتب بیشتر از تصادف یک خودروی عمومی بر افکار عمومی اثر گذاشته و جامعه را متأثر می‌کند. وی از پیش‌بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ما طی این مدت بازدیدهای محسوس و نامحسوس را نیز از پایگاه‌های خدمات‌رسان، پایانه‌ها و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خواهیم داشت. 
***
معاون وزیر بهداشت:
میانگین سن جمعیت کشور ۱۰ سال افزایش یافته است
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه میانگین سنی جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال افزایش داشته است، گفت: نرخ رشد باروری به عدد 1.65 رسیده است. دکتر کمال حیدری گفت: بسته شدن پنجره جمعیتی معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور خواهد بود. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جمعیت افزود: مقام معظم رهبری تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده‌اند. وی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است، آبان‌ماه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد که ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود. معاون بهداشت جهت‌گیری‌های اصلی این قانون را حمایت از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیردهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیرشاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلاب، اصلاح و تحول در متون و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت مالی برشمرد. 
***
آموزش حضوری دانش‌آموزان به صورت اقتضایی صورت می‌گیرد
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: تصمیم‌گیری برای آموزش حضوری دانش‌آموزان به صورت اقتضایی صورت می‌گیرد. صادق ستاری‌‌فرد در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره آخرین تصمیمات برای حضور دانش‌آموزان در مدارس پس از ایام نوروز افزود: هنوز تصمیمات جدیدی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان برای زمان پس از تعطیلات نوروز پیش‌بینی نشده اما بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت اقتضایی تصمیم‌گیری می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره موضوع آموزش حضوری دانش‌آموزان در اختیار ستادهای استانی قرار گرفته است، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم در این راستا از ظرفیت آموزش‌و‌پرورش استان، برای جبران فرصت‌های از دست رفته و افت تحصیلی که با آن رو‌به‌رو بودیم، استفاده کنند. 
وی افزود: همچنین بهتر است استان‌ها نسبت به اصلاح تقویم آموزشی یا اضافه کردن مدت زمانی از یک تا چند هفته به دوره تحصیلی از این ظرفیت استفاده کنند. ستاری‌فرد یادآورشد: اگر پس از تعطیلات نوروزی به دلیل سفر و دید و بازدید با رشد ویروس کرونا مواجه نشویم و وضعیت به همین منوال فعلی باشد، می‌توان برای آموزش حضوری یا آموزش ترکیبی در خدمت دانش‌آموزان بود.

Page Generated in 0/0063 sec