printlogo


کد خبر: 247038تاریخ: 1400/12/25 00:00
وزیر بهداشت: تعطیلی یا عدم حضور کادر درمان در تعطیلات نوروزی تخلف است
آماده‌باش مراکز درمانی در نوروز

مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در طول ایام نوروز باید با توجه به شرایط کرونایی در آماده‌باش کامل باشند و تعطیلی یا عدم حضور کادر درمان تخلف محسوب می‌شود. 
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: در ایام نوروز نظارت‌های میدانی باید مکررا انجام شود، تعطیلی مراکز درمانی به هیچ وجه قابل قبول نیست و مراکز درمانی بویژه بیمارستان‌ها باید در آماده‌باش کامل باشند. 
وی افزود: ایام نوروزی که در پیش داریم با سال‌های گذشته متفاوت است؛ به هر حال کرونا همه چیز را دستخوش تغییر کرده است و کادر سلامت مانند همیشه باید در صحنه باشند، در واقع حوزه سلامت تعطیلی ندارد. رؤسای دانشگاه‌ها باید صحنه‌های خدمت به مردم را شخصاً مدیریت کنند، مخصوصا در شهرهایی که مسافرپذیری بیشتری دارند. وزیر بهداشت تصریح کرد: پزشکان و پرسنل بهداشت و درمان باید آمادگی کامل داشته باشند. اینکه کار را به انترن و رزیدنت بسپارند و اساتید حضور نداشته باشند، قابل قبول نبوده و تخلف است. 
 
* تازه‌ترین آمار ابتلا و فوت
مطابق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۴ اسفند‌ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 675 نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 117 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور هم به ۱۳۹ هزار و ۱۸۰ نفر برسد. 
خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۵۴ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۲ هزار و 531 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» هم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
گفتنی است تاکنون ۴۸ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۷۳ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، 186 شهرستان در وضعیت نارنجی، 154 شهرستان در وضعیت زرد و 9 شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند.

Page Generated in 0/0057 sec