printlogo


کد خبر: 247041تاریخ: 1400/12/25 00:00
دادستان کل کشور:
در فرآیند واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس دقت شود

دادستان کل کشور در راستای وظایف خود برای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای‌ عالی بورس، بر اعمال دقت مضاعف در روند فرآیند واگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه‌ قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر منتظری در این نامه ضمن استقبال از توسعه قانونمند واگذاری سهام دولتی، به ضرورت توجه به حساسیت این دست واگذاری‌ها (از جمله وجود هواداران و علاقه‌مندان متعدد و گسترده در سراسر کشور) با اعمال دقت‌های پیشگیرانه تاکید کرده است. همچنین در بخش دیگری از این نامه، خطاب به وزیر اقتصاد تاکید شده است جوانب مختلف این واگذاری در جلسات آتی شورای عالی بورس مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گیرد. فهرست دقیق دارایی‌ها، بدهی‌های بهنگام شده، پیش‌بینی دقیق درآمدهای آتی، تعیین مالکیت دارایی‌های مندرج در ترازنامه این ۲ باشگاه و مالکیت لوگو از موارد دیگری بوده است که در نامه پیشگیرانه دادستان کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی به آن اشاره شده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری بررسی گزارش بازرس‌های قانونی و حسابرس مستقل باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در جلسه‌ شورای عالی بورس از سوی مسؤولان را مورد مطالبه قرار داده است. عرضه سهام سرخابی‌ها در زمان مقرر (۱۵ اسفندماه) انجام شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مسلما واگذاری این ۲ باشگاه اتفاقی میمون و مناسب است اما هما‌ن‌طور که اشاره شد، نگرانی‌هایی درباره تهییج مردم و هواداران شریف این ۲ باشگاه برای خرید احساسی سهام است که متاسفانه توسط ارکان وزارت امور اقتصادی و دارایی و ورزش و جوانان در حال پیگیری است. آنچه نباید فراموش کرد این است که صورت‌های مالی این ۲ باشگاه به گواه کارشناسان دارای ایرادات اساسی است و همچنین زیرساخت‌‎های اولیه کسب درآمدهای پیش‌بینی شده نیز برای این ۲ باشگاه آماده نشده است. مسلما در این شرایط بیمه‌گری عمومی سهامداران و القای آنکه پس از مدتی سود قابل توجهی کسب می‌کنند، کاری اشتباه است. همچنین طرح گزاره خصوصی‌سازی درباره اتفاقی که امروز در حال روی دادن برای این ۲ باشگاه است، از هر نظر اشتباه است و ممکن است باعث به اشتباه افتادن هواداران شود. 
البته استقبال سرد هواداران نشان از آن دارد که آنها بیش از تحت تاثیر قرار گرفتن از تبلیغات حیطه واگذاری  پیشنهادهای کارشناسان و دلسوزان امر را گوش داده‌اند.
***
توضیحات وزارت ورزش و جوانان درباره «ادای خصوصی‌سازی»
وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی درباره مطلب مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ روزنامه با عنوان «ادای خصوصی‌سازی» ارائه داد که به شرح زیر است:
آنچه مسلم است ساماندهی شرایط 2 باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال به دلیل برخورداری از جامعه مخاطب گسترده و نقشی که این ۲ باشگاه در ایجاد شادی و نشاط اجتماعی بر عهده دارند،‌ یک مطالبه عمومی محسوب می‌شود و اکنون هم که آغاز فرآیند واگذاری سهام آنها به مردم با پذیره‌نویسی سهام همراه بوده،‌ ضمن اینکه با استقبال خوب و غیرمنتظره هواداران مواجه شد، موجی از خشنودی و امیدواری را در بین دوستداران این رشته به وجود آورده است.
شکی نیست روزنامه وزین «وطن‌امروز» به عنوان یکی از رسانه‌های حامی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، با هدف خیر،‌ دغدغه خود را نسبت به نحوه اجرای خصوصی‌سازی 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح کرده اما در این بین تاکید بر این مطلب هم ضروری است که رعایت انصاف و صرف نظر نکردن از زحمت‌های فراوان در به نتیجه رساندن آرزوی دیرینه هر 2 باشگاه و هواداران پرشمار آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت ورزش و جوانان،‌ وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه سایر نهادهای مرتبط، آغازگر اقدامی به‌یادماندنی، انقلابی و مردمی شده است و اعتقاد داریم نقد و نظرهای منصفانه و کارشناسانه به همراه پیشنهادهای سازنده، می‌تواند به بهبود این فرآیند کمک کند.
بدیهی است فرآیند خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در اول راه است و همراهی دلسوزانه و متعهدانه همگانی را می‌طلبد و به طور قطع به کار بردن کلمه‌ها و عبارات‌هایی مانند «ادای خصوصی‌سازی» در قبال این اقدام بزرگ که با حمایت خالصانه دولت و با خواست مردم بعد از سال‌های طولانی آغاز شده و به صورت کارشناسی و قانونی در حال پیشرفت است، منطقی به نظر نمی‌رسد.
امیدواریم اکنون که فرآیند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به صورت منسجم آغاز شده و عزم جدی برای مدیریت شرایط موجود برای نیل به اهداف فرهنگی و اقتصادی حرکت می‌کند،‌ دست در دست هم و با همدلی و وفاق به سمت اتمام این اتفاق مهم ورزشی و اقتصادی گام برداریم.

Page Generated in 0/0066 sec