printlogo


کد خبر: 247107تاریخ: 1401/1/14 00:00
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران: همچنان به تزریق دوز سوم توصیه می‌شود
22 استان با صفر یا فوتی کرونایی

 نوروز امسال با گذشت ۲ سال از شیوع کرونا در کشور، شرایط بهتری را از نظر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها شاهد بودیم به طوری که در 22 استان کشور آمار روزانه جان‌باختگان صفر یا یک نفر است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در طول ایام نوروز موارد فوت ناشی از کرونا به کمتر از 50 نفر در هر 24ساعت رسید و اکنون نیز به کمتر از 40 نفر در یک شبانه‌روز کاهش یافته است. این روند کاهشی موجب شد که حتی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ازسرگیری آموزش‌های حضوری برنامه‌ریزی شود. 
مطابق اعلام مقامات وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 13 فروردین‌ماه، در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، خراسان جنوبی، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، گلستان، قم، کردستان، یزد، ایلام، قزوین، سمنان و زنجان، هیچ مورد مرگ‌و‌میر بیماران «کووید-۱۹» گزارش نشده است. 
همچنین هر یک از استان‌های آذربایجان غربی، سیستان‌وبلوچستان، خراسان شمالی، مازندران، همدان، گیلان، مرکزی، هرمزگان، بوشهر و تهران، فقط یک مورد فوتی در این شبانه‌روز داشتند. 
تک‌‌رقمی شدن مرگ‌های کرونایی در تهران
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران از تک‌رقمی شدن مرگ‌های کرونایی در تهران طی 2-3 روز گذشته خبر داد و گفت: روند بیماری کاهشی شده و از ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ هم بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و تمام فعالیت‌های آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود. 
نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در تهران با گذشت تعطیلات نوروزی، به ایسنا گفت: تعداد مراجعان کرونایی بسیار کاهش یافته است، البته تا هفته اول فروردین‌ماه با یک آنفلوآنزای فصلی هم مواجه بودیم که عمدتا افرادی بودند که با علائم سرماخوردگی مراجعه می‌کردند و بیماری شدید هم ایجاد نکرد و گسترده هم نشد. 
وی افزود: طبق آخرین آمار کرونا در استان تهران، تعداد بستری‌های روزانه به زیر ۲۰۰ رسیده و کل تعداد بستری‌های کرونایی استان تهران هم ۸۸۰ نفر است. در عین حال 3-2 روز است که مرگ‌های کرونایی در تهران تک‌رقمی شده است. 
توکلی با بیان اینکه شرایط بیماری در تهران تقریبا عادی است، گفت: کماکان نسبت به تزریق دوز سوم واکسن توصیه می‌شود. 
 
    آخرین آمار ابتلا و فوت بیماران کرونا در کشور   
مطابق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 13 فروردین‌ براساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۸۸۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۳۲۶ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۷۱ نفر رسید. همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه ۳۷ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۷۷ نفر رسید. از سویی خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۳۰ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که یکهزار و ۶۹۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۴۹ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۴۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر 36 شهرستان در وضعیت قرمز، 59 شهرستان در وضعیت نارنجی، 295 شهرستان در وضعیت زرد و 58 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است: تاکنون ۶۳ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۲ نفر دوز اول، ۵۶ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۱۹۱ نفر دوز دوم و ۲۶ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۸۱ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۲۸ هزار و ۳۸۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 


Page Generated in 0/0062 sec