printlogo


کد خبر: 247109تاریخ: 1401/1/14 00:00
اخبار

عرضه خرما، روغن و گوشت قرمز با نرخ مصوب در میادین میوه و تره‌بار
 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است و ۲۶۲ میدان و بازار میوه و تره‌بار تهران برای استقبال از ماه مبارک رمضان و خدمات‌رسانی به شهروندان در این ماه عزیز، آمادگی دارند. 
ایوب فصاحت افزود: اگر چه به همکاران خود اعتماد داریم اما به منظور افزایش اطمینان خاطر مردم عزیزمان، از آغاز ماه مبارک رمضان نظارت بر فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار افزایش می‌یابد. 
وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین اقلام و کالاهایی همچون خرما، قند و شکر، روغن، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، حبوبات و لبنیات که مصرف آنها در این ایام افزایش می‌یابد، از قبل پیش‌بینی‌ها را کرده‌ایم. گفتنی است میادین میوه و تره‌بار در ایام ماه مبارک رمضان، روزهای شنبه تا پنجشنبه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ تا 19:30 و روزهای جمعه نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر فعال هستند. 
 
استقرار تیم‌های گشت پلیس راهور و یگان امداد در ماه مبارک رمضان
رئیس پلیس پایتخت گفت: تمهیدات لازم انتظامی و ترافیکی برای برقراری امنیت و آرامش و انضباط در ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است و گشت‌های پلیس در سطح شهر مستقر خواهند بود. 
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، حسینیه چهارده معصوم علیهم‌السلام میزبان عاشقان، مشتاقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت با حضور مداحان سرشناس کشوری از جمله حاج محمدرضا طاهری و حسین طاهری است، اظهار داشت: مراسم مناجات از شب اول ماه مبارک رمضان از ساعت 24 تا یک بامداد برگزار می‌شود. 
وی با اشاره به پخش زنده این مراسم از شبکه دو سیما گفت: همه تمهیدات لازم انتظامی و ترافیکی برای برقراری امنیت و آرامش و انضباط در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان برای شهروندان گرانقدر پایتخت اندیشیده شده است و گشت‌های راهور و پیشگیری و یگان امداد در سطح شهر و محل‌های برگزاری مراسم مذهبی مستقر خواهند بود. 
 
امداد‌رسانی به ۲۳ هزار نفر در تعطیلات نوروز
در راستای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر، تاکنون به ۲۳ هزار و ۱۸۳ نفر در تعطیلات نوروزی امدادرسانی شده است. 
سازمان امداد و نجات سازمان هلال ‌احمر کشور از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ امدادرسانی خود به مسافران نوروزی را آغاز کرد. در این طرح که با عنوان طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ شناخته شده است تا پایان ۱۲ فروردین‌ماه سال جدید ۲ هزار و۷۶۴ مورد مأموریت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است. 
این در حالی است که ۱۴۴۳ مورد از این عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود که در این بخش هم شاهد رشد ۴۳ درصدی بوده‌ایم، همچنین ۱۵۱ مورد از مأموریت‌ها مربوط به عملیات امداد و نجات در کوهستان بوده است که در مقایسه با سال گذشته با ۳ درصد کاهش روبه‌رو بود. 
همچنین در این مدت مأموریت‌های جوی ۱۴۹ و ساحلی ۳۴ مورد گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته در این مورد رشد ۸۳ درصدی را شاهد بودیم. 
بر اساس گزارش منتشر شده در مدت اجرای این طرح ۱۸۲۴ نفر توسط امدادگران هلال‌احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند و در کل به ۲۳ هزار و۱۸۳ نفر امداد‌رسانی شده است؛ همچنین ۱۳۰۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰۸۲۱ نفر هم خدمات سرپایی دریافت کردند. برای ۳۰۱۵ نفر هم اسکان اضطراری ایجاد شد و ۲۹۶ مصدوم نیز که در سوانح ترافیکی دچار حادثه شده بودند نجات یافتند. 
 
اطلاعیه پلیس در آستانه حلول ماه مبارک رمضان
فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد. 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری شود. در صورت صدور مجوز ویژه فعالیت برای مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می‌باشند، با رعایت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملأ‌عام تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت نمایند. 
فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز می‌باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد».

Page Generated in 0/0059 sec