printlogo


کد خبر: 247120تاریخ: 1401/1/14 00:00
تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2022 با آمریکا و انگلیس هم‌گروه شد
نه آنقدر دشوار، نه چندان آسان

مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور نمایندگان فوتبال ایران و ۲ چهره بین‌المللی فوتبال کشورمان یعنی علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در دوحه قطر انجام شد. مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که به میزبانی قطر ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر سال جاری برگزار خواهد شد، شامگاه جمعه در مرکز همایش‌های دوحه برگزار شد و تیم ملی ایران با انگیس، آمریکا و برنده پلی‌‌آف اسکاتلند/ ولز/ اوکراین در گروه دوم قرار گرفت. تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی باید به مصاف تیم ملی انگلیس برود. 
 
حضور پرتعداد نمایندگان ایران
برای این مراسم میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر دبیر فدراسیون، حمیرا اسدی مسؤول امور بین‌الملل، محمدحسین حمیسی افسر امنیتی، محمد جماعت افسر رسانه‌ها و حامد مؤمنی مدیر اجرایی از فوتبال ایران حضور داشتند. ضمن اینکه دراگان اسکوچیچ نیز در این مراسم شرکت کرد. علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا هم میهمانان ویژه فیفا در این مراسم بودند که دایی در جمع خارج‌کنندگان گوی‌ها بود. 
 
قرعه سخت برای ایران در تمرین!
پیش از شروع مراسم رسمی قرعه‌کشی جام‌جهانی ٢٠٢٢ قطر، اجرای مراسم چندین مرتبه تمرین شد تا برگزار‌کنندگان و مجریان قرعه‌کشی با شیوه انجام قرعه‌کشی مسابقات آشنا شوند. در آخرین مرحله از تمرین، تیم ملی ایران که در سید سوم قرار داشت، با تیم‌های انگلیس، آلمان و کامرون هم‌گروه شد. 
 
علی دایی در میان ستاره‌ها
 
آقای گل ملی فوتبال ایران و بازیکن، کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی که به دعوت فیفا راهی قطر شده است، یکی از ستاره‌ه
ای ویژه قرعه‌کشی بود. علی دایی قبل از شروع مراسم قرعه‌کشی با چند ستاره فوتبال دنیا عکس یادگاری گرفت. 
 
اسکوچیچ: برای صعود می‌جنگیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به ارزیابی گروه ایران در جام‌جهانی پرداخت و تاکید کرد ایران برای صعود از گروه شانس دارد. دراگان اسکوچیچ در صحبت‌هایی درباره گروه ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفت: گروه همیشه می‌تواند بهتر یا بدتر باشد. این گروه بد نیست، البته کمی غیرعادی است چون انگلیس، آمریکا و احتمالا ولز یا اسکاتلند با روش تقریبا مشابهی بازی می‌کنند. البته اوکراین هم وجود دارد. در هر صورت فکر می‌کنم قرعه‌کشی خوب پیش رفت، گروه‌های سخت‌تری هم بودند. او در ادامه گفت: هدف ما تلاش برای صعود از گروه است. فکر می‌کنم انگلیس شانس زیادی دارد و همچنین فکر می‌کنم ما با سایر رقبا شانس داریم. فکر می‌کنم بتوانیم با آنها برای صعود از گروه رقابت کنیم. ما قطعا بازیکنان خوب و پتانسیل زیادی در تیم داریم و می‌توانیم در گروه بجنگیم. وی در پایان گفت: من یکی دو ماه پیش در جام عرب در کشور قطر بودم. همه چیز استثنایی بود، من در همه استادیوم‌ها بودم. فکر می‌کنم از نظر سازماندهی، جام‌جهانی بزرگی خواهد بود. سرمربی تیم ملی ایران در پایان درباره گروه کشورش کرواسی نیز گفت:‌ در کنار کرواسی، بلژیک شانس زیادی برای صعود دارد اما نباید مراکش را فراموش کنیم. من فکر می‌کنم کانادا نسبت به تیم‌های ذکر شده پایین‌تر است. 

یادتان باشد چه گفتید

نشریه سان‌ قرعه تیم ملی انگلیس در جام‌جهانی را بسیار خوب توصیف کرد. واکنش تمام نشریات انگلیسی درباره قرعه این تیم در جام‌جهانی مثبت بوده و اغلب صعودی آسان را برای تیم «گرت ساوت‌گیت» از دور گروهی پیش‌بینی کرده‌اند. حالا نشریه سان تیتر یک خود را به عبارت «خدا را شکر، به ایران خوردیم» اختصاص داده و در ادامه مدعی شد با این قرعه رویایی، حالا شانس تیم ملی انگلیس برای درخشش و فتح عنوان بیشتر شده است. «سه‌شیرها» در روز ابتدایی برابر ایران به میدان رفته و بعد به مصاف آمریکا خواهند رفت. این نشریه همچنین به نقل از «آلن شیرر» کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس مدعی شد اگر چه ساوت‌گیت علاقه دارد حس خوشحالی خود را پنهان کند اما او قطعا از این قرعه خوشحال است. از سوی دیگر مدیر رسانه‌ای تیم ملی پاسخ نشریه انگلیسی را با انتشار توئیتی داد. بعد از این اتفاق محمد جماعت با انتشار توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: صبر کنید و یادتان باشد چه گفتید! ما مشتاقانه منتظر دیدار شما در قطر هستیم. 
البته نمونه چنین تیترهایی را پیش‌تر رسانه‌های اسپانیا و آرژانتین هم در ادوار گذشته نسبت به فوتبال ایران زدند که همگی آنها پس از تقابل با تیم ملی کشورمان، اعتراف به اشتباه خود کردند. بدون شک، شیربچه‌های ایران در دیدار با انگلیس، قدرت فوتبال کشورمان را به آنها نشان خواهند داد. ما هم این تیتر نشریه سان را که از رسانه‌های زرد بریتانیا به شمار می‌رود، در گوشه‌ای از خاطرمان حفظ می‌کنیم تا به روزش این تیتر را به یادشان بیاوریم. 

 


Page Generated in 0/0059 sec