printlogo


کد خبر: 247129تاریخ: 1401/1/14 00:00
قانون آمریکایی از ورود علیرضا قربانی به خاک این کشور جلوگیری کرد
قربانی هنر سیاسی

علیرضا قربانی که قرار بود در برنامه‌ای نوروزی در آمریکا آواز بخواند، اجازه ورود به آمریکا را به دست نیاورد. چند روز پیش لس‌آنجلس‌تایمز در خبری اعلام کرد علیرضا قربانی، خواننده ایرانی که قرار بود شنبه در جشن نوروزی «سمفونی پاسیفیک» در کاستا مسا برنامه اجرا کند، از آمریکا اخراج شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا قربانی با انتشار ویدئویی در توضیح برخورد عجیبی که با او شده است، بخش‌هایی از خبر لس‌آنجلس تایمز را تایید و بخش‌هایی دیگر را تکذیب کرد. 
در بخشی از توضیحات قربانی آمده است: «من برای اجرای کنسرتی با ارکستر پاسیفیک سمفونی کالیفرنیا به آمریکا دعوت شدم. بخش حقوقی و دفتر وکالت نیویورک، پیگیر کارهای ویزای من شد و در نهایت ویزایم را از کنسولگری آمریکا در تورنتو دریافت کردم. در بدو مراجعه و ورود به فرودگاه تورنتو که مرز هوایی مشترک با آمریکا دارد، در ورود به بخش کنترل پاسپورت افسر مربوط طبق روالی که همیشه هست، سوالات مختلفی را از همه می‌پرسند که برخی از این پرسش‌ها اینگونه است؛ مدت اقامت در آمریکا چقدر است؟ ویزای‌تان را از کجا گرفته‌اید؟ کجا اقامت خواهید داشت و هدف از سفر چیست؟ من هم همه پرسش‌ها را جواب دادم اما آن افسر به من گفت به دلیل قواعد و قوانینی که هست، اجازه حرکت از بخش کنترل پاسپورت به آن طرف‌تر را نخواهید داشت و امکان ورود به خاک کشور آمریکا با این ویزا وجود ندارد». 
قربانی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد این اتفاق حاصل ناهماهنگی بین بخش کنسولگری که ویزا را صادر کرده و آن افسر مسؤول بود. دفتر حقوقی و وکالت بنده در آمریکا با احترام و تلاش، پیگیر این هستند که دلیل این اتفاق را به صورت قانونی هم از کنسولگری و هم از بخش مرزی فرودگاه تورنتو دریافت کنند. دفتر حقوقی می‌گوید از سال 2019 قانونی را در آمریکا تصویب کرده‌اند که شامل همه افراد می‌شود؛ یعنی هر کسی که به هر نحوی با سپاه همکاری داشته باشد حق ورود به آمریکا را ندارد؛ حتی کسی مثل من که دو سال از سال‌ 1369 تا سال 1371 در سپاه بوده‌ام و سربازی‌ام را در آنجا گذرانده‌ام. تا اینجا خبر درست است اما بعد از این، همه آنچه عنوان شده تحریف و کذب است». 
قربانی درباره مساله دوتابعیتی بودن خود نیز اینطور توضیح داده است: «در واقع من از بخش کنترل پاسپورت گذر نکردم و هرگز سوار هواپیما هم نشدم. اینکه من دو تابعیتیِ کانادا هستم هم کذب است. این نکاتی است که در این خبر به شکلی نادرست بیان شده بود. بسیار ناراحت شدم بابت لغو این کنسرت. بیش از 3 هزار بلیت برای این برنامه فروخته شده بود و برنامه‌ بسیار خوبی را هم برای‌شان تدارک دیده بودم».

Page Generated in 0/0059 sec