printlogo


کد خبر: 247180تاریخ: 1401/1/16 00:00
«خوزستان قلب ایران» از ۱۷ فروردین پخش می‌شود
روایت جاذبه‌های خوزستان در شبکه مستند

«خوزستان قلب ایران» به تهیه‌کنندگی آرش جعفریان از تولیدات جدید شبکه مستند از 17 فروردین ساعت 22 پخش می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آرش جعفریان، تهیه‌کننده «خوزستان قلب ایران» درباره این مجموعه مستند گفت: این مجموعه در ۱۸ قسمت حدود ۵۰ دقیقه‌ای و در ادامه مجموعه مستندهای سیستان‌وبلوچستان و کردستان گروه البرزیست تولید شده است که به سفر و گردشگری‌های طولانی‌مدت روی زمین می‌پردازد و در خلال آن جاذبه‌های طبیعی خوزستان را هم به تصویر می‌کشد. وی با بیان اینکه این مجموعه به صورت اورلندیگ (Over Landing) اجرا و تولید شده است، افزود: چند سالی است که سفرهای over landing در دنیا باب شده؛ سفرهای طولانی‌مدت به نقاط ناشناخته زمین با هدف شناسایی آنها، سفرهایی که مقصد‌محور نیستند، مسیرمحورند. مثلا ما می‌گوییم سفر می‌رویم که استان خوزستان را بشناسیم، نه اینکه فقط تالاب هورالعظیم را ببینیم. زمان رکن اصلی این سفرهاست. مثلا سفر ما به خوزستان تقریبا ۶۰ روز طول کشید و نزدیک به ۷۰۰۰ کیلومتر با ماشین‌هایی که قابلیت آفرود دارند، رانندگی کردیم. 
جعفریان گفت: ما در «خوزستان قلب ایران» به تمام نقاط استان خوزستان سفر کردیم و به جرأت می‌توان ادعا کرد به بالای ۹۰ درصد جاذبه‌های آن استان پرداخته‌ شده ‌است. 
این تهیه‌کننده و مجری افزود: تحقیق و پژوهش این مستند در زمانی حدود ۵ ماه انجام شد، یک نقشه‌راه برای خودمان ترسیم کردیم که از کجا آغاز کنیم و متناسب با فصل پیش برویم تا مشکل سرما و گرما در طول تصویربرداری نداشته باشیم و اینکه آن جاذبه‌ها در زیباترین حالت خودشان باشند. این مجموعه حالا آماده پخش شده و از این هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود. 
 
* برنامه ویژه تلویزیونی با موضوع مسجد در شبکه افق
برنامه زنده تلویزیونی «چشمه» ویژه ماه مبارک رمضان با موضوع مسجد در قاب شبکه افق سیما نقش بست. پس از استقبال مخاطبان از برنامه تلویزیونی «چشمه» در سال گذشته، امسال نیز برنامه تلویزیونی «چشمه» با رویکرد بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های مساجد در جامعه اسلامی روی آنتن شبکه افق خواهد رفت. این برنامه که به تهیه‌کنندگی مصطفی فارویی و با اجرای مهدی آقاموسی تهرانی مقابل دوربین قرار خواهد گرفت، به طور ویژه به کارکرد اجتماعی مساجد از صدر اسلام تاکنون در قالب موضوعاتی چون مسجد و کارکرد واقعی آن، امر به معروف و مسجد مطالبه‌گر، مسجد و تداوم پایداری انقلاب، مساجد و انقلاب اسلامی، مسجد و تربیت هنرمند مسلمان، مسجد و تربیت خانواده اسلامی، مسجد و خدمات اجتماعی، نقش مساجد در شکوفایی تمدن اسلامی و... پرداخته و ظرفیت‌ها و چالش‌های مساجد در جامعه اسلامی را با حضور میهمانان و کارشناسان مختلف مورد بحث قرار می‌دهد. «چشمه» با تمرکز بر فعالیت شاخص یک مسجد، ضمن مرور خاطرات به قصه‌های مربوطه، بررسی تجربه آنها و بایدها و نبایدهای استمرارشان خواهد پرداخت. این برنامه هر روز ساعت ١٨ از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود.

Page Generated in 0/0056 sec