printlogo


کد خبر: 247184تاریخ: 1401/1/16 00:00
اخبار

مجریان ویژه‌برنامه «جام ۲۰۲۲» مشخص شدند
محمدرضا احمدی، محمدحسین میثاقی و رضا جاودانی از مجریانی هستند که قرار است اجرای ویژه‌برنامه «جام ۲۰۲۲» را بر عهده داشته باشند. به گزارش «وطن‌امروز»، با مشخص شدن حریفان تیم ‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر، ویژه‌برنامه «جام ۲۰۲۲» شبکه ۳ سیما کلید خورد. گروه ورزش شبکه ۳ با توجه به صعود ایران به متفاوت‌ترین جام‌جهانی از نظر زمان و مکان برگزاری، با انتخاب تیم برنامه‌ساز، آماده‌سازی برای پوشش مطلوب بازی‌ها را آغاز کرد. به همین منظور حسین ذکایی، تهیه‌کننده جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به عنوان تهیه‌کننده برنامه «جام ۲۰۲۲» انتخاب و مقرر شد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ رسانه ملی پوشش حرفه‌ای این رویداد مهم را با اجرای محمدرضا احمدی، محمدحسین میثاقی، رضا جاودانی و اسدی بر عهده بگیرد. جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار است از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر امسال در 8 ورزشگاه قطر به عنوان نخستین کشور اسلامی میزبان مسابقات برگزار شود. تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در نخستین روز این بازی‌ها با تیم ملی انگلیس در ساعت ۱۹:۳۰، دوشنبه ۳۰ آبان مصاف خواهد کرد. بازی بعدی تیم ‌ملی فوتبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه چهارم آذر با برنده پلی‌آف اروپا از بین تیم‌های ولز، اوکراین و اسکاتلند خواهد بود و در سومین مسابقه، تیم‌ ملی کشورمان ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه هشتم آذر با تیم آمریکا بازی خواهد کرد. 
***
بلیت سینماها همه روزه نیم‌بها شد
در جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد بلیت سینماها همه روزه در ماه مبارک رمضان نیم‌بها باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صنفی نمایش روز گذشته ۱۴ فروردین‌ماه برگزار شد که بر اساس آن مصوب شد بلیت سینماها همه روزه در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان تا ساعت ۱۹ نیم‌بها باشد. همچنین مقرر شد کمیته‌ای ۳ نفره جهت رسیدگی به تخلفات اکران نوروزی تشکیل شود که تصمیمات این کمیته لازم‌الاجراست. 
***
خادمان مساجد در برابر دوربین شبکه افق نشستند
مجموعه مستند «خادمان فیروزه‌ای» با موضوع سبک زندگی مسجدی در قاب شبکه افق سیما نقش بست. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه مستند «خادمان فیروزه‌ای» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یزدان پرونده تولید شده و طی ماه مبارک رمضان در جدول پخش برنامه‌‌ها قرار گرفته است. این مجموعه مستند در تلاش است تا ذیل گفت‌وگویی با خادمان مساجد، جایگاه این پایگاه عظیم و همچنین سبک زندگی مسجدی را برای مخاطبان نمایان کند. یزدان پرونده، تهیه‌کننده این مجموعه مستند گفت: من به ‌عنوان یک مستندساز اجتماعی بسیار در بین مردم هستم و بسیار این موضوع را لمس کرده‌ام که سبک زندگی مسجدی و تربیت مسجدی در بین مردم کمرنگ شده است. مسجد از دیرباز مهم‌ترین پایگاه مسلمانان بوده است ولی امروز تنها یک نماز جماعت و مراسم عزاداری در آن باقی ‌مانده است. وی افزود: امروز سبک زندگی اسلامی بسیار در بین مردم کمرنگ شده و متأسفانه خادمان مساجد نیز افراد سابق نیستند، در حالی‌ که کار بسیار بزرگی را در دست دارند. به همین منظور ما تلاش کردیم مساجدی را که هنوز با همان سبک قدیم فعالیت می‌کنند به تصویر بکشیم و با کمک همان افراد و خانواده‌های‌شان سبک زندگی مسجدی را نیز برای مردم نمایش دهیم. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۲۰ و تکرار آن را ساعت ۶:٣٠ و ۱۲ به تماشا بنشینند. 
***
«قطعه‌ای از بهشت» منتشر شد
گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره ماه مبارک رمضان با عنوان «قطعه‌ای از بهشت» به مناسبت حلول این ماه مبارک، از سوی فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رمضان؛ قطعه‌ای از بهشت در جهنم سوزان دنیا که راه خدا را نشان می‌دهد و محصول آن تقوا و صفای نفس است، موضوعی است که در این ویدئو به آن اشاره شده است. 
***
بررسی چالش‌های دین‌داری در بدون توقف
برنامه «بدون توقف» در ایام ماه مبارک رمضان با موضوع دین‌داری و معنویت از نیمه دوم فروردین‌ماه هر شب از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، برنامه ترکیبی «بدون توقف» با موضوع دین‌داری و معنویت از نیمه دوم فروردین‌ماه هر شب از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین رضائیان، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در برنامه بدون توقف به سوالات و چالش‌های حوزه دین‌داری و معنویت پاسخ می‌دهد. «بدون توقف» به تهیه‌کنندگی رضا غلامحسین‌نژاد هر شب ساعت ۱۸:۱۵ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec