printlogo


کد خبر: 247207تاریخ: 1401/1/16 00:00
اخبار

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون در ماه رمضان
مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن دعوت از پایتخت‌نشینان برای اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، از اهدای خون بیش از ۳۲۴ هزار تهرانی در سال 1400 با هدف نجات جان بیماران خبر داد. دکتر محمدرضا مهدی‌زاده با اشاره به اینکه ۴۰۱ هزار و ۸۷۵ شهروند تهرانی در طول سال ۱۴۰۰ به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، گفت: از میان این داوطلبان، ۳۲۴ هزار و ۴۴۲ نفر موفق شدند نام خود را به عنوان یک اهداکننده خون ثبت کنند که نسبت به آمارهای سال ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۲ درصدی همراهی مردم با این فرهنگ نجات‌بخش و انسان‌دوستانه هستیم. وی افزود: بر اساس آمارهای استخراج شده از میزان اهدای پلاکت در استان تهران، مشخص شد ۱۲ هزار و ۷۶۰ تهرانی در راستای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، پلاکت خون خود را اهدا کردند که امیدواریم این همراهی در سال جدید، مستمر و پرشورتر از قبل باشد. 
مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: ۱۶۳ هزار و ۴۱۴ نفر از اهداکنندگان خون استان تهران در سال ۱۴۰۰ کسانی بودند که به صورت مستمر و حداقل سالی ۲ بار این کار ارزشمند را انجام می‌دهند که آمار مشارکت اهداکنندگان مستمر نسبت به سال ۹۹ با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است. 
***
افزایش کرایه تاکسی پیش از ابلاغ نرخ جدید ممنوع است
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی پیش از ابلاغ و نصب برچسب نرخ‌ها غیرقانونی است و شهروندان می‌توانند رانندگان متخلف را به سازمان معرفی کنند. وحید سرلک در این باره گفت: هر سال معضل افزایش قیمت توسط رانندگان تاکسی مطرح است اما از آنجا که بر اساس بخشنامه‌ها، مشاهده هرگونه افزایش قیمت تا پیش از ابلاغ نرخ‌های جدید تخلف محسوب می‌شود، برای پیشگیری، از ۳ طریق تردد گشت‌های خودرویی، پیام‌های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ و همچنین اجرای طرح جدید کنترل‌های نامحسوس میدانی، نظارت خود را اعمال کرده‌ایم. وی زمان رسمی ابلاغ افزایش نرخ کرایه تاکسی را ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: مردم بهترین ناظران عملکرد رانندگان هستند و از آنجا که نظارت کامل و صد درصدی عملکرد تمام راننده‌ها در عمل امکان‌پذیر نیست، انتظار می‌رود مسافران نسبت به تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رانندگان تاکسی رخ دهد بی‌تفاوت نباشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۸۸۸ تماس بگیرند. 
***
دستفروشان پایتخت صاحب «کارت شناسایی» می‌شوند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از صدور کارت شناسایی برای دستفروشان تهران در سال جاری خبر داد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران ۱۰ محور در نظر گرفته شده که امسال عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود. قدرت‌الله محمدی با اشاره به اقدامات این شرکت در ساماندهی دستفروشان در معابر و میادین شهر تهران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اواخر سال گذشته، ساماندهی دستفروشان محور هفت‌تیر در منطقه ۷ انجام شده و بازار خلازیر نیز ساماندهی شد که در چند روز آینده افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه دستفروشان میدان تجریش نیز در فضای در نظر گرفته شده مستقر شده‌اند، ادامه داد: در قالب طرح ساماندهی دستفروشان، بخشی از سامانه بازار برای ثبت‌نام دستفروشان در نظر گرفته شده است. محمدی بیان کرد: در سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای هر دستفروش یک کارت شناسایی صادر می‌شود تا در مواقع مورد نیاز استفاده شود.
***
افزایش حقوق سربازان از اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حقوق کارکنان وظیفه از اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد. سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: با تلاش مسؤولان دولت و نیروهای مسلح، حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه‌یافته از اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت. وی ادامه داد: بر این اساس میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 
سردارمهری گفت: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ 4 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. وی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود ۳ میلیون و 300 هزار تومان باشیم. 

Page Generated in 0/0069 sec