printlogo


کد خبر: 247224تاریخ: 1401/1/16 00:00
اخبار

استفاده از کیش برای میزبانی از میهمانان جام جهانی 2022
پیشنهاد   فوتبالی   رئیسی به   امیر  قطر
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز اراده جمهوری اسلامی ایران و قطر بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه استوار است، اظهار داشت: تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط ۲ کشور را به نفع ۲ ملت و ملت‌های منطقه می‌داند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده در مسیر توسعه روزافزون سطح روابط و همکاری‌های ۲ کشور گفت: تهران و دوحه با فعال کردن تمام ظرفیت‌های همکاری و ایجاد هماهنگی‌های نزدیک می‌توانند گام‌های موثری در راستای منافع ۲ ملت و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بردارند. رئیس‌جمهور با اشاره به سفر امیر قطر به تهران در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: در این سفر تصمیمات بزرگی در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف اتخاذ خواهد شد. وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر و آرزوی موفقیت برای این کشور در برگزاری این رویداد ورزشی مهم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک به قطر هرگونه مساعدت و کمک مورد نیاز را ارائه کند و اطمینان داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جهانیان شاهد بازی‌های خاطره‌انگیزی خواهند بود. 
«شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش بعد از ملاقات و مذاکرات طولانی ۲ کشور در دوحه به طور کامل به توسعه هر چه بیشتر روابط با تهران متعهد است، گفت: معتقدیم سفر جنابعالی در توسعه روابط برادرانه و استحکام همکاری‌ها از نقش مهمی برخوردار است. وی با اظهار خرسندی از راهیابی تیم ‌ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی گفت: در این مسابقات بخوبی از برادران خود استقبال خواهیم کرد و گروهی که تیم ایران در آن قرار گرفته گروهی حماسی است و مطمئنا شاهد بازی‌های جذابی خواهیم بود. امیر قطر خاطرنشان کرد: درباره همکاری ۲ کشور در برگزاری مسابقات نیز بزودی وزیر راه قطر در جزیره کیش با همتای خود درباره نحوه همکاری‌ها ملاقات و مذاکره خواهد داشت. 
***
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
آمادگی رزم را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت می‌کنیم
سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسمی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسؤولان در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه فرماندهان، رزمندگان و سربازان دریادل نیروی دریایی سپاه که در سال گذشته به صورت جهادی و انقلابی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تلاش موفقیت‌آمیزی ارائه کردند، گفت: تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای ما حکم ابلاغ و فرمان دارد و همگی ما مکلفیم و وظیفه داریم با تلاش مضاعف و جهادی، در تحقق و عملیاتی کردن این فرمان تعالی‌بخش در سال 1401 نقش‌آفرینی کنیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: دانشمندان جوان و انقلابی کشورمان از سالیان گذشته با هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند بسیاری از مشکلات و نیاز‌های علمی و راهبردی کشور در بخش‌های مختلف را مرتفع کنند که همانا برخی از آنها موجب خنثی شدن تحریم‌ها شد. 
وی با مثبت ارزیابی کردن سطح کیفی بسیاری از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که همگی از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما هم می‌توانیم به سهم خود برای تقویت سطح آمادگی رزم و بالا بردن توان رزم با حمایت و پشتیبانی از این شرکت‌های دانش‌بنیان، از ظرفیت‌های آنان استفاده کرده و گام مؤثری در تحقق شعار سال برداریم. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رشد و پیشرفت روزافزون تولیدات نظامی و ساخت داخلی تجهیزات دفاعی- عملیاتی افزود: امروز تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز سازمان نیروهای مسلح ساخت داخل و تولید ملی است و برخی از آنها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است و امسال با توجه به فرمان فرمانده معزز کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی این همکاری‌ها و تعاملات بیشتر خواهد شد. 
***
با عوامل حواشی بازی ایران - لبنان برخورد می‌شود
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: لازم است در وهله اول از رئیس‌جمهور برای سفر به خراسان رضوی تقدیر و تشکر کنم، چرا که نکات متعددی از سوی وی مورد تأکید قرار گرفت که امیدوارم با پیگیری‌های معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، عملیاتی و مشکلات خراسان رضوی بویژه مشهد برطرف شود. وی ادامه داد: متأسفانه قضاوتی درباره شهر مشهد می‌شود مبنی بر اینکه این شهر امکانات زیادی دارد و پر برخوردار است در حالی‌ که این قضاوت سطحی است. مؤید این مساله آن است که یک‌سوم جمعیت مشهد حاشیه‌نشین هستند و این حجم از حاشیه‌نشینی قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی بازی ایران و لبنان در مشهد تصریح کرد: ما در کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود کرده‌ایم و حتما پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد و قطعا عواملی که منجر به این اتفاق شدند، معرفی می شوند و با آنان برخورد خواهد شد، البته ناگفته نماند جریانی وجود دارد که همواره می‌خواهد در کشور حاشیه‌سازی کند. 

Page Generated in 0/0071 sec