printlogo


کد خبر: 247231تاریخ: 1401/1/17 00:00
کارگردان سریال نوروزی شبکه2:
مکانیزم نظر سنجی‌های صدا‌وسیما پیچیده است

عوامل سریال «خداداد» با حضور در اداره کل روابط عمومی صداوسیما به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نشست خبری سریال «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که در ایام نوروز روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت با حضور عوامل این سریال برگزار شد. 
علی غفاری، کارگردان سریال «خداداد» درباره این مجموعه گفت: سریال خداداد به لحاظ موضوعی با این ایام مناسبت داشت. داستان سریال از قبل نوروز شروع می‌شد و تا بعد از سیزدهم ادامه داشت. خدا را شکر مردم شخصیت‌ها، داستان و سریال را دوست داشتند. 
میلاد کزازی، نویسنده سریال نیز در سخنانی عنوان کرد: خط اصلی این داستان را سال ۹۲ نوشتم و سال‌ها طول کشید که به خداداد فعلی تبدیل شد. فکر می‌کنم کاری شرافتمندانه ارائه دادیم. فکر می‌کنم نقدهای اجتماعی و اقتصادی که نوشتم کمرنگ شده و نیاز بود پررنگ‌تر شود. سعی کردیم این نقدها را بیان و راهکار هم ارائه دهیم. 
غفاری در پاسخ به سوالی درباره نظرسنجی‌های صداوسیما اظهار کرد: مکانیزم نظرسنجی‌ها پیچیده است و من می‌توانم درباره شیوه نمایشی صحبت کنم که مهم هم هست. برای تولید سریال باید مکانیزمی باشد که به موضوع تبلیغات بیشتر پرداخته شود. ساعت پخش، همپوشانی سریال‌ها و... مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد. ما خیلی امیدوار بودیم و حتی خبرهای غافلگیرکننده‌ای می‌شنیدیم، مثلا صحبت تبلیغات شهری هم برای کارهای نوروزی مطرح می‌شد. وی اضافه کرد: در یک سریال عوامل با هزار و یک مشکل کنار هم جمع می‌شوند و مردم خیلی وقت‌ها متوجه این موارد نمی‌شوند. وقتی سریالی در شبکه ۲ شروع می‌شود مخاطب ما خیلی آسیب‌پذیر است چون مابین ۲ سریال است و سریال اول یعنی شبکه ۳ اگر بموقع پخش نشود، سریال شبکه ۲ آسیب می‌بیند بویژه که به خاطر اخبار 20:30 نمی‌توان زمانش را تغییر داد. 
غفاری همچنین گفت: نتیجه تلاش وقتی دیده می‌شود که زمان پخش مناسبی داشته باشد. بحث رقابت با دیگر شبکه‌ها نیست؛ اگر مجموعه‌های نمایشی داشته باشیم که مردم را پای شبکه بنشاند همه برد کرده‌ایم. اینکه چه شبکه یا سریالی پربیننده‌تر یا کم بیننده بوده است بحث من نیست، بحث من زمان‌بندی و دیده شدن است. با این حال عمدتا مردم سریال را دوست داشتند. نمی‌گویم کار ما بدون اشکال بوده است، دوستان اصلا فکر نمی‌کردند کار به تولید برسد. در مجموع فکر می‌کنم سریال در حد خودش موفق بود. 
غفاری در ادامه با اشاره به نکته‌ای یادآور شد: می‌توان حرف‌هایی زد که از جنس مردم باشد خصوصا که مردم خیلی درگیر اخبار روز هستند و تمایل‌شان به دیدن کارهای نمایشی است. ما باید بیشتر بخش نمایشی صداوسیما را ببینیم و رویش حساب باز کنیم. این آمار و ارقام اعلامی حاشیه است و اتفاقا نباید وارد آن شویم. ما جشنواره جام‌جم را داشتیم و باید این هیات‌های تخصصی را گردآوری کرد. 
وی در پایان بیان کرد: ما باید فقط حرف دل مردم را بزنیم. با لحن و ادبیاتی که دوست داشته باشند ما هم سعی کردیم کار نجیبی بسازیم درباره پدری که با هزار و یک مشکل مواجه است. موضوع امانتداری را مطرح کردیم، دروغ را سرزنش کردیم، مشکل مسکن و جهیزیه را مطرح و سعی کردیم که به هر کدام به اندازه خود بپردازیم. 
بهرنگ ملک‌محمدی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۲ نیز تصریح کرد: همه تلاش ما بر این استوار بود که جمله‌ای را در این سریال بگوییم که وقتی فرد مسؤول امضایی می‌کند پای آن بایستد. سیاوش طهمورث نقش یک مسؤول را در سریال بازی کرد و حرف ما این بود که نشان دهیم بی‌توجهی یک مسؤول می‌تواند زندگی‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. 
وی اضافه کرد: ما در این سریال یک ریال برای نقد شدن، وایرال شدن و دیده شدن در فضای مجازی هزینه نکردیم، چون معتقدیم مردمی که تلویزیون می‌بینند این امکان را ندارند. حتی از علی صبوری هم نخواستیم پست یا حرفی در فضای مجازی بگذارد و روز اول هم صفحه‌اش بسته شد.

Page Generated in 0/0069 sec