printlogo


کد خبر: 247232تاریخ: 1401/1/17 00:00
اخبار

کارهای مهم ارکستر صداوسیما در سال جدید
تولید «هفت اقلیم» آغاز شد
مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در تشریح برنامه‌های این مجموعه در سال ۱۴۰۱ از تولید و اجرای چندین پروژه موسیقایی در ماه‌های آینده خبر داد. آرش امینی، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: نخستین پروژه‌ای که توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما تولید می‌شود ضبط پروژه «هفت اقلیم» به آهنگسازی استاد فرهاد فخرالدینی است که پیش از این تعطیلات نوروزی ضبط دو موومان این پروژه عظیم را آغاز کردیم. این پروژه بر اساس داستان سیمرغ منطق‌الطیر عطار نیشابوری است که روند ضبط آن برای ارکستر بزرگ، گروه کر، یک خواننده و یک راوی طراحی شده است. 
این آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: پروژه دیگری که بزودی تولید آن را آغاز می‌کنیم، ضبط سمفونی ۲۱ با محوریت تجلیل از کادر درمان کشورمان به آهنگسازی شاهین فرهت است. رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: پروژه مهم دیگری که با موافقت جناب علیرضا قزوه، مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صداوسیما بزودی اجرایی می‌شود، مجموعه اجراهای میدانی ارکستر سمفونیک صداوسیما در نقاط مختلف پایتخت است. امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به تولید چند اثر موسیقایی متناسب با مضامین مقاومت و دفاع‌مقدس گفت: بنا شده بزودی سرودهای انقلابی تولید شده در 40 سال اخیر کشورمان که طی سال‌های اخیر دچار پراکندگی بود، بازسازی شود و این روند در فرهنگ شنیداری انقلاب اسلامی باقی بماند. این رهبر ارکستر تاکید کرد: تمام تلاش‌مان این است که مجموعه شماره یک این پروژه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی شود و امیدوارم بتوانیم در پروسه زمان‌بندی شده درست این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم. البته در کنار این فعالیت‌ها ضبط و تولید آثار زیادی در حوزه موسیقی کلاسیک و آثار آهنگسازان ایرانی در ردیف دیگر فعالیت‌های ما قرار دارد.
***
چند انتصاب جدید در ساترا
رئیس ساترا در احکامی جداگانه، سرپرست قائم‌مقام، معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی، اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌ها و مدیریت تعاملات بین‌المللی را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با صدور احکامی جداگانه، مسؤولان جدیدی را منصوب کرد. وی محسن قائمی‌نسب را به عنوان سرپرست قائم‌مقام و مسلم ملکی را به سرپرستی معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی این سازمان منصوب کرد. همچنین براساس این احکام، مهدی حاج‌الفخانی به سرپرستی اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌ها و حسین زارعی به سرپرستی مدیریت تعاملات بین‌المللی منصوب شدند. 
***
فیلمسازان ایرانی در بخش بین‌الملل «فیلم کوتاه تهران» ثبت‌نام نکنند!
امور بین‌الملل سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد فیلمسازان ایرانی، آثار خود را باید صرفا در بخش «مسابقه ملی» جشنواره ثبت کنند. به‌ گزارش «وطن‌امروز»، امور بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی اطلاعیه‌ای از فیلمسازان ایرانی درخواست کرد از ثبت آثار در بخش بین‌الملل این رویداد اجتناب کنند. 
در این اطلاعیه آمده است: «با وجود اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، تاکنون بیش از 80 فیلم ایرانی آثار خود را در بخش بین‌الملل جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به آیین‌نامه جشنواره مورد بازبینی این بخش قرار نخواهند گرفت. بدین ترتیب لازم است آثاری که تهیه‌کننده اصلی‌شان ایرانی است، صرفا از طریق پلتفرم بخش ملی و در زمان اعلامی نسبت به ثبت‌نام آثار خود اقدام فرمایند».
هر سال از میان آثار ایرانی راه ‌یافته به بخش ملی تعدادی فیلم طی تعامل هیأت انتخاب بخش ملی و بخش بین‌الملل و دبیر جشنواره به بخش بین‌الملل راه می‌یابند. سی‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد. 
***
کمدی «بخارست» در راه است
فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه‌کنندگی علی طلوعی و کارگردانی سیدمسعود اطیابی وارد مرحله پیش‌تولید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه‌کنندگی علی طلوعی و کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی با اخذ پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مرحله پیش‌تولید شده است. این فیلم در ژانر کمدی- اجتماعی تولید می‌شود. «دینامیت» آخرین ساخته اکران شده سیدمسعود اطیابی رکورددار فروش در تاریخ سینمای ایران است.

Page Generated in 0/0054 sec