printlogo


کد خبر: 247242تاریخ: 1401/1/17 00:00
اخبار

واکنش اینفانتینو به حضور ایتالیا به جای ایران در جام‌جهانی
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال حضور ایتالیا به جای ایران در جام‌جهانی را رد کرد. به گزارش فوتبال ایتالیا، در آستانه قرعه‌کشی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، رسانه‌های ایتالیایی از احتمال حضور این کشور به جای ایران در جام‌جهانی سخن به میان آوردند. جانی اینفانتینو که برای حضور در مراسمی در ایتالیا بود، در واکنش به این موضوع گفت: لطفا بیایید جدی باشیم! او همچنین تاکید کرد برگزاری جام‌جهانی هر ۲ سال یک بار امکان‌پذیر است. اینفانتینو گفت: وقتی درباره جام‌جهانی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود صحبت می‌کنیم، به این دلیل است که احساسات این مسابقات باورنکردنی است. ایتالیا تقریبا همیشه درگیر بوده است، کشورهای دیگر می‌خواهند بیشتر درگیر شوند و امید دادن به دیگر کشورها بسیار مهم است. در این دنیای تقسیم شده، مهم است که شانس بیشتری برای متحد شدن و ورزش کردن با هم داشته باشیم. در حال حاضر بهترین بازیکنان در بهترین لیگ‌ها بازی می‌کنند و بقیه حذف شده‌اند. اینفانتینو همچنین از مقامات ایتالیایی خواست ورزشگاه المپیکو را به نام پائولو روسی نامگذاری کنند. 
***
چراغ سبز دمبله برای تمدید با آبی‌واناری‌ها
سرانجام مهاجم فرانسوی بارسلونا برای تمدید قرارداد با این تیم چراغ سبز نشان داد و همین باعث شد مدیر ورزشی این باشگاه راهی مراکش شود. به گزارش ال موندو، یکی از بازیکنانی که با آمدن ژاوی به کلی متحول شده، عثمان دمبله است. این مهاجم فرانسوی با رقم بسیار بالایی راهی آبی‌و‌اناری‌ها شد اما مصدومیت‌های پیاپی و حاشیه‌سازی‌های عجیب اجازه نداد عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. قرارداد دمبله تابستان پیش رو به پایان خواهد رسید و او پیشنهادهای زیادی از باشگاه برای تمدید قرارداد را رد کرد. اما دمبله با آمدن ژاوی به کلی متحول شده و به یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار بارسلونا تبدیل شده است. ژاوی به این بازیکن اعتماد زیادی دارد و خواستار تمدید قرارداد او شده است. طبق اعلام ال موندو دیپورتیوو، دمبله سرانجام با تمدید قرارداد خود موافقت کرده است و همین باعث شد مدیر ورزشی بارسلونا راهی مراکش شود تا با «موسی سیسوکو» مدیر برنامه‌های دمبله مذاکرات نهایی را انجام دهد. 
***
دزد، خانه قهرمان آسیا را خالی کرد
سال جدید برای مربی تیم ‌ملی کاراته خوب آغاز نشد و دزدان اموال او را از داخل منزلش به سرقت بردند. به گزارش مهر، در جریان تعطیلات نوروزی سعید فرخی، عضو کادر فنی تیم‌ ملی و یکی از پرافتخارترین کاراته‌کاهای ایران شب‌هنگام برای پیاده روی از منزل خارج شد اما در بازگشت با خانه‌ای خالی مواجه شد. دزدان از غفلت و غیبت این قهرمان سابق و مربی فعلی تیم ‌ملی استفاده کرده و از پنجره وارد منزل شده و اموال او از جمله تلفن همراه، ۲ دستگاه رایانه شخصی، طلا، پول نقد و... را به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به سرقت بردند. نکته مهم اینکه سارقان با ۲ تابلوی مزین به مدال‌های جهانی و آسیایی فرخی به همراه احکام قهرمانی وی مواجه شده و بدون توجه به اینکه به منزل یک قهرمان ملی وارد شده‌اند، مدال طلای قهرمانی آسیای وی را نیز به سرفت بردند. فرخی در این باره گفت: متأسفانه این دست کارها نه تنها ضرر مالی می‌زند که به لحاظ روحی و روانی نیز تأثیر بدی دارد. متأسفانه سارقان ثمره یک عمر مبارزه در میادین بین‌المللی و افتخار‌آفرینی من را به یغما بردند. از مسؤولان نیروی انتظامی می‌خواهم کمک کنند من به اموالم دست یابم. 
***
حمایت بالاترین مقام ورزشی مصر از کی‌روش
وزیر ورزش و جوانان مصر بشدت از سرمربی اسبق تیم ‌ملی ایران حمایت کرد. کارلوس کی‌روش هفته گذشته بعد از ناکامی مصر مقابل سنگال و عدم راهیابی به جام‌جهانی 2022 از سرمربیگری فراعنه استعفا کرد اما استعفای این مربی پرتغالی هنوز از سوی فدراسیون فوتبال مصر پذیرفته نشده است. اخبار زیادی در این زمینه در چند روز گذشته منتشر شده و به نظر می‌رسد مقامات ورزش مصر از عملکرد کی‌روش در 5 ماه گذشته رضایت دارند. در همین رابطه «اشرف صبحی» وزیر ورزش و جوانان مصر در مصاحبه رادیویی بشدت از عملکرد کی‌روش حمایت کرد و خواهان ماندن این مربی پرتغالی در راس کادرفنی تیم‌ ملی شد. وزیر ورزش مصر در این زمینه گفت: کی‌روش تا امروز مثل یک مربی حرفه‌ای کارش را درست انجام داده و رابطه او با بازیکنان بسیار خوب است. اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون برای تصمیم‌گیری درباره آینده به توافق رسیدند تا چند روزی صبر کنند و مشورت‌های لازم انجام شود. هنوز تصمیم نهایی درباره آینده کارلوس کی‌روش گرفته نشده و مربی پرتغالی با مجوز فدراسیون مصر راهی کشورش شده و در دوران مرخصی به سر می‌برد. کی‌روش ماه گذشته تیم‌ ملی مصر را به فینال جام ملت‌های آفریقا رساند ولی در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد تا دستش از قهرمانی کوتاه بماند.

Page Generated in 0/0094 sec