printlogo


کد خبر: 247253تاریخ: 1401/1/17 00:00
39 نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
افزایش 1100 نفری مبتلایان کرونا در روز

تعداد مبتلایان جدید کرونا که در 24 ساعت منتهی به 16 فروردین‌ماه شناسایی شدند در مقایسه با روز قبل از آن، حدود 1100 نفر افزایش داشت اما شمار فوتی‌ها 14 نفر کاهش یافت. 
مطابق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 16 فروردین‌ماه ۱۴۰۱ براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴ هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 477 نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس، مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۸۰ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه ۳۹ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۴۰۷ نفر رسید. 
از سویی خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۶۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ‌هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۴۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
در حال حاضر 36 شهرستان در وضعیت قرمز، 59 شهرستان در وضعیت نارنجی، 295 شهرستان در وضعیت زرد و 58 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است: تاکنون ۶۳ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۸۵۳ نفر دوز اول، ۵۶ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر دوز دوم و ۲۶ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۱۲ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۸۲ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز یادشده ۱۱۸ هزار و ۲۵۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* بررسی سویه‌های جدید در قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا
وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: گزارش‌های وزارت بهداشت سیز نزولی بیماری کرونا را نشان می‌دهد و گزارشی نیز درباره تذکر به اصناف، رانندگان و اعمال جریمه‌ها در این حوزه ارائه شد. 
احمد وحیدی با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی‌انگاری نسبت به کرونا ویروس افزود: این بیماری همچنان وجود دارد و باید آن را جدی فرض کنیم. همچنین با توجه به بازگشایی مدارس، لازم است بار دیگر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تهویه فضاهای آموزشی تاکید کنیم. 
وزیر کشور ادامه داد: در جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا، سویه‌های جدیدی که در برخی کشورهای اروپایی مشاهده شدند مورد بررسی قرار گرفت، البته در حال حاضر برای ممنوعیت ورود از این کشورها به نتیجه نرسیده‌ایم. همچنین درباره موضوع بیماریابی باید اقداماتی انجام شود که مقرر شد وزارت بهداشت طرح‌ها و اقدامات لازم را تبیین کند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود. 
وحیدی درباره لیست مورد پذیرش کشور عراق درباره واکسن‌های تزریقی نیز گفت: تعداد قابل توجهی از مردم ما از واکسن‌هایی که در فهرست کشور عراق بوده همچون سینوفارم استفاده کرده‌اند. هنوز به ما به صورت رسمی لیستی اعلام نشده اما وزارت امور خارجه باید در این باره مذاکرات لازم را داشته باشد تا واکسن‌های ایرانی در لیست مورد پذیرش کشور عراق قرار بگیرد.

Page Generated in 0/0049 sec