printlogo


کد خبر: 247255تاریخ: 1401/1/17 00:00
اخبار

نذر خون را به شب‌های قدر موکول نکنید
مدیرعامل سازمان انتقال خون از افزایش ۲۳ درصدی ذخایر خون کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مردم در ماه رمضان بتدریج برای اهدای خون مراجعه کنند و اهدای خون را فقط به شب‌های قدر موکول نکنند. دکتر مصطفی جمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت اهدای خون در تعطیلات نوروزی گفت: باید توجه کرد که با مراجعه مردم جهت اهدای خون، میانگین خونگیری‌مان در تعطیلات سال جدید خوب بود. وی با بیان اینکه کماکان در ماه رمضان به دلیل روزه‌داری مراجعه جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، ادامه داد: با اینکه وضعیت ذخایر خون قابل قبول است و نگرانی‌مان کم شده ‌اما لازمه حفظ وضع موجود، این است که اهداکنندگان همچنان جهت اهدای خون مراجعه کرده و از اهدای خون حمایت کنند. مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به برنامه نذر خون در ماه مبارک رمضان گفت: هر نفر با اهدای خون می‌تواند جان ۳ نفر را نجات دهد و چه نذری از این بهتر. مراکز ما از 8 صبح تا ۱۱ الی ۱۲ شب فعال هستند.
***
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
اقدام ویژه ایران برای مقابله با سرخک
معاون بهداشت وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از گزارش مواردی از سرخک در برخی استان‌ها و ابتلای ۱۶۴ نفر به این بیماری تاکید کرد: هر کس روند واکسیناسیون MMR را تکمیل نکرده، حتما به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند. دکتر کمال حیدری در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره شیوع سرخک در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد اما متاسفانه همزمان با این رویداد، در کشور همسایه‌مان افغانستان بیماری سرخک شایع شد و از طرفی با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف، برای ما دغدغه ایجاد کرده است، زیرا در استان‌های مختلف مواردی از این بیماری گزارش شد و به دلیل حساسیتی که درباره این بیماری وجود دارد به طور ویژه به آن پرداختیم. وی افزود: در این راستا، به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی هشدار دادیم که در جهت مقابله با این موضوع که تهدیدکننده موفقیت‌مان در عرصه ریشه‌کنی سرخک در کشورمان است، اقدامات لازم را انجام داده و در زمینه تکمیل واکسیناسیون اتباع غیرایرانی حتما برنامه‌ریزی کنند. 
***
کاهش دما در تهران و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده کمی ابری گاهی نیمه ابری و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده کمی ابری، گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی مناطق بویژه بخش‌های جنوبی استان گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در ساعات عصر و شب روزهای پنجشنبه و شنبه (۱۸ و ۲۰ فروردین) گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی با احتمال گردوخاک و در مناطق مستعد با بارش تگرگ مورد انتظار است. همچنین آسمان تهران (۱۷ فروردین‌) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۸ فروردین) نیمه‌ابری و از بعد از ظهر بتدریج ابری و گاهی رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
جذب نیروی «امریه» توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت ایجاد ‌شده در اصل ۱۴۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه (کارکنان وظیفه) جهت ارائه خدمات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و رفاه در مراکز استان‌ها و مناطق محروم و کمتر توسعه‌‌یافته کشور استفاده کند. بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این راستا اداره کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه با همکاری ادارات کل اجرایی در استان‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدام به جذب و به‌کارگیری تعدادی نیروی متخصص، نخبه و متعهد با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس جهت اعزام‌ 01/۰۴/1401 کرده است. متقاضیان امریه سربازی می‌توانند تا 15/۰۲/1401 با مراجعه به سامانه مردم‌یار (تعاون‌یار قدیم) این وزارتخانه به آدرس اینترنتی taavonyar.mcls.gov.ir از شرایط پذیرش و جذب در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اطلاع یافته و ثبت‌نام کنند.
***
آغاز پویش ختم سوره «یس» برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، همراه اول از آغاز پویش خیرخواهانه ختم سوره «یس» برای مشارکت تمام مشترکان تلفن ‌همراه کشور خبر داد. در این پویش مردمی، مشترکان تلفن‌ همراه می‌توانند به ‌صورت رایگان با شماره «۹۹۹۸» تماس گرفته و در ثواب ختم سوره «یس» سهیم شوند. همراه اول اعلام کرده در راستای مسؤولیت اجتماعی خود متناسب با تعداد ختم سوره «یس» نسبت به اختصاص منابع مالی لازم برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد (بویژه بانوان سرپرست خانوار) اقدام می‌کند. همچنین همراه اول برای تشویق مشترکان تلفن ‌همراه به مشارکت هر چه بیشتر در این پویش، چند کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را درنظر گرفته که در پایان ماه مبارک رمضان در بین شرکت‌کنندگان در پویش، قرعه‌کشی خواهد شد.

Page Generated in 0/0304 sec