printlogo


کد خبر: 247267تاریخ: 1401/1/17 00:00
اخبار

دستور علی‌اف در روابط اقتصادی جدید باکو-تهران
زنگزور به نخجوان از خاک ایران
رئیس‌جمهور آذربایجان بعدازظهر سه‌شنبه با امضای فرمانی خواستار ایجاد ارتباطات جدید اقتصادی «زنگزور شرقی» و «جمهوری خودمختار نخجوان» از طریق ایران شد. 
به گزارش فارس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان با امضای فرمانی، یادداشت‌تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران درباره ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق خاک ایران را امضا کرد. چندی قبل نیز یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان اظهار داشت یادداشت‌تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی «زنگزور» و جمهوری خودمختار «نخجوان» از طریق خاک ایران، یک رویداد تاریخی است. «حکمت حاجی‌اف» معاون رئیس‌جمهور آذربایجان در این زمینه گفت: «زمانی که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی «رستم قاسمی» وزیر راه‌وشهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمیسیون مشترک دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان استقبال کرد، تاکید ویژه کرد که راه‌های ارتباطی جدید یک کریدور بین‌المللی مهم برای حمل‌و‌نقل و انتقال برق خواهند بود».
«محمود عباس‌زاده‌مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ترند» گفت: «دولت جدید ایران برای کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه‌ای قائل است». این قانون‌گذار ایرانی افزود: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تلاش است تا تمام موانع موجود بر سر راه تحکیم روابط ۲ کشور را برطرف کند و در این راستا، وزیر امور خارجه ایران گزارش ویژه‌ای را درباره تقویت روابط به مجلس ایران ارائه کرد و اقداماتی مطابق با آن در حال انجام است. از سوی دیگر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، همسایه باکو اظهار داشته که مسیر ترانزیتی خلیج‌فارس به دریای سیاه می‌تواند برای ایران، ارمنستان و سایر کشورهایی که از آن عبور می‌کنند، فرصت‌های فراوانی ایجاد کند.
***
دادستان تهران تأکید کرد
ضرورت دادرسی و ملاقات الکترونیک در زندان‌ها
دادستان تهران بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های دادرسی و ملاقات الکترونیک در زندان‌های استان تأکید کرد. 
علی صالحی در دیدار با مدیرکل و رؤسای زندان‌های استان تهران گفت: باید مددکاران زندان با تسلط بر قوانین و مقررات، امکان انتقال سریع درخواست‌های زندانیان به مسؤولان و مراجع قضایی را فراهم سازند تا در نتیجه آن، مقدمات اتخاذ تدابیر و تصمیمات مقتضی به منظور کاهش جمعیت کیفری میسر شود. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار طبقه‌بندی مجرمان شد و تصریح کرد: طبقه‌بندی مجرمان بر اساس نوع جرم، حتما باید مورد توجه قرار گیرد تا به این ترتیب، فرآیند بهره‌مندی مددجویان از ارفاقات قانونی با توجه به نوع جرم و سوابق کیفری، ساماندهی شود. دادستان تهران بر لزوم به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات به منظور اشتغال به کار زندانیان تأکید و خاطرنشان کرد: قضات و مسؤولان زندان باید با برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی، زمینه اشتغال ۸۰ درصدی مدجویان به غیر از زندانیان جرائم خاص را فراهم کنند. صالحی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی و تکریم خانواده‌های زندانیان یک ضرورت و از اولویت‌های سازمانی است یادآور شد: این موضوع همواره و به مناسبت‌های مختلف مورد تأکید ریاست محترم قوه‌قضائیه است و به همین جهت باید همواره به‌جد در دستور کار مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد. دادستان تهران بر توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز زندان‌های استان جهت استفاده ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مخابراتی نیز تأکید کرد و گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های ارتباط آنلاین دیگر نیازی به اعزام زندانیان به مراجع قضایی نخواهد بود که این موضوع می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، نقش مهمی در کاهش نیاز به تردد، ارتقای شاخص امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی حین اعزام زندانیان ایفا کند. این مقام قضایی یادآور شد: با ایجاد امکان ملاقات الکترونیک در زندان‌ها ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آنها کاهش خواهد یافت و بر این اساس، گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان وخانواده‌های‌شان بویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا برداشته خواهد شد. 
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان اولویت‌ نیروی دریایی است
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار داشت: بنا بر شعار امسال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در این زمینه، تقویت و حمایت از دانش‌بنیان‌ها علاوه بر رشد و شکوفایی در زمینه‌های مختلف برای نیروی دریایی ارتش بسیار راه‌گشاست. فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: توجه جدی به نیروی انسانی در همه حوزه‌های مأموریتی و تقویت امور معنوی و فرهنگی و در عین حال توجه به معیشت نیروی انسانی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این نیرو در سال جدید است که برای رسیدن به این امر هر کس در حوزه فعالیت خود باید تلاش کند تا زندگی شرافتمند و با اقتداری را برای کارکنان رقم بزند. وی در پایان ۲ اصل صداقت و تحرک را در راستای رسیدن به موفقیت روزافزون و همچنین فتح قله‌های افتخار الزامی دانست و خاطرنشان کرد: صداقت و تحرک ۲ کلیدواژه مهم رسیدن به پیشرفت است. 

Page Generated in 0/0114 sec