printlogo


کد خبر: 247279تاریخ: 1401/1/18 00:00
اخبار

دهکده جهانی در بستر نمایشگاه بین‌المللی کتاب
جلسه هماهنگی برای ورود کتاب‌های خارجی به منظور عرضه در «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» با حضور یاسر احمدوند (رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، علیرضا مقدسی (رئیس کل گمرک)، اسماعیل جانعلی‌پور (مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه) و حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه) برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تسهیل ورود کتاب‌های خارجی به کشور، امکان راه‌اندازی گمرک موقت در محل برگزاری نمایشگاه واقع در مصلای امام خمینی(ره)، کاهش هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی، تسهیل حضور ناشران خارجی، کاهش مراحل اداری در گمرک و... از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آنها بحث و تصمیم‌گیری شد تا بخش خارجی با قدرت بیشتری در «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» حضور فعالی داشته باشد. در این جلسه احمدوند درباره فعالیت‌ها، برنامه‌ها، روند اجرایی و شرایط جدید برگزاری «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» توضیحاتی ارائه و نیازها و خواسته‌های گمرکی این دوره از نمایشگاه را مطرح کرد. همچنین در این جلسه علیرضا مقدسی (معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران) برای همکاری با «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» اعلام آمادگی کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک کار ملی است و گمرک به صورت ویژه در خدمت نمایشگاه و کنار ناشران خواهد بود. «سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار خواهد شد. 
***
«آرامش» روانه بازار نشر شد
کتاب «آرامش» داستانی از درون سازمان مجاهدین خلق تا گره خوردن زندگی‌های امروز ما در فضای مجازی است که مرتضی احمر آن را به رشته تحریر درآورده و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار نشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، احمر در کتاب جدید خود از شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی دیگری برای برهم خوردن آرامش حرف به میان آورده که زندگی زوج جوانی به نام مهرداد و ستاره را مورد هدف قرار داده است. این نویسنده جوان با راهکارهای روانشناسی سراغ حل مشکل این زوج جوان رفته است. «آرامش» قصه مهرداد و ستاره، محسن و نازنین، مریم و صادق و سایر شخصیت‌هایی است که اگر کمی به اطراف خود دقت کنیم در اطراف خود مثل یا شبیه آنها را پیدا می‌کنیم. 
***
ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان
نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ویژه ماه مبارک رمضان با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن و امیرحسین سمیعی مدیر هنری این سازمان برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور در این ‌برنامه گفت: برنامه‌های امسال به صورت مشارکتی با رادیو قرآن و با عنوان بر آستان جانان و با شعار جشن بندگی و صبر با اجرای ۴۶۰ برنامه برگزار می‌شود. وی در ادامه افزود: ۳۶ فرهنگسرای تهران در فعالیت‌های ماه رمضان مشارکت دارند. همچنین چاپ کتاب همراه برای توزیع در مترو با موضوع صبر و برگزاری وبینار بین‌المللی فلسطین آزاد به مناسبت روز قدس از دیگر برنامه‌های این سازمان است. 
منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن نیز در ادامه این نشست افزود: پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در کنار فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ آیتم زنده، میهمان هنری، طعم عسل و اجرای برنامه تصویری از سردار دل‌ها از جمله برنامه‌های این شبکه رادیویی است. 
***
17 اردیبهشت زمان برگزاری مجمع خانه تئاتر و جشن بازیگر
ایرج راد، رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر درباره تصمیم‌گیری برای برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر گفت: طی جلسه اخیر هیأت‌‌مدیره خانه تئاتر درباره زمان برگزاری مجمع عمومی خانه تصمیم‌گیری و قرار شد این مجمع شنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار شود. به گزارش «وطن‌امروز»، وی درباره محل برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر افزود: چند مکان برای برگزاری مجمع مدنظر است که به زودی درباره آن تصمیم‌گیری و به اعضای خانه تئاتر اعلام می‌شود. راد درباره تصمیم‌گیری هیأت‌مدیره خانه تئاتر برای برگزاری جشن‌های انجمن‌های خانه به مناسبت روز جهانی تئاتر در اردیبهشت، طبق روالی که در سال‌های گذشته به غیر از ۲ سال کرونایی اخیر داشته، یادآور شد: در جلسه اخیر هیأت‌مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری جشن‌های انجمن‌ها نیز صحبت شد. هر کدام از انجمن‌های خانه تئاتر که تمایل به برگزاری جشن داشته باشند، با پایان ماه رمضان و در اواخر اردیبهشت می‌توانند مراسم خود را برگزار کنند.

Page Generated in 0/0042 sec