printlogo


کد خبر: 247293تاریخ: 1401/1/18 00:00
اخبار

شکایت قضایی پلاتینی از اینفانتینو
رئیس پیشین یوفا از جانی اینفانتینو به دادستانی پاریس شکایت کرد. به گزارش تایمز، میشل پلاتینی، رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) درخواستی را به دادستانی پاریس برای باز کردن یک پرونده قضایی علیه جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرد. این خبر را «طارق پانیا» روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز با استناد به بیانیه پلاتینی منتشر کرده است. پلاتینی اعلام کرد از طریق وکیل خود ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ شکایتی را علیه جانی اینفانتینو، رئیس فیفا و مارکو ویلیگر، رئیس پیشین دپارتمان حقوقی فیفا به دلیل سوءاستفاده از مقام‌های خود به دادستانی عمومی پاریس ارائه کرده است. اینفانتینو در کنگره فوق‌العاده فوریه ۲۰۱۶ به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد و در این پست جایگزین سپ بلاتر شد که پس از رسوایی‌های متعدد فساد در این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرد. بزرگ‌ترین رسوایی تاریخ فیفا اواخر ماه مه ۲۰۱۵ رخ داد، زمانی که ۲ روز قبل از انتخاب رئیس این سازمان در هتلی در زوریخ، به درخواست مقامات آمریکایی، پلیس سوییس ۹ نفر از مقامات را بازداشت کرد. قبل از انتخاب مجدد اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا در سال ۲۰۱۹، مصاحبه طولانی با پلاتینی منتشر شد که در آن او از اینفانتینو انتقاد کرد. پلاتینی رئیس فیفا را به جرائم متعدد متهم کرد و گفت او بحق در راس فوتبال جهان نیست. در پایان سال ۲۰۱۵، پلاتینی که نایب رئیس فیفا نیز بود، توسط کمیته اخلاق به مدت ۸ سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. دلیل این محرومیت انتقال ۲ میلیون فرانک سوییس (حدود 1.7 میلیون یورو) از بودجه فیفا به حساب پلاتینی توسط بلاتر بود. 
***
مرادمند در چه صورتی به استقلال بازمی‌گردد؟
مدافع تیم فوتبال استقلال با وجود اعزام به خدمت سربازی به دلیل اقدام برای گرفتن کسر خدمت در آستانه بازگشت به این تیم قرار دارد. به گزارش تسنیم، محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال به دلیل رسیدن به سن 28 سالگی در تاریخ 8 اسفند 1400 مشمول خدمت سربازی شد. تلاش مسؤولان استقلال برای اعلام ملی‌پوش بودن او و گرفتن معافیت موقت تا 30 سالگی جواب نداد و این بازیکن به همراه سیاوش یزدانی راهی خدمت سربازی شدند. مرادمند که دوره آموزشی خود را در نیروی دریایی انزلی سپری کرد، با توجه به اینکه متأهل و دارای فرزند است، درخواست کسر خدمت کرد. او همچنین به دلیل حضور پدرش در جبهه در دوران دفاع‌مقدس، دنبال کارهای کسر خدمت خود بوده که ظاهراً مورد موافقت قرار گرفته است. مدافع استقلال در صورتی که اقداماتش به نتیجه برسد، دوباره به تمرینات آبی‌پوشان بازمی‌گردد. باشگاه استقلال نام این بازیکن را از لیست خود خارج نکرده بود و با توجه به اینکه کارت بازی مرادمند در ملوان بندرانزلی هم صادر نشده، قرار است آبی‌پوشان در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استعلام لازم را بگیرند تا بتوانند بار دیگر از مرادمند استفاده کنند. 
***
پیشنهاد بازی دوستانه بین ایران و هندوراس
تیم ملی فوتبال کشورمان در راستای آماده‌سازی خود برای جام‌جهانی قطر ممکن است با هندوراس دیداری دوستانه داشته باشد. تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقتدرانه به جام‌جهانی 2022 قطر صعود کرد که سومین حضور متوالی‌اش و در مجموع ششمین حضورش در این مسابقات را تجربه خواهد کرد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در گروه B بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپایی (اوکراین - اسکاتلند / ولز) هم‌گروه شدند و حالا مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای تدارک بازی‌های دوستانه و برگزاری اردوهای آماده‌سازی مناسب به منظور حضوری مقتدرانه در جام‌جهانی قطر هستند. 
هنوز رقبای احتمالی ایران در بازی‌های دوستانه مشخص نشده‌اند اما یک رسانه هندوراسی پیشنهاد برگزاری یک بازی دوستانه بین تیم ‌ملی این کشور با ایران را داد. روزنامه «لا پرنسا» در بخشی از گزارش خود درباره تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی نوشت: «ایران یکی از رقبای آمریکا در مرحله گروهی جام‌جهانی 2002 است و می‌تواند به دنبال برگزاری یک بازی دوستانه با هندوراس باشد». هندوراس در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی) عملکرد بسیار ضعیفی داشت و با ۴ امتیاز به عنوان قعرنشین به کار خود در این مرحله پایان داد. در این منطقه تیم‌های کانادا، مکزیک و آمریکا به طور مستقیم به جام‌جهانی راه یافتند و کاستاریکا نیز راهی بازی پلی‌آف بین قاره‌ای شد. 
***
منتخبان سرمربیگری تیم ‌ملی تکواندو بانوان از برنامه‌های خود دفاع کردند
گزینه‌های هدایت تیم‌های ملی تکواندو بانوان در بخش کیوروگی با حضور در جلسه کمیته فنی برنامه‌های خود را ارائه کردند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بعد از اینکه جلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو به منظور بررسی برنامه‌های گزینه‌های هدایت تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو در بخش مردان تشکیل شد، سومین جلسه کمیته فنی با حضور هادی ساعی رئیس و مسعود لشگری سرپرست دبیری فدراسیون، اصغر رحیمی مدیر تیم‌های ملی، فیض‌الله نفجم، زهرا سروی و هادی افشار اعضای کمیته فنی روز چهارشنبه ۱۷ فروردین در بخش بانوان برگزار شد. به همین منظور مهرو کمرانی، مینو مداح، ندا زارع و عاطفه کشاورز با حضور در جلسه کمیته فنی، به ترتیب برنامه‌های خود را به کمیته فنی ارائه کردند. کمیته فنی فدراسیون ضمن بررسی برنامه‌های گزینه‌های سرمربیگری تیم ‌ملی در ۲ بخش بانوان و آقایان، نتیجه را اعلام خواهد کرد. تیم‌های ملی تکواندوی کشورمان در سالی که باید برای مسابقات متعدد آماده شوند، نیازمند شناخت کادر فنی‌اند و به همین منظور فدراسیون تکواندو در نظر دارد ضمن معرفی کادر فنی، با تشکیل تیم‌های بزرگسالان و امید از تمام ظرفیت تکواندو بهره لازم را ببرد. 

Page Generated in 0/0060 sec