printlogo


کد خبر: 247326تاریخ: 1401/1/18 00:00
قساوت و لطافت در یک قاب!

محمدامین علیدوست: خبر حمله به ۳ تن از طلاب جهادی در حرم امام رضا(ع) شوکه‌کننده بود. دقایقی پس از انتشار خبر، فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که پیکر در خون غلتیده یکی از این طلاب یعنی حجت‌الاسلام محمد اصلانی را نشان می‌داد؛ طلبه‌ای که خود از جانبازان دوران دفاع‌مقدس، برادر ۲ شهید و مجاهد راه مستضعفان بود. 
صحنه پیکر در خون غلتیده حجت‌الاسلام اصلانی، احساسات متناقضی را در بیننده ایجاد می‌کرد؛ از یک سو هولناکی این ماجرا دهشتناک و ترسناک بود، از سویی تاسفی بودکه گریبان انسان را می‌گرفت و از سوی دیگر گویی با یک قاب بهشتی مواجهیم که یادآور «ما رایت الا جمیلا» بود؛ شهیدی در خون غلتیده با زبان روزه آن هم در صحن حرم امام رئوف! چه شورانگیز و عجب معراجی! اما ناگفته هم نماند آن همه قساوتی که دستی را در جوار امام رضا به خون یک مظلوم آغشته می‌کند، مایه بهت و حیرت بود! آخر چگونه می‌شود در آن فضایی که از آجرها و سنگ‌فرش‌ها، باران و جویبار لطافت و مهربانی جاری است، دست به چنین جنایت هولناکی زد؟ 
سبک زندگی حجت‌الاسلام اصلانی را وقتی ورق می‌زنیم، ما را به فضای عطرآمیز جهاد در دوران دفاع‌مقدس می‌برد. مجاهدی که بازمانده دوران معراج به آسمان از خاکریزها و رمل‌های جنوب و غرب بود. یک روحانی تراز انقلاب اسلامی که روح و جانش را وقف خدا و خلق کرده بود. ناخودآگاه آدم یاد این جمله شهید بهشتی می‌افتد که گفته بود: «سرنوشت مقلدان خمینی جز شهادت نیست». مهم نیست دانشمند هسته‌ای باشی یا نوجوان 13 ساله که هنوز درس‌های دبیرستانش را کامل نکرده، پزشک باشی یا بنا، دهه 60 را دیده باشی یا پسرک فلافل فروش میدان خراسان تهران باشی که ابتدای دهه 70 به دنیا آمده‌ای، مهم نیست شلمچه و دهلاویه باشی، یا حلب و دمشق، مهندس باشی یا دکتر یا طلبه، هر چه باشی اگر در مسیر امام امت باشی، سرنوشتی جز شهادت در انتظار تو نیست، حتی اگر کشته نشوی، شهیدی، چون در مکتب خمینی روزی هزار بار مرده‌ای و زنده شده‌ای! 
شهادت حجت‌الاسلام اصلانی بار دیگر نشان داد برای دشمنان انسانیت هیچ چیز خطرناک‌تر از یک روحانی آگاه، یک روحانی تراز انقلاب اسلامی و یک روحانی مردمی نیست. شهادت حجت‌الاسلام اصلانی نشان داد لباس روحانیت، نماد یک فرهنگ است که دشمنان این فرهنگ همچنان با تیغ‌های آکنده به دنبال حذف آن هستند؛ آرزویی که هیچگاه محقق نخواهد شد. هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ (صف ۹) 

Page Generated in 0/0058 sec