printlogo


کد خبر: 247356تاریخ: 1401/1/20 00:00
اخبار

ثبت تخلف ۱۸۵ مدرسه به‌ دلیل اجرا نکردن آموزش حضوری
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن اعلام دلایل غیبت ۱۶ درصدی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ۲ روز ابتدایی بازگشایی مدارس، از تخلف ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان کشور به علت «سر باز زدن از آموزش حضوری» خبر داد. صادق ستاری‌فرد با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از مدارس به اعلام نتایج این بازرسی‌ها در ۲ روز نخست حضوری شدن آموزش‌ها پرداخت و اظهار کرد: نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آتی تداوم دارد اما بر اساس گزارش احصا شده از بازرسی‌ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین از ۱۲ هزار و ۵۳۶ مدرسه بازدید انجام شد که تعداد مدارس پسرانه ۴۶۶۴، مدارس دخترانه ۵۲۸۳ و تعداد مدارس مختلط و چندپایه روستایی ۲۵۸۹ بود. وی افزود: مدارس بازدید شده هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در برگرفت. ستاری با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، گفت: در روز اول این نسبت ۸۳ درصد بود و در روز دوم یک درصد به آن افزوده شد. دلایل اصلی هم غیبت، بیماری و مسافرت ذکر شده بود. وی ادامه داد: میزان حضور کارکنان اداری مدارس ۹۸ درصد و کادر آموزشی ۹۹ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران در مدارس ۹۸ درصد و در دانش‌آموزان نیز ۹۷ درصد بوده است. 
***
بیش از ۵۱ هزار معلول هزینه ایاب و ذهاب دریافت کردند
سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی گفت: ۵۱ هزار و ۸۱۸ نفر از هزینه ایاب و ذهاب ویژه افراد دارای معلولیت بهره‌مند شدند و این هزینه به آنها پرداخت می‌شود. محسن ایروانی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هزینه ایاب و ذهاب به ازای هر فرد دارای معلولیت سالانه ۶۸۶ هزار تومان معادل میانگین ۵۷ هزار تومان در ماه است که اکنون به ۵۱ هزار و ۸۱۸ نفر خدمات با اعتبارات جاری پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در نوبت دریافت خدمات ایاب و ذهاب هستند، خاطرنشان کرد: اکنون این هزینه برای افراد دارای معلولیت در تهران ماهانه ۸۰ هزار تومان، شهرستان‌های استان‌ تهران ۶۰ هزار تومان و سایر کلانشهرها هم ۸۰ هزار تومان است. سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به خدمات مناسب‌سازی خودروی افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: سال گذشته خودروی ۹۰۱ نفر از افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد. در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. 
***
تخفیف ۵۰ درصدی برای بازدید از برج میلاد در ماه رمضان
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شهروندان می‌توانند بلیت‌های بازدید از طبقات مختلف برج میلاد را با تخفیف ۵۰ درصدی خریداری و از طبقات برج میلاد تا ساعت یک بامداد بازدید کنند. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و ماموریت مجموعه گردشگری برج میلاد به منظور ایجاد فضایی برای سرگرمی و اوقات فراغت خوش در فاصله بین افطار تا سحر، مدیریت این مجموعه تسهیلات و برنامه‌های مختلفی را برای شهروندان تدارک دیده است که از جمله آنها فروش بلیت با تخفیف ۵۰ درصد برای بازدید از برج میلاد است. این تخفیف تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا یک بامداد از مجموعه گردشگری و تفریحی برج میلاد بازدید کنند. فروش بلیت بعد از ساعت یک بامداد امکانپذیر نیست. در این طرح علاوه بر تسهیلات اعلام‌شده فوق، شهروندان می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده شده در محوطه برج میلاد مانند چایخانه حرم رضوی، ویژه‌برنامه کودکان در گذرگاه و اجرای موسیقی اقوام به ‌صورت رایگان استفاده کنند. 
***
باند قاچاق سلاح در خوزستان منهدم شد
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از درگیری مسلحانه مرزبانان استان خوزستان با باند قاچاق سلاح و مهمات در منطقه مرزی هورالعظیم خوزستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در این باره گفت: در راستای طرح انسداد مرزها و جلوگیری از قاچاق در نوار مرزی و به دنبال اطلاع مأموران هنگ مرزی دشت آزادگان مبنی بر ورود یک محموله سلاح جنگی از هورالعظیم به داخل خاک کشورمان، تحقیقات اطلاعاتی گسترده‌ای جهت شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت. وی افزود: در نتیجه ۷۲ ساعت تلاش بی‌وقفه مرزبانان غیور استان با همکاری سربازان گمنام امام زمان‌(ع) در مناطق مرزی و اجرای گشت و کمین‌‌های هدفمند سرانجام باند مورد نظر پس از ورود به منطقه مرزی هورالعظیم در کمین مأموران قرار گرفت که در یک درگیری مسلحانه سنگین باند قاچاقچی مورد نظر منهدم و ۲ نفر از اشرار مسلح که در این درگیری زخمی شده بودند نیز دستگیر شدند. سردار گودرزی با بیان اینکه در این عملیات یک قایق موتوری نیز توقیف شد، افزود: در این درگیری مسلحانه ۳۰ قبضه سلاح جنگی و کلت کمری به همراه ۶۰ تیغه خشاب کشف شد.

Page Generated in 0/0045 sec