printlogo


کد خبر: 247380تاریخ: 1401/1/21 00:00
اخبار

پژمان جمشیدی به «بخارست» رسید
پژمان جمشیدی به فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، پژمان جمشیدی به عنوان نخستین بازیگر به فیلم سینمایی «بخارست» پیوست. فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بزودی پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. پژمان جمشیدی سابقه همکاری با مسعود اطیابی در فیلم‌های «تگزاس ۱ و ۲» و «دینامیت» را دارد. 
***
محمد معتمدی تیتراژ برنامه «مثل ماه» را خواند
موسیقی تیتراژ ویژه‌برنامه تلویزیونی «مثل ماه» با شعر و ملودی میلاد عرفان‌پور و خوانندگی سیدمحمد معتمدی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «مثل ماه» عنوان ویژه‌برنامه تلویزیونی ماه مبارک رمضان شبکه ۳ سیما است که هر روز قبل از افطار با اجرای رسالت بوذری روی آنتن می‌رود.
***
دعای ابوحمزه ثمالی به زبان اسپانیایی منتشر شد
فرهاد فلاح، مدیر انتشارات بین‌المللی اسپانیایی‌زبان فانوس دریایی با اعلام خبر ترجمه و انتشار دعای ابوحمزه ثمالی به زبان اسپانیایی گفت: ترجمه و نشر ادعیه یکی از اهداف جدی انتشارات بین‌المللی اسپانیایی‌زبان فانوس دریایی است و در این راستا اقداماتی انجام و ادعیه‌ای ترجمه و منتشر شد. البته سابقه ترجمه ادعیه به زبان اسپانیایی جدید نیست و از گذشته هم این مساله دنبال می‌شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، وی با اشاره به خصوصیات این ترجمه، ادامه داد: این دعای شریف با همکاری آقای فیصل مرهل یکی از اسلام‌شناسان مطرح آرژانتینی ترجمه شده است و با توجه به تسلط ایشان به زبان‌های عربی و اسپانیایی، می‌توان گفت خروجی این اثر از اتقان و جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. انتشارات بین‌المللی اسپانیایی‌زبان فانوس دریایی درسطح منطقه آمریکای لاتین فعالیت می‌کند و تاکنون ده‌ها اثر با موضوعات مختلف در این منطقه منتشرکرده است. 
***
ویژه‌نامه روز هنر منتشر شد
ویژه‌نامه سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این ویژه‌نامه به سردبیری فؤاد عبدالعلی‌پور و با گفتارهایی از حاتم ابتسام، فاطمه رایگانی، فاطمه قلی‌پور و گفت‌وگو با ابراهیم قهوه‌چی، کارگردان و مستندساز جوان منتشر شده است. این نشریه با پرداختن به مسائل هنر انقلاب اسلامی و روایت فعالیت بسیجیان هنرمند سراسر کشور، دهه‌ آخر هر ماه منتشر خواهد شد. 
***
نامزدهای شعر نخستین دوره جایزه ادبی ما معرفی شدند
اولین دوره جایزه ادبی ما در ۳ بخش شعر، رمان و داستان کوتاه، به ارزیابی آثار منتشرشده در سال ۹۹ پرداخت که نام نامزدهای بخش رمان و داستان کوتاه در اسفندماه سال گذشته اعلام شد. هیات داوران بخش شعر، ضمن سپاس از شاعران و ناشرانی که آثارشان را به این جایزه ارسال کردند، ۷ اثر را به عنوان نامزد خود معرفی کرد که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: آب تا زانوی مترسک، حیدر کاسبی؛ با عاطفه‌های قرن مفرغ، فرزاد کریمی؛ بی‌تفاوتی در نور زرد، جواد گنجعلی؛ پناهنده، داوود ملکی؛ سارا، رضا یاوری؛ صدای من را از خواستن می‌شنوید، آرش نصرت‌اللهی و عبور از تنهایی، مهسا چراغعلی. به گزارش «وطن‌امروز»، داوران بخش شعر را ضیاء‌الدین خالقی، افشین شاهرودی و یاسین نمکچیان تشکیل می‌دهند. دبیر بخش شعر نیز یاسین نمکچیان است. نشانی صفحه اینستاگرام جایزه، «جایزه ادبی ما» بوده که اطلاعیه‌ها و مطالب مربوط به جایزه در آن منتشر خواهد شد و دوستان می‌توانند پرسش‌های خود را از این طریق طرح کنند تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده‌ شود. تاریخ اعلام اسامی برگزیدگان نهایی، در برنامه‌ای که تدارک دیده ‌خواهد شد، اعلام می‌شود. دبیر این دوره از جایزه ادبی ما، محمدهاشم اکبریانی است.  
***
مدیرعامل موزه سینما منصوب شد
 در حکمی از سوی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و رئیس هیات امنای موزه سینما، مجید اسماعیلی به سمت مدیرعامل موزه سینما منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، اسماعیلی کارگردانی و تهیه‌کنندگی ده‌ها فیلم سینمایی و کوتاه و انیمیشن را هم در کارنامه دارد. فیلم‌های سینمایی «سینه سرخ»، «دلشکسته»، «ماه جبین»، «آفریقا»، «شاهزاده ایرانی»، «لبخند نور»، «چراغ‌های ناتمام» و... از جمله آثار وی در مقام تهیه‌کنندگی است. در سابقه وی داوری چندین جشنواره سینمایی از جمله جشنواره «سینماحقیقت»، «سما»، «چهل چراغ»، جشنواره شهید آوینی و «مقاومت» نیز به چشم می‌آید.

Page Generated in 0/0049 sec