printlogo


کد خبر: 247391تاریخ: 1401/1/21 00:00
اخبار

ایران ـ نیوزیلند؛ نخستین دیدار دوستانه در راه جام‌جهانی
تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی در دیداری دوستانه به مصاف نیوزیلند خواهد رفت. به گزارش تسنیم، مسؤولان فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی 2022 قطر، تلاش و رایزنی خود را برای برگزاری دیدارهای دوستانه آغاز کردند. در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ‌ملی مقابل نیوزیلند انجام شده و قرار است این مسابقه خردادماه در دوحه قطر برگزار شود. در آخرین رده‌بندی فیفا، ایران در رده بیست‌ویکم و نیوزیلند در رتبه صدویکم دنیا قرار داشتند. فدراسیون فوتبال همچنان در حال مذاکره با کشورهای دیگر برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی است. شاگردان اسکوچیچ در جام‌جهانی 2022 قطر با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (یکی از 3 تیم اسکاتلند، ولز یا اوکراین) هم‌گروه هستند و در نخستین دیدار خود در این مسابقات
30 آبان به مصاف انگلیس خواهند رفت. 
***
برکناری سولدو چقدر برای تراکتور آب خورد؟
باشگاه تراکتور برای برکناری سرمربی کروات سابق خود مجبور شد بخش عمده‌ای از قرارداد این مربی را پرداخت کند. زونیمیر سولدو که از هفته پنجم لیگ بیست‌ویکم (23 آبان 1400) هدایت تراکتور را به‌ عهده گرفت، پس از 15 هفته حضور در تبریز و کسب نتایج ضعیف در تاریخ 6 اسفند از هدایت این تیم برکنار و ساغلام ترکیه‌ای جایگزین او شد. این مربی کروات برای حضور در تراکتور قرارداد پایه 180 هزار دلاری به ‌علاوه 40 هزار دلار به ‌عنوان آپشن (در مجموع 220 هزار دلار) با باشگاه تبریزی داشت و این باشگاه اعلام کرد با او برای جدایی به توافق رسیده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه تراکتور برای توافق و جلب رضایت سولدو، مجبور شده است رقمی حدود 140 هزار دلار به این مربی کروات پرداخت کند تا سولدو با امضای توافقنامه به قراردادش با تراکتور پایان دهد. او در مدت زمان 15هفته‌ای حضور در تبریز تنها 12 امتیاز برای تراکتور کسب کرد. 
***
پیشنهاد میزبانی کیش و قشم از هواداران فوتبال در جام‌جهانی ۲۰۲۲
وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد ۲ شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند به محکم شدن روابط ۲ کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. به گزارش خانه ملت، حمید سجادی درباره ظرفیت مناطق آزاد کشور برای میزبانی بخشی از هواداران فوتبال در جام‌جهانی گفت: به دنبال تعاملات و دوستی ایران و قطر، وزارت ورزش و جوانان تمایل به ادامه‌ این پیوندها و ارتباطات در حوزه ورزش دارد. وی ادامه داد: این تعاملات در کنار پررنگ کردن ظرفیت ورزشی کشور می‌تواند فرصتی برای تقویت دیگر موضوعات همچون گردشگری، حمل‌و‌نقل مسافر و... باشد؛ با توجه به حضور هواداران جام‌جهانی در مناطق آزاد می‌توانیم ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی بویژه دریایی برای این فرصت پیش آمده را رونق بدهیم. وزیر ورزش گفت: پیشنهاد ۲ شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام‌جهانی می‌تواند به محکم شدن روابط ۲ کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. شهرهای جنوبی کشور بویژه جزیره زیبای کیش در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگرها باید بدهیم، مجهزترند و جلسات هماهنگی در قالب دیدار و گفت‌و‌گو شروع شده است. سجادی تاکید کرد: طبق گزارشات رسیده یکشنبه هفته جاری وزیر راه قطر برای مذاکره جهت میزبانی ایران از هواداران جام‌جهانی قطر در جزیره کیش حضور خواهد یافت. با برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده مقرر شد نمایندگان مربوط از وزارتخانه ‌گردشگری گرفته تا وزارت ورزش و جوانان و وزارت راه‌و‌شهرسازی و همچنین نماینده مدیریت مناطق آزاد در این دیدار حضور داشته باشند. 
***
اسکندری نایب رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد آسیا شد
هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس برای سومین دوره متوالی به عنوان نایب‌رئیس آسیا انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، سی‌و‌‌ششمین مجمع عمومی کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی با حضور کشورهای عضو در قطر برگزار شد و هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران با کسب اکثریت آرا برای ۴ سال دیگر در سمت نایب‌رئیسی کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا (ACBS) ابقا شد. هاشم اسکندری، نایب‌رئیسی فدراسیون اسنوکر و بیلیارد غرب آسیا و نایب‌رئیسی افتخاری فدراسیون جهانی را نیز بر عهده دارد. رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس برای سومین‌بار است که در این سمت ابقا می‌شود و این حکم به مدت ۴ سال یعنی تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد.

Page Generated in 0/0058 sec