printlogo


کد خبر: 247400تاریخ: 1401/1/21 00:00
اخبار

ارائه آیین‌نامه «رتبه‌بندی معلمان» به دولت تا ۲۴ فروردین
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از معلمان، از پیش‌بینی ۳۸ هزار میلیارد ریال بودجه در طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد. قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: نوزدهمین نشست ویرایش این آ‌یین‌نامه را با حضور وزیر، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش‌و‌پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم. وی بیان کرد: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم، چون ملزم هستیم تا ۲۴ فروردین‌ماه جاری، آخرین پیش‌نویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تاییدیه را بگیریم. وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیات‌های ممیزی مرکز، استان، شهرستان، مناطق و نواحی آموزش‌و‌پرورش شروع به کار می‌کنند تا معلمان را براساس شاخص‌ها و رتبه‌های پنجگانه توزیع و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند. احمدی‌لاشکی ادامه داد: آنچه قانون‌گذار از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرده، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می‌شود، لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند. 
***
کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم تهران
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد. حمیدرضا صارمی گفت: از آنجا که طی سال‌های گذشته، سودجویان از فرصت تعطیلات نوروزی برای انجام تخلفات در حریم استفاده کرده و اقدام به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز می‌کردند، ما به منظور جلوگیری و برخورد با این تخلفات، از اسفندماه سال گذشته تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم که تشکیل کمیته‌های صیانت از حریم با هدف جلوگیری به‌موقع از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین نظارت‌های کنترلی لازم توسط عوامل اداره کل حریم، شرکت شهربان و حریم‌بان و مدیریت دقیق و منسجم شهرداری‌های مناطق دارای حریم از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود. وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده توسط قوه‌ قضائیه و قوه مجریه در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران طی اسفند‌ماه سال گذشته اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شد در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع تخلف در این محدوده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ باشیم، همچنین طی تعطیلات ۲ هفته‌ای نوروز امسال از وقوع ۱۲۲ مورد ساخت‌و‌ساز در حریم شهر تهران جلوگیری شد. 
***
همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای انجام شد
نمایش کاربردهای انرژی هسته‌ای بر بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری
بیلبوردها و تلویزیون‌های شهر تهران در هفته جاری و به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای به موضوع کاربردهای انرژی هسته‌ای در قالب موشن‌گرافی و اکران‌های فرهنگی اختصاص یافت. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف آگاهی هر چه بیشتر مخاطبان و شهروندان، طرح‌های فرهنگی و موشن‌گرافی‌های متعددی را در راستای معرفی انرژی هسته‌ای و کاربردهای آن در سطح شهر اکران کرد. گفتنی است این طرح‌ها و موشن‌گرافی‌ها به موضوع انرژی هسته‌ای و کاربردهای متعدد آن در بخش‌های مختلف سلامت، انرژی پاک، درمان بیماری‌های مختلف، مبارزه با آفات، شیرین‌سازی آب، تشخیص شکستگی و نشت سدها، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و... می‌پردازد.
***
رانندگی با هر نوع موتوسیکلتی نیازمند گواهینامه است
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور گفت: راکبان انواع موتوسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتوسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتوسیکلت‌های بنزینی و برقی وجود ندارد. سرهنگ احمد کرمی‌اسد گفت: اخیراً در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه استفاده از موتوسیکلت‌های برقی نیازی به گواهینامه ندارد منتشر شده است. وی گفت: به استناد ماده یک آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال ۱۳۹۰ هیأت محترم وزیران، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله است. رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور با تاکید بر اینکه موتوسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند، افزود: راکبان انواع موتوسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتوسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتوسیکلت‌های‌ کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

Page Generated in 0/0059 sec