printlogo


کد خبر: 247408تاریخ: 1401/1/21 00:00
اخبار

2.3 میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن پایش شدند
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی گفت: متقاضیان مسکن ملی پس از تکمیل مدارک و تایید شرط سکونت برای افتتاح حساب به بانک عامل معرفی می‌شوند و باید آورده اولیه خود را در 5 قسط واریز کنند.
 محمود محمودزاده در ارتباطی با شبکه خبر با اشاره به آمار ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، گفت: از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 2.3 میلیون نفر مراحل پایش اولیه را گذرانده‌اند که باید با مراجعه به ادارات معرفی شده در پیامک، مدارک خود از جمله مدارک سکونت 5 ساله در شهر مورد تقاضا را ارائه کنند. 
وی ادامه داد: مبلغ آورده هر متقاضی بسته به شهر مورد تقاضا متفاوت است و این مبلغ از کسر تسهیلات هر واحد مسکونی از هزینه ساخت به دست می‌آید. محمودزاده گفت: آورده اولیه بر مبنای هزینه روز ساخت محاسبه شده و در انتها تسویه خواهد شد. 
‌ نهضت ملی مسکن مهمترین وعده رئیس جمهور است که بر مبنای سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شده و این فرآیند در طول 4 سال منجر به ساخت 4 میلیون مسکن خواهد شد.
***
توزیع گسترده گوشت منجمد قرمز
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت:‌ توزیع گسترده گوشت منجمد از شنبه به نرخ دولتی در کشور آغاز شد و قیمت‌ها به‌زودی تعدیل می‌شود. 
رضا سالمی از آغاز توزیع گسترده گوشت منجمد به نرخ دولتی در کشور خبر داد و گفت: هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی 95 هزار و منجمد گوساله 85 هزار تومان توزیع می‌شود.
 وی با بیان اینکه مردم باید نگاه مثبتی به استفاده از گوشت منجمد داشته باشند گفت: این گوشت‌ها از دام‌های داخلی است که در دمای منفی 40 درجه منجمد می‌شود و همه ویروس‌ها و باکتری‌های آنها از بین می‌رود، ضمن اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و با یارانه‌ای که دولت پرداخت می‌کند، قیمت مناسبی برای آن تعیین شده
 است. 
***
افزایش ۲ دلاری قیمت نفت در بازار جهانی
قیمت نفت با ۲ دلار و ۲۰ سنت افزایش به ۱۰۲ دلار رسید. قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال دیروز (۲۰ فروردین‌ماه) در بازار جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز پیش از آن با ۲ دلار و ۲۰ سنت افزایش به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز جمعه 2.19 درصد افزایش داشت.
 همچنین قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با ۲ دلار و ۲۳ سنت افزایش به ۹۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز جمعه 2.32 درصد کاهش یافت.
 قیمت نفت برنت دریای شمال نیز دیروز نسبت به ۵ روز قبل جمعه با کاهش 1.54 درصدی (یک دلار و ۶۱ سنت) روبه‌رو شد. 
همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با کاهش 5.79 درصدی (۶ دلار و ۳۲ سنت) و نسبت به ۲ ماه پیش با افزایش 19.33 درصدی (۱۶ دلار و ۶۲ سنت) روبه‌رو شد. از طرف دیگر قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت دیروز نسبت به ۵ روز پیش با کاهش 1.02 درصدی (یک دلار و یک سنت) روبه‌رو شد. 
همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با کاهش 7.56 درصدی (۸ دلار و ۰۴ سنت) و نسبت به ۲ ماه پیش با افزایش 19.47 درصدی (۱۶ دلار و ۷۵ سنت) روبه‌رو شد.
 بر اساس این گزارش هر چند قیمت نفت ۲ درصد افزایش یافت اما تحت تأثیر برنامه کشورهای مصرف‌کننده برای برداشت نفت از ذخایر اضطراری خود، دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند. با این حال کارشناسان معتقدند با توجه به ادامه‌دار بودن تنش بین روسیه و اوکراین قیمت نفت به ازای هر بشکه در بازارهای جهانی کماکان ۱۰۰ دلار معامله شود.

Page Generated in 0/0052 sec