printlogo


کد خبر: 247413تاریخ: 1401/1/21 00:00
اخبار

کمک یک میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند
همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مبلغ یک میلیارد تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دادند. جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسؤولان و خیران نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. 
***
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای اماراتی خود:
صهیونیست‌ها ریشه ناامنی در منطقه بوده و هستند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه، تحولات در سرزمین‌های اشغالی و مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت امارات، روابط دوجانبه را رو به پیشرفت توصیف و اظهار کرد: دیدارها و رایزنی‌های خوبی میان مقامات ۲ کشور برقرار شده است. امیرعبداللهیان، فعال شدن کمیته‌های روابط دوجانبه در موضوعات مورد توافق و تبادل هیأت‌ها را در تقویت و بسط مناسبات دوجانبه مؤثر دانست. وی افزود: هیچ محدودیتی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات وجود ندارد. امیرعبداللهیان همچنین درباره بحران یمن، از برقراری آتش‌بس موقت در یمن، استقبال و ابراز امیدواری کرد شاهد لغو کامل محاصره انسانی یمن و برقراری مذاکرات سیاسی همه طرف‌های یمنی باشیم. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مشترکات ۲ کشور افزود: ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم اما صهیونیست‌ها ریشه ناامنی در منطقه بوده و هستند. امیرعبداللهیان، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورهای منطقه دانست و تأکید کرد: باید تلاش کرد عوامل بحران‌آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند. 
«شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل ماه پرخیر و برکت رمضان، ابراز امیدواری کرد روابط ریشه‌دار ۲ کشور در سال جدید بیش از پیش گسترش یابد. وی با اشاره به منافع مشترک ۲ کشور در توسعه روابط فی‌مابین در عرصه‌های مختلف، خواهان بررسی فرصت‌های همکاری مشترک شد. وزیر خارجه امارات درباره شرایط جدید منطقه نیز گفت طی هفته‌های اخیر شاهد بهبود شرایط در منطقه هستیم و دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از امارات و برقراری آتش‌بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرف‌ها فراهم کرده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره‌برداری کنند. وی در این گفت‌وگو تأکید کرد: امارات عربی متحده به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک‌آمیز از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد. 
***
توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه کمیته علمی طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی کشور و ارتقای تولید داخل، با اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در صنعت کشور گفت: لازم است نقشه راه و طرحی جامع برای توسعه همه ابعاد صنعت کشور تدوین شود. 
محمد مخبر با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه تصریح کرد: نقشه راه توسعه صنعت کشور باید به گونه‌ای تدوین شود که اکثریت صاحب‌نظران عرصه صنعت درباره آن اتفاق نظر داشته باشند تا شاهد مشارکت عمومی و همگرایی برای اجرای این نقشه راه باشیم. وی با یادآوری اینکه برخی کشورها مسیر توسعه صنعتی را همزمان با ایران آغاز کردند اما امروز از ما جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های کشور و برنامه‌ریزی‌های ناقص و بعضا اشتباه، مسیر توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست که لازم است با اصلاح مسیرهای گذشته، نقشه راهی دقیق و درست را در پیش بگیریم. مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری، یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور را مورد تاکید قرار دادند تا تمرکز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بر این موضوعات مهم معطوف شود. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
مبارزه با اشغالگران حق مشروع مردم فلسطین است
سخنگوی وزارت امور خارجه مبارزه با اشغالگران را حق مشروع، بدیهی و طبیعی مردم بی‌دفاع فلسطین خواند و بر حمایت ایران از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی‌بخش مردم آن تأکید کرد. سعید خطیب‌زاده با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، اظهار داشت: نژادپرستی، سرکوب، کشتار، زندانی کردن، محرومیت‌های دامنه‌دار و تحقیر روزانه ملت مظلوم فلسطین و همچنین تروریسم عریان رژیم آپارتاید صهیونیستی ریشه اصلی همه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است. وی از همه ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی خواست در جهت تامین امنیت مردم فلسطین بر اساس اصل دفاع مشروع از خود در مقابل اشغال و تروریسم رژیم آپارتاید صهیونیستی، عمل کرده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین شوند. 

Page Generated in 0/0063 sec