printlogo


کد خبر: 247426تاریخ: 1401/1/22 00:00
اخبار

معرفی هیأت امنای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیات امنای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، به پیشنهاد محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیات امنای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معرفی شدند. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی مجید شاه‌حسینی، نادر طالب‌زاده، محمدحسین ایمانی‌خوشخو و سلیم غفوری را به عنوان اعضای هیات امنای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی منصوب کرد. 
***
پخش برنامه‌های شبکه‌های صداوسیما به پلتفرم‌ها می‌رسد
ساترا به منظور حمایت از مجوزگیرندگان این سازمان، محتوای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را مبتنی‌ بر نظام رده‌بندی مربوط، به‌ صورت قاب اختصاصی در اختیار آنها قرار می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، این سازمان با موافقت دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، محتوای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را به ‌صورت رایگان در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر قرار می‌دهد. این اقدام برای نخستین‌بار به‌ منظور حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تکمیل سبد محتوایی آنها و افزایش محتوای سالم در فضای مجازی فراهم می‌شود. طبق این خبر، سازوکار انتخاب رسانه‌ها نیز براساس نظام رده‌بندی محتوایی ساترا خواهد بود. 
***
چاپ رمان «دشمن یک چشم» درباره مقاومت یمنی‌ها
کتاب «دشمن یک چشم» داستانی جذاب، خواندنی و پر از اتفاقات جورواجور برای نوجوانان از مقاومت کشور یمن توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «دشمن یک چشم» داستانی پر از اتفاقات جورواجور برای نوجوانان از مقاومت کشور یمن در قطع رقعی و ۸۰ صفحه به قلم سیدمهدی موسوی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. ماجرا‌های این کتاب در کشور افسانه‌خیز یمن اتفاق می‌افتد و در آن، سرنوشت پرنده‌ها و آدم‌ها به شکل عجیب و غریبی به هم گره می‌خورد. در این رمان کودکانه، سنگ سرخ اسرار‌آمیزی در اختیار پرنده قهرمان است که می‌تواند به وسیله آن با آدم‌ها سخن بگوید اما دشمن یک چشم همیشه در کمین این سنگ سرخ است. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی و همچنین ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند. 
***
حسین یاری هم به «بخارست» پیوست
حسین یاری به فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از پژمان جمشیدی، حسین یاری نیز به عنوان بازیگر این فیلم، قرارداد خود را منعقد کرد. فیلم سینمایی بخارست به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی جدیدترین محصول نبراس پیکچرز است و در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بزودی پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران مورد نظر وارد مرحله فیلمبرداری خواهد شد. این فیلم نخستین همکاری مشترک حسین یاری و پژمان جمشیدی است و قرار است یک زوج کمدی را بازی کنند. اسامی سایر بازیگران پس از نهایی شدن بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
انتشار فراخوان سومین جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس
همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری و در آستانه روز جهانی قدس، فراخوان سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز» فراخوان سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری و در آستانه روز جهانی قدس با موضوع «خیانت عادی‌سازی» و «نکبت روز نکبت» منتشر شد. در بخشی از متن فراخوان آمده است: «انصافا کاریکاتور ما در مسائل بین‌المللی فعال است که باید از جوانان خوبی که در این زمینه تلاش می‌کنند تشکر کنیم». امام خامنه‌ای». این جشنواره به همت خبرگزاری اهل‌بیت‌(ع) ابنا و با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (وابسته به نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران)، مرکز مطالعات استراتژیک شهید فاضل (عراق)، تیار الوفا الاسلامی (بحرین)، حوزه هنری و سایت جامع هنر اسلامی برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec