printlogo


کد خبر: 247470تاریخ: 1401/1/23 00:00
اخبار

روزهای آخر تصویربرداری «خوشنام» در تهران
سریال «خوشنام» آخرین روزهای تصویربرداری را در تهران می‌گذراند و قرار است پایان آن در مشهد تصویربرداری شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود و هنوز تصویربرداری آن ادامه دارد. علیرضا نجف‌زاده درباره مراحل پایانی کار به مهر بیان کرد: این سریال این روزها در لوکیشنی واقع در چیتگر و در یک باشگاه سوارکاری تصویربرداری می‌شود که ضبط آن تا آخر هفته ادامه دارد. وی اضافه کرد: بعد از آن هم عوامل سریال یکی، دو روزی به شهر مشهد می‌روند و بخشی از سکانس‌های پایانی سریال را در این شهر تصویربرداری می‌کنند. این کارگردان درباره تم قصه و نقدها به کلیشه توبه یک خلافکار سابقه‌دار عنوان کرد: کلیشه چیز بدی نیست، مثل اینکه بگوییم چرا خودرو 4 چرخ دارد! کلیشه‌ها هم بر اساس اصول ثابتی ایجاد می‌شوند. برخی در نقدهایی که وارد می‌کنند نگاه مغرضانه‌ای دارند. نجف‌زاده در پایان درباره خط سیر داستان گفت: حتما تا پایان کار غافلگیری داریم اما مخاطب باید همه کار را ببیند و بعد نقد خود را مطرح کند. سریال «خوشنام» در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود. هومن حاج‌عبداللهی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی‌فر، محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سیدرضا حسینی، پروین ملکی و مهری آل‌آقا بازیگران سریال هستند. 
***
کتاب روایت حضور زنان روستایی در پشتیبانی دفاع‌مقدس چاپ شد
کتاب «ما هم جنگیدیم»؛ روایت زنان ملارد در پشتیبانی دفاع‌مقدس، به قلم نرجس توکلی لشکاجانی توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «ما هم جنگیدیم»؛ روایت زنان ملارد در پشتیبانی دفاع‌مقدس، نوشته نرجس توکلی لشکاجانی بتازگی توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شده است. پژوهش و تحقیق این کتاب به عهده محمدمهدی رحیمی بوده است. این کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است. 
***
برگزاری شب شعر آیینی «مادر امت» توسط فرهنگسرای اندیشه
شب شعر آیینی «مادر امت» درباره حضرت خدیجه برگزار می‌شود. مراسم شب شعر آیینی «مادر امت» با حضور شاعران نام‌آشنای کشور در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ناصر امین، رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری شب شعر آیینی «مادر امت» خبر داد و افزود: فرهنگسرای اندیشه به مناسبت روز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها شب شعر آیینی «مادر امت» را با حضور برترین شاعران آیینی کشور برگزار می‌کند. این مراسم در شب وفات این بانوی اسوه برگزار و ضمن شعرخوانی آیینی، مراسم مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت برگزار می‌شود. وی درباره شاعرانی که در این جلسه به ساحت مقدس اهل‌بیت عرض ادب می‌کنند، گفت: از جمله شاعران حاضر در این مراسم می‌توان به افشین علا، احمد بابایی، قاسم صرافان، سعید بیابانکی، اسماعیل امینی، جواد محمدزمانی، محمود تاری، نغمه مستشار‌نظامی، نفیسه‌سادات موسوی، احمد علوی و فاطمه بیرامی اشاره کرد. همچنین اجرای این مراسم را محمود حبیبی‌کسبی بر عهده دارد. شب شعر آیینی «مادر امت» به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت شهرداری منطقه ۷، سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه (امروز) از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است. 
***
اعضای کمیته حمل‌ونقل و ترافیک نمایشگاه کتاب از مصلی بازدید کردند
اعضای کمیته حمل‌ونقل و ترافیک سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بازدید از مصلای تهران بر افزایش تسهیلات حمل‌ونقل عمومی و کاهش ترافیک شهری این دوره از نمایشگاه تاکید کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، افزایش پارکینگ‌های داخلی و بیرونی و استفاده حداکثری از پارکینگ‌های مجاور نمایشگاه، پیش‌بینی سرویس حمل‌و‌نقل داخلی رایگان برای جابه‌جایی خودرویی مخاطبان از در شماره یک تا ورودی شبستان و از در شماره 18 و 19 تا بام شبستان، ترغیب بازدیدکنندگان نمایشگاه برای استفاده حداکثری از حمل‌ونقل عمومی، در نظر گرفتن ایستگاه اتوبوسرانی و تاکسیرانی در چند نقطه داخلی نمایشگاه، پیش‌بینی افزایش خروجی و ورودی از مترو به مصلای امام خمینی(ره)، جانمایی پارکینگ ویژه ناشران و غرفه‌داران، در نظر گرفتن تسهیلات برای ناشران برای امکان ورود کتاب‌ها و شارژ غرفه به مصلای امام خمینی(ره)، پیش‌بینی پارکینگ برای موتوسیکلت‌ها، پیش‌بینی بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی در قالب پیک موتوری برای کمک به افزایش تسهیلات حمل‌ونقل عمومی و پیش‌بینی مواردی برای کاهش ترافیک و... از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید درباره آن بحث و تصمیم‌گیری شد. سی‌وسومین نمایشگاه «بین‌المللی کتاب تهران» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec