printlogo


کد خبر: 247478تاریخ: 1401/1/23 00:00
اخبار

طارمی باز هم ستاره پورتو بود
پنالتی از دست رفته مهدی طارمی در بازی پورتو مقابل ویتوریا گیمارش با واکنش کاپیتان پورتو و افشاگری سرمربی این تیم از یک اتفاق همراه بود. تیم فوتبال پورتو در چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ فوتبال پرتغال برابر ویتوریا گیمارش با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید. طارمی در نیمه نخست یک پنالتی به دست آورد و آن پنالتی را به گل تبدیل کرد. این مهاجم ایرانی در نیمه دوم هم بار دیگر پورتو را به پنالتی رساند اما در گل کردن این پنالتی ناکام ماند و سپس چند دقیقه بعد تعویض شد. این اتفاق واکنش این بازیکن و همچنین کاپیتان و سرمربی پورتو را هم در پی داشت. مهاجم ایرانی پورتو در پایان مسابقه بابت از دست دادن دومین پنالتی عذرخواهی کرد. طارمی گفت: از همه هم‌تیمی‌ها و مربیان معذرت می‌خواهم. وی سپس اظهار امیدواری کرد پورتو با برد در چند بازی آینده به عنوان قهرمانی لیگ پرتغال دست یابد. په‌په، کاپیتان تیم فوتبال پورتو در پایان مسابقه وقتی با سوالی درباره از دست رفتن پنالتی و عذرخواهی طارمی مواجه شد، گفت: واقعاً طارمی عذرخواهی کرده است؟ نیازی به این کار نیست. وقتی برنده می‌شویم، همه تیم برنده می‌شویم و وقتی می‌بازیم، کل تیم بازنده هستیم. وی سپس تاکید کرد پورتو هنوز کار زیادی تا قهرمانی در لیگ پرتغال دارد و نباید از حالا خودش را قهرمان بداند. سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم پورتو هم بعد از این مسابقه در نشست خبری در پاسخ به این سوال که چرا مهدی طارمی پیش از پنالتی دوم به سمت نیمکت آمد و چه چیزی بین شما گذشت؟ گفت: داشتیم درباره یک موقعیت صحبت می‌کردیم. مهدی وقتی برای پنالتی زدن می‌رفت، شک و تردید داشت. وی افزود: وقتی این وضعیت را دیدم به فابیو ویرا گفتم پنالتی را بزند. فابیو هم اعتماد به نفس لازم را نداشت و در نهایت خود مهدی پشت پنالتی ایستاد که گل نشد. 
***
پیشنهاد وسوسه‌انگیز تیم‌ ملی ایران به کارلوس کی‌روش!
یک سایت عرب‌زبان مدعی شد فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای به کارلوس کی‌روش داده و این پیشنهاد نقش زیادی در جدایی این مربی از تیم مصر داشته است. سایت «کوره» در خبری نوشت: یک منبع رسمی در فدراسیون مصر فاش کرد کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی پیشین فراعنه ۴ پیشنهاد دریافت کرده است. این منبع به کوره گفت: این پیشنهادات از تیم‌های استرالیا، عراق، تونس و ایران است. این منبع خبری مدعی شد این پیشنهادات در امتناع کارلوس کی‌روش در ماندن در تیم‌ ملی مصر نقش داشته است. سایت کوره در ادامه به نقل از این فرد نوشت: «پیشنهادات برای کی‌روش وسوسه‌انگیز بود بویژه ایران که به جام‌جهانی صعود کرده و استرالیا که در پلی‌آف آسیا به مصاف امارات می‌رود». فدراسیون فوتبال مصر با توافق دوطرفه قرارداد کی‌روش را فسخ کرد. این خبر در حالی منتشر شده است که تیم‌ ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ به جام‌جهانی قطر صعود کرده است. با وجود تاکید مسؤولان فدراسیون فوتبال مبنی بر ادامه همکاری با اسکوچیچ در جام‌جهانی اما هنوز گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال برکناری این مربی کروات وجود دارد. کارلوس کی‌روش پیش از این هدایت تیم ‌ملی ایران را بر عهده داشت و با این تیم به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ راه یافت. 
***
امیدوارم روزی مراسم بدرقه تیم امید به المپیک برگزار شود
دبیرکل فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد روزی مراسم بدرقه تیم امید برای اعزام به المپیک برگزار شود. حسن کامرانی‌فر در حاشیه بازدید مسؤولان کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم فوتبال امید که صبح دیروز انجام شد، ضمن خیر مقدم ‌به آنها گفت: از مسؤولان کمیته ملی المپیک به خاطر حضورشان تشکر می‌کنم، همچنین از مهدوی‌کیا و همکارانش تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم امید ایجاد کنیم. با توجه به نگاه کمیته ملی المپیک و فدراسیون در جهت برنامه‌ریزی برای تیم امید، امیدوارم همه با هم برای موفقیت این تیم و همه تیم‌های فوتبال گام برداریم. کامرانی‌فر تصریح کرد: حضور صالحی‌امیری نگاه ویژه کمیته به تیم امید را نشان می‌دهد، ان‌شاءالله تا زمان بازی‌های المپیک هم حمایت‌ها ادامه دارد و می‌دانم روزی بدرقه تیم امید به المپیک برگزار می‌شود. ان‌شاءالله با حضور مهدوی‌کیا این اتفاق می‌افتد. 
***
آمار خیره‌کننده مثلث خط حمله PSG
مثلث گران‌قیمت پاری‌سن‌ژرمن در ۲ بازی اخیر آماری خیره‌کننده داشته است. به گزارش ایسنا به نقل از اکیپ، خط حمله پاری‌سن‌ژرمن متشکل از مثلث نیمار، مسی و امباپه در ۲ بازی اخیر این تیم نمایشی خیره‌کننده داشته است. این ۳ بازیکن در ۲ بازی اخیر پاری‌سن‌ژرمن در لیگ فرانسه ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند و ۸ پاس گل داده‌اند که این بهترین آمار در تمام لیگ‌های معتبر اروپایی است. این احتمال زیاد است که این مثلث با جدایی امباپه در تابستان به هم ‌زده شود. 

Page Generated in 0/0060 sec