printlogo


کد خبر: 247492تاریخ: 1401/1/23 00:00
اخبار

مرگ بیش از ۱۱۰۰ تن در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱
پزشکی قانونی آمار اولیه جان‌باختگان تصادفات نوروزی را اعلام کرد که بر اساس آن بیش از ۱۱۰۰ نفر در تصادفات نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور آمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی بر حسب اطلاعات سامانه رویدادهای پلیس را اعلام کرد که حاکی از مرگ ۸۳۸ نفر در تصادفات نوروز امسال بود. این آمار بر اساس جان‌باختگان سر صحنه و تا حدود ۳ روز پس از اعزام به بیمارستان استخراج شده بود. حالا در تازه‌ترین آماری که از سوی پزشکی قانونی اعلام شده و البته همچنان آمار اولیه این سازمان محسوب می‌شود، خبر رسیده که یکهزار و ۱۰۱ تن در تصادفات این ایام جان خود را از دست داده‌اند. پزشکی قانونی اعلام کرد: براساس آمار اولیه جمع‌آوری شده توسط واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ یکهزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۸۷ نفر مرد و ۳۱۴ نفر زن بودند.
***
هشدار پلیس فتا
به بهانه کمک به نیازمندان حساب‌تان خالی نشود!
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش دریافت نذورات و خیرات به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب از هر فرصتی برای سوءاستفاده از شهروندان و کلاهبرداری از آنان استفاده می‌کنند، گفت: برخی از این افراد نیز مجرمان سایبری هستند که در پوشش هویت‌های جعلی و معرفی خود تحت عناوین مختلف اقدام به سودجویی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ‌یکی از این مناسبت‌ها ماه مبارک رمضان است. در این ماه برخی افراد سودجو اقدام به سوءاستفاده از عواطف و احساسات شهروندان کرده و در پوشش عناوینی نظیر کمک به ایتام، آزادی زندانیان، تهیه بسته غذایی، افطار و... اقدام به دریافت وجوه نقد از شهروندان می‌کنند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره شیوه و شگرد این افراد نیز گفت:‌ یک روش این مجرمان طراحی صفحات فیشینگ است، این افراد اقدام به انتشار تبلیغات و درج لینک برای کمک در فضای مجازی کرده و از این طریق کاربران را به صفحات مجازی جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند، در این روش مجرمانه، اطلاعات حساب بانکی به سرقت رفته و افراد مجرم در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب بانکی این افراد می‌کنند. 
***
آغاز پیرایش محورهای شهر تهران
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای طرح پیرایش، رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی جداره‌ها و المان‌های شهری خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر 115 هزار مترمربع رنگ‌آمیزی در ۷ منطقه تهران انجام شده که در حال افزایش طی روزهای آتی است. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی قربانی از پیرایش، رنگ‌آمیزی و شست‌وشوی جداره‌ها و المان‌های شهری خبر داد و در این باره گفت: در راستای پیرایش شهری و با هدف اجرای خط‌مشی سازمان در بخش‌های مختلف شهری، همواره یکسری اقدامات با نگاه الگوسازی در مناطق مختلف انجام می‌شود تا علاوه بر خط مشی سازمان به مناطق بیست‌ودوگانه، امکان پیاده‌سازی الگوها را نیز برای بخش‌های مختلف فراهم کند. او ادامه داد: معاونت هماهنگی امور مناطق، در بخش نظارتی که عمدتا به بحث پیرایش و نگاهداشت شهر مرتبط است، همواره اقداماتی را از طریق ناظران مناطق بیست‌ودوگانه دنبال می‌کند که به صورت روزانه نیز انجام می‌شود. این بخش از اقدامات شامل رفع هر نوع معضلی در المان‌ها، سازه‌های تبلیغاتی، فرهنگی، المان‌های منصوب روی نماها نظیر تابلوها، مجسمه‌ها و... می‌شود. 
***
برگزاری همایش «خدیجه مادر امت» در برج میلاد
همایش «خدیجه مادر امت» امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ با حضور جمعی از بانوان فعال فرهنگی در برج میلاد برگزار خواهد شد. ‌‌‌‌به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم که تحت عنوان یادواره فرهنگی- اجتماعی حضرت خدیجه(س) شکل گرفته است، بخشی از بانوان فعال فرهنگی حضور خواهند داشت. در این همایش از ۳ مادر شهید تقدیر خواهد شد و پوستر جایزه حضرت خدیجه(س) نیز رونمایی می‌شود. اهدای جایزه مسابقه حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود. همچنین در این همایش جمیله علم‌الهدی همسر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهراء و فاطمه قاسم‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت و سخنانی را ایراد خواهند کرد. 
***
واکنش پلیس به آتش‌سوزی خودروها در جوادیه
به دنبال انتشار اخباری درباره آتش‌سوزی چند خودرو در محله جوادیه تهران، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد این حریق‌ها عمدی نبوده است. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره اخبار منتشر شده پیرامون آتش‌سوزی چند خودروی سواری در محله جوادیه و احتمال عمدی بودن این حریق‌ها گفت:‌ بررسی‌های پلیس عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها را به طور کامل رد کرده است. نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که علت آتش‌سوزی نشت بنزین از یکی از خودروها بوده است. او درباره جزئیات این آتش‌سوزی نیز گفت: ۲۰ فروردین‌ماه امسال خبری مبنی بر آتش‌سوزی عمدی ۲ دستگاه خودرو در محله جوادیه توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شد که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد آتش‌سوزی کاملا اتفاقی و غیرعمدی بوده است.  

Page Generated in 0/0070 sec