printlogo


کد خبر: 247504تاریخ: 1401/1/23 00:00
اخبار

رئیس قوه ‌قضائیه تأکید کرد
ضرورت ایجاد شفافیت کامل در فرآیندهای بورسی
رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به ضرورت ایجاد شفافیت کامل و رفع تمام ابهامات در فرآیند‌های بورسی از مسؤولان بازار سرمایه که اخیرا در راستای شفافیت‌بخشی به فرآیند‌های بورسی و رفع دغدغه‌های مردم و سرمایه‌گذاران، قدم‌هایی را برداشتند و دسترسی همه معامله‌گران آنلاین به تمام سفارش‌های خرید و فروش در سامانه‌های معاملاتی برخط کارگزاران را فراهم آوردند، تقدیر به عمل آورد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه ‌قضائیه با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و تجلیل و تکریم شهدای هسته‌ای کشور، به نقش ارزنده این شهدای والامقام در تولید قدرت برای ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز استقلال و عزتی که در ایران اسلامی برقرار است در هیچ کشور دیگری وجود ندارد و این مهم مرهون خون‌های پاک شهدای والامقام ما است. رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه نسبت به فتنه‌انگیزی دشمنان و شیطان‌صفتان وابسته به شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها که طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در پیشبرد توطئه‌های خود علیه امنیت مردم ایران ناکام ماندند، هشدار و تحذیر داد و گفت: اینچنین به نظر می‌رسد و قرائن و شواهدی نیز وجود دارد که عده‌ای با پمپاژ دروغ و اختلاف‌افکنی میان اقشار مردم و مسؤولان و تلاش برای ایجاد اختلاف میان ایران اسلامی و همسایگان و همچنین رواج هرز‌گی در سطح اجتماع، قصد و نیت فتنه‌گری در کشور اسلامی ما را دارند. 
وی با اشاره به فواید فضای مجازی و ضرورت بهره‌گیری و حمایت از آزادی‌های مشروع جامعه در این فضا به شورای عالی فضای مجازی نیز توصیه کرد با توجه به اینکه بسیاری از دروغ‌ها و جعلیات با هدف تحت تاثیر قرار دادن محیط امن و آرام مردم، در فضای مجازی پمپاژ می‌شود، اقدام فوری‌تری را در راستای تکالیف قانونی خود در دستور کار قرار دهد. محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به اهمیت و لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور داد در راستای انجام وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین، بر نحوه اجرا و عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در همه دستگاه‌ها نظارت کند و نخست این نظارت ویژه از قوه ‌قضائیه ظرف ۲ روز آتی آغاز شود و نتایج بررسی و نظارت مزبور نیز به صورت عمومی اعلام شود تا مردم در جریان قرار گیرند. 
***
نخستین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سرلشکر پاسدار سیدمحمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور خانواده شهدا، میهمانان و مسؤولان کشوری و لشکری با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حاج‌اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار می‌شود. این مراسم ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۲۵ فروردین در تالار وزارت کشور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد. 
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
شهید صیادشیرازی منادی وحدت ارتش و سپاه بود
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر ضرورت توجه مسؤولان به جهاد تبیین گفت: بر همه ما واجب است نسبت به انجام این فریضه تمام تلاش خود را به کار بندیم. 
امیر کیومرث حیدری در آیین بزرگداشت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد‌شیرازی، ولایت فقیه را ادامه سیره نبوی، علوی و پیروی سیره مهدوی عنوان کرد و افزود: امروز صراط مستقیم ما مقام معظم رهبری و ولی‌امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای است. وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید صیادشیرازی تصریح کرد: مجلس امروز به نام شهید بزرگواری است که ذوب در مقام ولایت بود؛ شهید صیاد‌شیرازی بنده حقیقی و محض خدا بود و اخلاص ایشان، زبانزد بود. بندگی خدا بارزترین صفت این شهید بزرگوار است. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: دومین شاخصه این شهید بزرگوار اطاعت‌پذیری از ولی فقیه زمان بود؛ ایشان چشم به لسان ولایت و مطیع محض این مقام الهی بود. امیر حیدری ادامه داد: ویژگی سوم سپهبد شهید صیاد‌شیرازی وحدت‌گرایی بود. ایشان منادی وحدت بین ارتش و سپاه بود و در این مسیر تلاش می‌کرد و ارتش و سپاه را یک لشکر الهی می‌دانست. وی با اشاره به تلاش عناصر ضد‌انقلاب برای انحلال ارتش در دوران انقلاب اسلامی یادآور شد: ارتش مورد تایید معمار کبیر انقلاب اسلامی است و درست زمانی که ضد انقلاب به دنبال انحلال ارتش بود، امام بزرگوار ما اجازه نداد این بازوی توانمند انقلاب با توطئه دشمنان قطع شود. 
***
نشست مشترک دولت و مجلس هفته آینده برگزار می‌شود
عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: نشست مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده به میزبانی دولت برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: قرار است در این ضیافت افطاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولتمردان درباره مباحث مختلف کشور بحث و تبادل نظر کنند. 

Page Generated in 0/0058 sec