printlogo


کد خبر: 247556تاریخ: 1401/1/25 00:00
اخبار

راه‌اندازی مرکز رشد توسط کانون پرورش فکری 
وزیر آموزش‌و‌پرورش در بازدید از هفتمین نمایشگاه ملی اسباب‌بازی گفت: مرکز رشد با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، یوسف نوری وزیر آموزش‌و‌پرورش با تاکید بر اهمیت موضوع بازی و تولید اسباب‌بازی ایرانی برای مصرف داخلی و همچنین توجه به صادرات افزود: نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از نظر کیفیت محصولات و ساخت‌و‌سازه، نمایشگاه خوبی شده است. محصولات ما امروز قابلیت صادرات به خارج ایران را دارند اما به نظر می‌رسد که باید موضوع سنخیت اسباب‌بازی‌ها با فرهنگ خودمان را بیشتر در نظر بگیریم. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز میان غرفه‌داران حضور دارند که این هم از نقاط قوت نمایشگاه است. نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا یک بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود. 
***
گیلبرت گاتفرید کمدین و صداپیشه در‌گذشت
گیلبرت گاتفرید، استندآپ کمدین نیویورکی پس از مدتی بیماری در ۶۷ سالگی درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، این کمدین که به دلیل داشتن صدایی خاص در هالیوود مشهور بود، صداپیشه شخصیت یاگو، طوطی جعفر در فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشن «علاءالدین» بود. 
گاتفرید برای شوخی‌ها و طنز سیاسی‌اش و نیز صدای خاصش شهرت داشت و با این صدا کمک کرد برخی از شخصیت‌های کارتونی از جمله در انیمیشن «علاء‌الدین» همواره در یادها بمانند. وی همچنین صداپیشه «باب اسفنجی»، «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته» و «سوپرمن» و بسیاری از انیمیشن‌های دیگر و از بازیگران «پلیس بورلی هیلز ۲» هم بود و در آن در برابر ادی مورفی جلوی دوربین رفت. برخی از شوخی‌های وی گاهی برایش دردسرساز شد؛ از جمله شوخی‌ای که درباره رویداد ۱۱ سپتامبر کرده بود و به عنوان نخستین جوک‌ها درباره این رویداد در خاطره‌ها مانده است. وی برای شوخی با یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی مدتی هم در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفت. بر مبنای زندگی این کمدین مستندی با عنوان «گیلبرت» در سال ۲۰۱۷ توسط نیل برکلی ساخته شده است. 
***
اجرای 30 نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر تهران
«شکیبا» عنوان ویژه‌‌‌برنامه‌ای است که سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه ۵ همزمان با ماه مبارک رمضان در ذیل بسته برنامه مناسبتی «بر آستان جانان»، در قالب اجرای ۳۰ نمایش خیابانی از ۲۴ تا ۳۱ فروردین‌ در سطح شهر تهران و در محل فرهنگسراها و ایستگاه‌های مترو برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش‌های «صابر» به کارگردانی مجتبی خلیلی، «رهایم نکن» به کارگردانی حسنا قبادی، «انشای متولد ۸۴» به کارگردانی مهدی صالح یار، «اغما» به کارگردانی ابراهیم رحیمی، «صابرین» به کارگردانی مرتضی وکیلیان و «پیگرد» به کارگردانی شهاب راحله به عنوان ۶ نمایش‌ منتخب «شکیبا»، طی ۳۰ اجرا در مناطق مختلف شهر تهران به اجرای میدانی می‌پردازند. مکان‌های روباز برگزاری این نمایش‌ها عبارتند از: فرهنگسراهای خاوران، عترت، تهران، باغ‌موزه قصر و فرهنگسرای مترو (در ایستگاه‌های مختلف شهری) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان عموم شهروندان تهرانی خواهند بود. 
***
نامگذاری جدید 2 سالن سازمان سینمایی به نام شهید آوینی و ملاقلی‌پور
رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید در سالن‌های سینمایی سازمان سینمایی در جمع مدیران و همکاران سینمایی ۲ سالن سازمان سینمایی را به نام شهیدان آوینی و ملاقلی‌پور نامگذاری کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم ملاقلی‌پور نماد سینماگر متعهد، عدالت‌جو و تصویرگر حماسه‌های این سرزمین و شهید آوینی چراغ راه هنر و سینمای انقلاب است. 
وی ادامه داد: ۳ دهه از پرواز آسمانی سید شهدای اهل قلم می‌گذرد و امروز بیش از گذشته توجه به آرا، افکار، اندیشه‌ها و تجربیات او ضروری به نظر می‌رسد. به گفته وی، این نامگذاری به نام‌های زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و شهید آوینی در واقع ادای احترام به سینماگرانی است که خلاقیت، جسارت، نوآوری، خلوص، تعهد و شور انقلابی از ویژگی‌های آثار آنهاست. سالن نمایش فیلم سازمان سینمایی به یاد و نام هنرمند فقید رسول ملاقلی‌پور و سالن‌ جلسات تخصصی و نمایش فیلم به نام شهید سیدمرتضی آوینی نامگذاری و مزین شده است.

Page Generated in 0/0045 sec