printlogo


کد خبر: 247559تاریخ: 1401/1/25 00:00
پس از بحران 2 ساله کرونا
دومین زنجیره بزرگ سینمایی فرانسه از پا‌ درآمد

تحمل ۲ سال پاندمی کرونا موجب شد مالکان خصوصی زنجیره سینمایی «سی‌جی‌آر» قصد فروش آن را داشته باشند. به گزارش «وطن‌امروز»، این زنجیره سینمایی که پس از «پاته» بزرگ‌ترین مجموعه‌های سینمایی چندمنظوره فرانسه را دربر می‌گیرد، توسط لوک و چارلز ریموند برای فروش گذاشته شده است. 
اولین سینما از این مجموعه سال ۱۹۶۶ در شهر لاروشل در جنوب غربی فرانسه شروع به کار کرد و طی این سال‌ها شمار سالن‌های آن در سراسر فرانسه به ۷۴ سالن رسید که با بیش از ۷۰۰ پرده نمایش فعالیت می‌کند و بیش از ۲هزار کارمند در فهرست حقوق‌بگیران آن جا دارند. این مجموعه سینمایی که به قیمت 1.1 میلیارد دلار برای فروش گذاشته شده از سال ۲۰۱۹ فرم جدیدی از سینما را با عنوان ICE (تجربه سینمای همه‌جانبه) راه‌اندازی کرد که فراتر از آیمکس، دالبی و ۴DX بود. در حالی که پیش از همه‌گیری کرونا درآمد سالانه این زنجیره سینمایی حدود ۲۸۰ میلیون یورو بود، در سال ۲۰۲۱ با زیانی نزدیک به ۴۵ میلیون یورو به ۲۴۰ میلیون یورو کاهش یافت. در سال ۲۰۲۲ نیز تعطیلی یک ماهه سینماها به دلیل پیشگیری از شیوع سویه اُمیکرون به سینماهای فرانسه تحمیل شد. 
فرانسه اگر چه از نظر فروش بلیت بزرگ‌ترین کشور سینمادوست اروپاست اما محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها و نیز نگرانی برخی مردم برای رفتن به سینما تاثیر زیادی بر فروش داشته است. برمبنای آمار ارائه شده در ماه مارس (اسفند 1400) 13.9 میلیون نفر به سینما رفتند که کمترین میزان در ۲۰ سال اخیر در فرانسه بوده است.

Page Generated in 0/0106 sec