printlogo


کد خبر: 247585تاریخ: 1401/1/25 00:00
اخبار

مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی و نمایشگاه‌ بین‌المللی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطبی نظیر کتاب در محل‌هایی چون مصلی و نمایشگاه بین‌المللی خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی در تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت با آغاز سال جدید گفت: سال ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز شد که مدارس و مراکز آموزشی نیز فعالیت خود را به شکل حضوری آغاز کردند و همین موضوع بر روند ترافیک و بویژه ترافیک صبحگاهی تأثیرگذار بود. وی به موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب که به احتمال زیاد امسال به شکل حضوری خواهد بود نیز اشاره کرد و گفت: ما هیچ مشکلی با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی نظیر نمایشگاه کتاب و... نداریم. اتفاقا از برگزاری هر رویداد فرهنگی هم بشدت استقبال می‌کنیم اما نباید برگزاری یک نمایشگاه سبب ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان شود و در روند ترافیک اخلال ایجاد کند. حمیدی افزود: در همین راستا همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کردیم پلیس راهور برای تأمین آرامش و امنیت مردم و کاهش بار ترافیکی با برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در محل‌هایی نظیر مصلی، نمایشگاه بین‌المللی و هر نقطه‌ای که برگزاری نمایشگاه سبب اختلال در ترافیک شهر تهران شود، مخالف است. 
***
انهدام ۳ باند قاچاق اسلحه در مناطق صفر مرزی
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انهدام ۳ باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای استان آذربایجان غربی و ایلام خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در این ‌باره گفت: در اجرای طرح انسداد مرز و جلوگیری از قاچاق در نوار مرزی، مرزبانان استان‌های آذربایجان غربی و ایلام با اقدامات کنترلی و مؤثر اطلاعاتی، طی چند عملیات جداگانه موفق به شناسایی و انهدام ۳ باند قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای کشور شدند. وی افزود: مرزبانان با انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات، ۵۴ قبضه کلت کمری و مقادیر قابل توجهی مهمات و متعلقات مربوط را کشف و ضبط کردند. 
***
جریمه کرونایی ۳۰۰ هزار خودرو در طرح نوروزی
جانشین پلیس راهور انتظامی کشور گفت: در مدت اجرای طرح نوروزی، ۳۰۰ هزار خودرو به دلیل عدم واکسیناسیون مالکان آن به ازای تردد در جاده‌ها جریمه یک میلیون تومانی شدند. سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین جزئیات محدودیت تردد کرونایی خودروها در طرح نوروزی اظهار داشت: در طرح نوروزی، پلیس هیچ محدودیتی برای تردد خودروها اجرا نکرد اما بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد مالکان خودروهای شخصی برای تردد در جاده‌ها باید هر ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند. جانشین پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: بر اساس این مصوبه خودروهایی که مالکان آنها واکسیناسیون کرونا را انجام نداده بودند به ازای هر ۲۴ ساعت تردد به مبلغ یک میلیون تومان جریمه شدند. وی با بیان این مطلب که در طرح نوروزی ۳۰۰ هزار خودرو جریمه یک میلیونی شدند، در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره مهلت پرداخت جرایم کرونایی عدم تزریق واکسن اعلام کرد: پرداخت مبلغ جرایم کرونایی به مانند سایر تخلفات رانندگی بوده و مدت یک ماه برای پرداخت آن مدنظر است. 
***
ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز
کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز و آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مصوب کرد. سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و نمایندگان سایر دستگاه‌ها دیروز در استانداری تهران برگزار شد. از مصوبات این جلسه به اصلاح دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا می‌توان اشاره کرد که مقرر شد این موضوع در دستور کار مراجع مربوطه قرار گیرد. همچنین مصوب شد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده‌باش کامل باشند، حضور و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و مهدکودک‌ها در محیط‌های باز نیز ممنوع است. 
***
جایزه بین‌المللی حضرت خدیجه برگزار می‌شود
فاطمه قاسم‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زن مسلمان در دنیای امروز باید بهترین نقش‌آفرینی را داشته باشد. این حرکت جبهه‌ای قرار است تحت عنوان جایزه حضرت خدیجه کبری(س) ادامه پیدا کند. این جایزه بین‌المللی بوده و در راستای فعالیت‌های اجتماعی بانوان به بانوانی که در این عرصه مؤثر هستند، اعطا شود. به گزارش «وطن‌امروز»، همایش «خدیجه؛ مادر امت» ویژه بزرگداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ۲۳ فروردین‌ماه با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، فاطمه قاسم‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی و علاسوند عضو هیات علمی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد. فاطمه قاسم‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این گردهمایی به برکت یک حرکت جبهه‌ای رخ داده است. بانوان امروز گردهم آمده‌اند تا الگوی فعالیت‌های اجتماعی زنان را ارتقا دهند. وی افزود: برگزارکنندگان این مراسم، یادمانی را طراحی کردند تا آغاز حرکتی جدید برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان بوده و حرکتی برای رسیدن به شاخص‌های الگوی سوم زن در جامعه باشد . قاسم‌پور افزود: یکی از شاخصه‌های امروز بانوان جامعه، عرصه کارآفرینی است. امیدواریم با آغاز این حرکت جبهه‌ای، چنین هدفی محقق شود. 

Page Generated in 0/0063 sec