printlogo


کد خبر: 247609تاریخ: 1401/1/27 00:00
اختتامیه هشتمین هفته هنر انقلاب برگزار شد
قدیریان؛ چهره برتر 1400

پنجمین شب سلسله مراسم معرفی هنرمندان و چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰، شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین‌ماه با معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی، عکس و معماری برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم، علی فروزانفر، مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری به عنوان نخستین سخنران برای معرفی چهره هنر انقلاب معماری ۱۴۰۰ روی صحنه رفت و در سخنانی گفت: دکتر غلامحسین معماریان به واسطه دهه‌ها تلاش و فعالیت در شهرسازی اسلامی و به صورت شاخص مخالفت و اقداماتش برای جلوگیری از تخریب بافت تاریخی حرم شاهچراغ، به عنوان چهره سال هنر انقلاب در معماری معرفی می‌شود. در این مراسم همچنین دکتر حسین عصمتی، هنرمند مجسمه‌ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰ معرفی شد که سال گذشته با نگاهی بین‌رشته‌ای به خلق تندیسی از سردار دل‌ها پرداخته بود. در ادامه محمدحسین حیدری، عکاس پیشکسوت دفاع‌مقدس و احسان باقری، تندیس چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰ را به بهزاد پروین‌قدس عکاس انقلاب و دفاع‌مقدس اهدا کردند. همچنین محمدرضا میری، طراح گرافیک به عنوان چهره سال هنر انقلاب ۱۴۰۰ معرفی شد که سال گذشته نسبت به وقایع روز واکنش سریع نشان داده بود. 
عبدالحمید قدیریان، هنرمند نقاش پیشکسوت، چهره بعدی بود که به دلیل واکنش سریع هنری به شهادت دختران افغانستانی معرفی شد. در پایان مراسم نیز، نادر قشقایی، هنرمند مجسمه‌ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل شد. وی خالق تندیس سردار سلیمانی و چندین اثر شاخص در این رابطه بوده است. 
در نهایت در مراسم پایانی هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی، عبدالحمید قدیریان به عنوان چهره برتر سال 1400 معرفی و از وی تجلیل شد.

Page Generated in 0/0111 sec