printlogo


کد خبر: 247612تاریخ: 1401/1/27 00:00
اخبار

فروش «موقعیت مهدی» از مرز 9 میلیارد گذشت
با گذشت بیش از یک ماه از اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد، دومین پوستر رسمی این فیلم سینمایی با تصویری از برادران باکری منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با ادامه موج دوم اکران «موقعیت مهدی» در ایام ماه مبارک رمضان، این فیلم سینمایی با حضور بیش از ۲۷۵ هزار مخاطب در سینماها با فروش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۴۵ هزار مخاطب در اکران‌های سیار با فروش ۷۰۰ میلیون تومان به فروش کلی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. نخستین ساخته هادی حجازی‌فر با نگاهی متفاوت و به دور از کلیشه، در ۶ پرده به ابعاد مختلف زندگی برادران باکری از دل خانه تا میدان نبرد آنها می‌پردازد. طراحی پوستر این فیلم سینمایی بر عهده محمد روح‌الامین است. 
***
رونمایی از کتاب خاطرات شهید حجازی
در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار حجازی از کتاب‌های «سردار سربلند» مجموعه خاطرات و «سربلند» یادنامه سردار شهید حجازی رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شنیدن، دیدن و چیدن لحظات و خاطرات سید‌محمد حجازی از زبان مادر، همسر، دوستان و همرزمانش؛ از کودکی، نوجوانی، مبارزه، جهاد و ادامه مسیر رزمندگی تا شهادت، تصویر مردی را به ما می‌دهد که جز خدا ندید و جز برای رضای او کار نکرد. کسی که برای اعتلای کلمه حق و در مبارزه با صهیونیسم، یار و یاور مسلمانان جنوب لبنان و سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در جهان شد. مسؤولیت اعزام نیرو در اهواز همان سال‌های اولیه جنگ، 10 سال فرماندهی درخشان در بسیج مستضعفین و در ادامه حضور در سپاه قدس و همراهی با سردار دل‌ها، حاج‌‌قاسم سلیمانی از خدمات او است. کتاب «سردار سربلند» به قلم فرزانه مردی، لیلی زهدی و مهدیه زکی‌‌زاده در ۱۹۲ صفحه آماده شده است. 
***
«شهر فرنگ» تعطیل شد
برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر دومین برنامه‌ای بود که بعد از «چاپ اول» از آنتن این شبکه حذف شد تا یک برند دیگر تعطیل شود. به گزارش مهر، طی تغییرات جدی در بخش‌های خبری که تاکنون به حذف برخی برندهای تلویزیونی منجر شده است، یکی دیگر از برنامه‌های حرفه‌ای و چندین ساله تلویزیونی حذف شد. شب گذشته حمیدرضا مدقق، مجری برنامه «شهر فرنگ» در شبکه خبر، در صفحه اینستاگرام خود از تعطیلی این برنامه نوشت که بازتاب فراوانی هم در شبکه‌های اجتماعی داشت. بسیاری پایان این برنامه سینمایی را که سال‌ها در تولید و توقف‌های برنامه‌های سینمایی روندی مستمر حفظ کرده بود تاسف‌برانگیز خواندند. مدقق مجری «شهر فرنگ» درباره این برنامه نوشت: «به دلیل تغییر در جدول پخش برنامه‌های شبکه خبر گفت‌وگوی زنده شهر فرنگ دیگر پخش نخواهد شد. آخرین پنجشنبه سال گذشته، سیصد‌و‌‌پنجاه‌‌و‌دومین و آخرین قسمت این برنامه اجرا شد. خوشوقتم که قریب به 7 سال مسؤولیت یکی از طولانی‌ترین برنامه‌های تخصصی شبکه خبر را بر عهده داشتم».
***
چاپ دوم «دماغ مترسک» 
چاپ دوم کتاب «دماغ مترسک» تألیف مجید راستی با تصویرگری محبوبه یزدانی با موضوع داستان‌های تخیلی برای گروه‌های سنی «ب»و‌«ج» توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب با زبان قصه به داستان تخیلی دروغ و دماغ می‌پردازد و جزو تازه‌ترین آثار کودکانه انتشارات سروش است. چاپ دوم کتاب «دماغ مترسک» در ۲۰ صفحه خشتی مصور رنگی، با شمارگان 2000 نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است. 
***
 «طره افشان» منتشر شد
«طره افشان» با صدای محمدجواد یزدچی، خواننده‌ موسیقی ایرانی، مقام اول جشنواره موسیقی فراز منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شاعر و آهنگساز آلبوم موسیقی طره افشان، محسن شاه‌احمدی است و تنظیم قطعات این آلبوم موسیقی را نیز ایمان ملکی انجام داده است. سرای دل، سودای دوست، قصه لیلی، مهرنگار، بیگانه و طره افشان قطعات این آلبوم موسیقی است. 
محمدجواد یزدچی متولد سال ۱۳۶۳ شهر اصفهان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی سازه است. وی آواز سنتی را از سال ۱۳۸۳ تاکنون در محضر هنرمندانی همچون علی علیرضا و نغمه غلامی و نوازندگی تار و سه‌تار را نیز در محضر کیوان ساکت، علی قمصری و مهدی دیزانی فراگرفته است. همچنین یزدچی مقام اول جشنواره موسیقی فراز را در کارنامه خود دارد.

Page Generated in 0/0063 sec