printlogo


کد خبر: 247633تاریخ: 1401/1/27 00:00
اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
پذیرش ۴۰ هزار زائر ایرانی برای حج تمتع امسال از سوی عربستان
رئیس سازمان حج و زیارت از پذیرش ۳۵ تا ۴۰ هزار زائر ایرانی از سوی وزارت حج عربستان برای حج تمتع سال جاری خبر داد. صادق حسینی از پذیرش یک میلیون زائر برای حج تمتع در سال جاری از سوی وزارت حج عربستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر به حجاج غیر از این کشور اختصاص دارد و سهم ایران از این رقم ۳۵ تا ۴۰ هزار زائر است. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فرصت کم باقی‌مانده تا زمان حج تمتع اظهار کرد: در نشست شورا و با دستور رئیس‌جمهور مقرر شد بودجه و ارز لازم برای حج تمتع امسال به سرعت تخصیص پیدا کند. وی گفت: از دیگر محورهای این نشست، دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری چارترینگ (دربست کرایه کردن) هواپیماهای سفر به عتبات از وزارت راه و سازمان هواپیمایی به سازمان حج و زیارت با هدف کاهش قیمت‌ها و آسان‌تر شدن سفر بود. رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: برای بازگشایی مرزهای زمینی عراق به روی زائران، پایان هفته به این کشور سفر می‌کنم و در صورت توافق با طرف عراقی، کاروان‌هایی که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند، می‌توانند از مرز زمینی استفاده کنند. حسینی با اشاره به گران بودن سفر به عراق به علت استفاده از فرودگاه خصوصی نجف گفت: در این نشست برای انتقال فرودگاه زائران ایرانی از نجف به فرودگاه بغداد که دولتی و ارزان‌تر است، تصمیم‌گیری شد.
***
رها شدگی ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ از نبود ظرفیت برای نگهداری ۸ هزار معتاد متجاهر در پایتخت گلایه کرد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر در تهران ایجاد شده یا خیر گفت: در تهران حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر وجود دارد و متاسفانه تا به این لحظه ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد نشده است. 
وی ادامه داد: البته ظرفیت‌هایی را خود پلیس و همچنین عزیزان در سپاه اضافه کردند که این مربوط به خود آنها بوده و دیگر دستگاه‌ها که دارای مسؤولیت هم هستند، کاری نکرده‌اند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه تهران به چه تعداد ظرفیت برای نگهداری از معتادان متجاهر نیاز دارد نیز گفت: هنوز حدود ۷ تا ۸ هزار معتاد متجاهر رها شده در شهر تهران داریم که جایی برای‌شان وجود ندارد. اینها هنوز در سطح شهر تهران هستند و ما پیگیر هم هستیم که ظرفیت‌هایی برای نگهداری و بازپروری آنان ایجاد شود. 
***
فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق کشور
سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از فعالیت سامانه بارشی در چند استان کشور بویژه در مناطق شمال شرق و وزش باد شدید در ۱۶ استان خبر داد. بنا بر این گزارش، سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی بازه زمانی شنبه (۲۷ فروردین‌) تا دوشنبه (۲۹ فروردین‌) با مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خبر داد. منطقه اثر این سامانه شنبه استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شرق مازندران، یکشنبه استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و شرق تهران و دوشنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی خراسان شمالی است. اثر این مخاطره آبگرفتگی محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، اختلال در ترددهای برون‌شهری، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده است. توصیه می‌شود عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در تردد و سفرهای برون‌شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها و آب‌روها، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و... و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره در دستور کار قرار گیرد. سازمان هواشناسی در ادامه با صدور هشداری زرد از فعالیت سامانه بارشی تا یکشنبه (۲۸ فروردین‌) با مخاطراتی مانند رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک، در برخی نقاط بارش تگرگ خبر داد. 
***
تسهیلات رایگان برای تعویض موتوسیکلت‌های فرسوده
رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: حداکثر ۳ ماه به دولت فرصت می‌دهیم تا موتور‌های قدیمی و فرسوده گازسوز شوند یا اگر بنا به تعویض آنها باشد باید با تسهیلات بدون برگشت موتور‌ها تعویض شوند تا به مردم فشار وارد نشود. علی سلاجقه گفت: سازمان محیط‌زیست یک سازمان هماهنگ‌کننده و ناظر بر دستگاه‌ها است و خودش دستگاه اجرایی نیست. طی ۲۵ سال گذشته در اجرای قانون هوای پاک اراده‌ای در بین دستگاه‌ها نبوده است، وزارت کشور به عنوان دبیر این ستاد ۶۲ حکم در زمینه اجرای قانون هوای پاک تصویب و مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته است. رئیس سازمان محیط‌زیست افزود: از ابتدای ۱۴۰۱ موتور‌های کاربراتوری باید از رده خارج می‌شدند که این امر برای دولت و مردم هزینه‌های بسیاری داشت اما حداکثر ۳ ماه به دولت فرصت می‌دهیم تا موتور‌های قدیمی و فرسوده گازسوز شوند. 

Page Generated in 0/0061 sec