printlogo


کد خبر: 247634تاریخ: 1401/1/27 00:00
طرح جدید ساماندهی دستفروشان مترو

دستفروشی یکی از مشکلاتی محسوب می‌شود که گریبان حمل‌و‌نقل ریلی پایتخت را گرفته و برنامه‌ها برای رفع این مشکل در مدیریت‌های شهری گذشته کارساز نبوده است اما حالا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران می‌گوید: بزودی طرحی جامع برای ساماندهی دستفروشان اجرایی می‌شود و شهروندان هم آرامش روانی در واگن‌ها خواهند داشت. 
هر چند آمار دقیقی از تعداد دستفروشان متروی تهران وجود ندارد اما بنا به اعلام قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران حدود ۱۲هزار نفر در تهران دستفروشی می‌کنند که ۳ تا ۴ هزار نفر از آنها به‌صورت فصلی فعالیت دارند. 
زهرا شمس‌احسان،‌ عضو شورای شهر تهران نیز درباره فعالیت دستفروشان در متروی پایتخت گفت: طبق آخرین گزارش‌ها با آمار صعودی مشاغل سیار و بساط‌گستر مواجهیم و ۴ هزار دستفروش در متروی تهران مشغول فعالیت هستند. 
همچنین مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در این باره به فارس گفت: با همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرداری تهران مانند سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برنامه‌ای را برای ساماندهی دستفروشان داریم. 
وی افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و ساز‌و‌کاری هستیم که دستفروشانی که علاقه‌مند هستند از ظرفیت متروی تهران به صورت سازماندهی شده برای فروش اجناس خود استفاده کنند، محل‌هایی را با هزینه‌های نازل در اختیار آنها قرار دهیم. بزودی فراخوان گسترده‌ای خواهیم داشت و ساز‌و‌کار لازم فراهم می‌شود. پس از اجرای طرح هم امکان فعالیت دستفروشان به صورت‌های دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. 
 
* ممانعت از ورود آقایان و دستفروشان مرد به واگن بانوان
همچنین طرح ویژه ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان به منظور «حفظ کرامت انسانی بانوان، امنیت روانی و آرامش خاطر آنها» با همکاری پلیس مترو در حال اجراست. 
بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، «شکایت از ورود آقایان به واگن بانوان یکی از پرتکرارترین شکایت‌های مردمی در حوزه مترو است که حل آن نیازمند یاری و همراهی شهروندان در رعایت هنجارهای اجتماعی است».

Page Generated in 0/0062 sec