printlogo


کد خبر: 247647تاریخ: 1401/1/27 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با هنیه:
رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده که در برابر مقاومت فلسطین تاب آورد
در پی تعرض صهیونیست‌ها به اماکن مقدس فلسطین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد. وی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ادای احترام به همه شهدای فلسطین و مقاومت، هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد. وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنچه در مسجدالاقصی به وقوع پیوست، نشان‌دهنده زنده و بالنده بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌ها است، یادآور شد: بی‌تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف‌القدس را آفریدند، تاب آورد. امیرعبداللهیان در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این نکته که امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارد. 
رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود، ملت و مقاومت فلسطین به ملت ایران، امام خامنه‌ای و رئیس جمهور، جنایات اخیر در مسجد‌الاقصی را تشریح و تاکید کرد که فلسطین امروز در برابر ۲ گزینه پذیرش یهودی‌سازی مسجد‌الاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده‌اند. اسماعیل هنیه ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان مقدس آزادی فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی، خواستار افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک در سطح کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با افزایش تنش‌آفرینی و تجاوزات از سوی رژیم صهیونیستی، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن زخمی شدند. 
***
بیانیه سپاه در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها
ظهور انتفاضه نوین کابوس رژیم‌صهیونیستی است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت حمله وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، ظهور انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه را کابوس صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی که پس از عملیات‌های شهادت‌طلبانه روزهای اخیر مجاهدان مومن و جوانان غیور فلسطینی بویژه در قلب مرکزیت رژیم شدت یافته است، بیانگر وحشت و هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و عمق یافتن مبارزه ملت فلسطین به متن جوانان و نوجوانان فلسطینی و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مقاومت ضدصهیونیستی است. 
این بیانیه می‌افزاید: هتک حرمت ارزش‌های مقدس مسلمانان و تعرض به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان که توسط نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با استقرار تجهیزات نظامی و یورش وحشیانه به مبارزان غیرتمند و نمازگزاران بی‌دفاع فلسطینی، صورت پذیرفت و منجر به مجروحیت و مصدومیت بیش از ۱۵۰ تن گردید، محکوم به شکست بوده و تاثیری در خیزش قهرمانانه و شعله‌ور شده این روزهای مجاهدان انتفاضه نداشته، بلکه صهیونیست‌ها را با کابوس و چالش‌های جدی‌تری مواجه خواهد ساخت. این بیانیه با تاکید بر لزوم واکنش جامعه جهانی به تحولات فلسطین و جنایات این روزهای غاصبان قدس شریف در مسجدالاقصی و دیگر سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرده است: بی‌تردید پیامدها و تبعات این اقدام و توطئه خطرناک دامان سکوت‌کنندگان در کشورهای اسلامی و نیز مدعیان حقوق بشر در مجامع بین‌المللی را خواهد گرفت و در افکار عمومی جهانیان عقوبت سختی برای آنان متصور می‌سازد. 
***
هشدار ایران به رژیم صهیونیستی در ارتباط با وقایع مسجدالاقصی
سخنگوی وزارت امور خارجه «تعرض بی‌شرمانه» صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم کرد و نسبت به «تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی» هشدار داد. 
سعید خطیب‌زاده افزود: این جنایات که نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است، بیش از پیش نشان می‌دهد خیانت برخی سران کشورهای اسلامی در عادی‌سازی روابط با رژیم‌ جعلی صهیونیستی، به عادی‌سازی رفتارهای این رژیم ذاتا خون‌ریز و بحران‌آفرین نمی‌انجامد، بلکه بر عکس، اقدامات ددمنشانه این رژیم در قبال فلسطینیان به دلیل پشت کردن برخی سران کشورهای اسلامی و عربی به آرمان فلسطین افزایش یافته، تا حدی که شاهد خشونت افسارگسیخته این رژیم آپارتاید و نژادپرست هستیم. 
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن دعوت از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به حمایت از مردم فلسطین و جلوگیری از تداوم جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، خواستار تحرک مردمی ملت‌های مسلمان در حمایت از مسجدالاقصی شد. وی پیامد اقدامات صهیونیست‌ها در قدس و فلسطین را متوجه این رژیم و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن دانست و خواستار واکنش صریح و فوری سازمان همکاری اسلامی و کشورهای مسلمان در حمایت از مسجدالاقصی شد. 

Page Generated in 0/0065 sec