printlogo


کد خبر: 247653تاریخ: 1401/1/28 00:00
واکنش‌های مثبت به دیدار رئیس‌جمهور با هنرمندان
جامعه نیازمند رونق هنر است

پس از برگزاری مراسم ضیافت افطاری هنرمندان با رئیس‌جمهور، برخی اهالی هنر در گفت‌وگوهایی از برگزاری این دیدار ابراز خرسندی کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، فرهادی قائمیان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با هنرمندان تاکید کرد این دیدارها نباید فصلی و مناسبتی باشد. قائمیان که یکی از حاضران در مراسم ضیافت افطار حجت‌الاسلام رئیسی بود، گفت: دیدارهای شخصیت‎‌های سیاسی با هنرمندان مسبوق به سابقه و معمولا مفید است. این سنت نیکو باعث می‌شود ارتباط بین هنرمندان و شخصیت‌های سیاسی بویژه رئیس‌جمهور که بالاترین مقام اجرایی کشور است، بی‌واسطه و شفاف رخ بدهد و تقویت شود. در خلال دیداری صمیمانه نکاتی مطرح شود که از چشم مدیران میانی مغفول است. 
وی در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر، بویژه سینما در سال‌های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا با مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی مواجه بوده است. حیات سینمای ایران، بخش خصوصی و بدنه سینما در خطر است. همان طور که اقشار مختلف جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، هنرمندان حوزه تئاتر، موسیقی و سینما نیز گرفتار مسائل معیشتی و امنیت شغلی هستند. در چنین دیدارهایی می‌توان بدون واسطه صدای جمعیتی از هنرمندان بود که در آن مجلس حضور ندارند. 
قائمیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: معمولا سیاستمداران در زمان انتخابات یاد هنرمندان می‌افتند، برگزاری جلسات و دیدارهایی از این دست، علاوه بر اینکه همدلی بین اهالی سینما و هنرمندان رشته‌های مختلف را تقویت می‌کند، به رئیس‌جمهور محترم تصویری واقعی از جامعه هنری، مطالبات و نیازهایش ارائه می‌دهد. 
این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: امیدوارم ضیافت افطاری پنجشنبه گذشته استمرار یابد، نمایندگان بیشتری از هنرمندان در این مراسم حضور یابند و دستاوردهای مثبت این دیدارها را در فضای سینما، تولید فیلم و اجرای نمایش و موسیقی ببینیم. جامعه امروز نیازمند رونق هنر است تا امید در قلب مردم جاری شود. همچنین شاهین فرهت، آهنگساز و مدرس موسیقی با بیان اینکه آهنگسازان جوان و تحصیلکرده با آثار ارزشمندی در کشور داریم، درباره جلسه دیدار با رئیسی گفت: در جلسه دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم برخی آثار ارزنده آهنگسازان جوان در ارکستر سمفونیک اجرا شود که ایشان نیز از این موضوع استقبال کرد. وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک تهران از قدیمی‌ترین ارکسترهای دنیاست. 
یکی دیگر از موضوعاتی که بنده در این جلسه عنوان کردم در نظر گرفتن یک رهبر ارکستر دائمی با قراردادهای کاری یک تا ۲ ساله است که مورد تشویق و استقبال رئیس‌جمهور قرار گرفت. فرهت با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه افزود: برگزاری نشست‌های اینچنینی می‌تواند در رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان و ارتقای سطح هنر بسیار موثر باشد.

Page Generated in 0/0053 sec