printlogo


کد خبر: 247655تاریخ: 1401/1/28 00:00
اخبار

انتشار قطعه «ارتش فدای ملت»
یکی از خوانندگان شناخته‌شده کشورمان از انتشار یک تک‌آهنگ جدید با نام «ارتش فدای ملت» در آستانه فرا‌رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی خبر داد. به گزارش مهر، محسن توسلی از خوانندگان فعال کشورمان در حوزه تولید آثار ملی- میهنی از انتشار یک تک‌آهنگ ویژه به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعری از قاسم صرافان خبر داد و گفت: با همکاری مدیریت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اثری به نام «ارتش فدای ملت» را منتشر کرده‌ام که طی روزهای گذشته در حضور فرمانده نیروی زمینی رونمایی شد. وی افزود: این قطعه که چند روز گذشته با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی شد، طی روزهای پیش رو علاوه بر برنامه‌های مختلف روز ارتش در شبکه‌های مختلف تلویزیون نیز پخش خواهد شد. 
***
انتشار نسخه تحریرشده اخلاق ناصری
نسخه تحریرشده «اخلاق ناصری» خواجه نصیرالدین طوسی با نام «تحریر اخلاق ناصری» اثر سیدرحیم حسینی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و روانه بازار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «اخلاق ناصری»، اثری است از خواجه نصیرالدین طوسی به زبان فارسی و یکی از مهم‌ترین رساله‌های حکمت عملی در دوره اسلامی که سال ۶۳۳ قمری نوشتن آن به پایان رسیده است. روش کتاب در پرداختن به مسائل اخلاقی، روش عقلی- تحلیلی است و از جایگاه طبیب، برای سلامت جان و دور کردن بیماری‌های روحی از آن، سخن می‌گوید. راه‌های حفظ سلامت نفس و معالجه امراض آن، بیان مراتب سعادت، تدبیر اموال و اولاد، فضیلت محبت و صداقت و نیز آداب حکومت‌داری و معاشرت با مردم، بخش‌هایی از مطالب کتاب اخلاق ناصری است. عناوین فصول سه‌گانه کتاب عبارت است از «مبادی و مقاصد تهذیب اخلاق»، «تدبیر منزل» و «سیاست مدنیه». حالا سیدرحیم حسینی سعی کرده است با بازنویسی متن این کتاب کهن، فهم آن را برای عموم تسهیل کند. 
***
بازیگران جدید «تازه‌وارد» معرفی شدند
رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمد زند، علی عامل‌هاشمی و زهرا داوودنژاد به سریال اپیزودیک «تازه‌‌وارد» پیوستند. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد، ۶ بازیگر جدید این اثر معرفی شدند. «تازه‌وارد» فرصتی برای ۸ کارگردان جوان و تازه‌نفس ایجاد کرده است تا بتوانند خود را در عرصه سریال‌سازی محک بزنند. حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی کارگردانانی هستند که ساخت اپیزودهای مختلف این سریال را برعهده دارند. بخش‌هایی از «تازه‌وارد» که مضمونی خانوادگی دارد و به مساله فرزندآوری می‌پردازد، در شهر مشهد تصویربرداری شده است. الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج و... از جمله نقش‌آفرینان این سریال اپیزودیک پربازیگر هستند که تاکنون اسامی آنها رسانه‌ای شده است. 
***
معاون امور هنری وزارت ارشاد خبر داد
اجرای طرح آموزش رایگان هنر در ۲۰ استان
معاون وزارت ارشاد از اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی در بهار سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود سالاری با تأکید بر اهمیت این طرح و ضرورت محرومیت‌ستیزی، ایجاد عدالت اجتماعی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در راستای شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب‌و‌کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، مرحله دوم طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی در بهار امسال اجرا خواهد شد. همچنین سالاری ضمن مهم دانستن کسب مهارت در بین جوانان و نوجوانان از طریق طرح رایگان آموزش هنر گفت: دوره اول این طرح همزمان با ایام‌الله دهه فجر و در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 11 استان کشور افتتاح شد که با توجه به استقبال گسترده و درخواست‌های سایر مناطق، در سال جدید ۲۰ استان در این طرح حضور خواهند داشت که اسامی آنها بزودی اعلام خواهد شد. 
***
آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» به مدت ۱۴ روز در قالب ۴۵ کمیته و بخش نمایشگاهی و صدها غرفه، میزبان مشتاقان قرآن و عترت خواهد بود. به گزارش تسنیم، بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن پس از ۲ سال وقفه، همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام از ساعت 17 کار خود را در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز کرد. این دوره از نمایشگاه با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» به مدت 14 روز از ساعت 17:30 تا 23:30 در قالب 45 کمیته و بخش نمایشگاهی و صدها غرفه میزبان مشتاقان قرآن و عترت خواهد بود. از جمله ویژگی‌های نمایشگاه امسال قرآن، برپایی نمایشگاه مجازی برای آن عده از افرادی است که به هر علتی توانایی حضور در محل نمایشگاه را ندارند. بر این اساس، بناست هر آنچه در نمایشگاه حضوری عرضه می‌شود در نمایشگاه مجازی نیز ارائه شود. علاقه‌مندان از طریق آدرس www.iqfa.ir می‌توانند از امکانات این پایگاه استفاده کنند.

Page Generated in 0/0206 sec