printlogo


کد خبر: 247658تاریخ: 1401/1/28 00:00
«نجلا » می‌تواند پرمخاطب‌ترین سریال ماه مبارک رمضان باشد
تجربه چند ژانر در یک سریال

سریال نجلا 2 که این روزها با استقبال مخاطبان تلویزیون مواجه شده به بخش‌های جذابی رسیده است؛ آغاز جنگ تحمیلی و مقاومت مدافعان خوزستانی که یادآور رشادت‌های مردمان این سرزمین است. به گزارش «وطن‌امروز»، پخش نجلا 2 که در ایام نوروز به عنوان دومین سریال پرمخاطب معرفی شده بود، در ایام ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافت و به این ترتیب به میزان مخاطبانش افزوده شد. ورود قصه نجلا به ماجراهای پرکشش و جذاب روزهای آغازین جنگ، نقطه عطفی برای داستان نجلا2 است. داستان پرکشش، کارگردانی حرفه‌ای و بازی‌های قابل قبول که وجه تمایز نجلا با عمده سریال‌های تلویزیونی بودند، موجب شد این داستان در فصل دوم نیز ادامه پیدا کند. چنانکه برخلاف بسیاری از سری‌سازی‌ها در تلویزیون، نجلا افت محسوسی در قصه نداشته و البته برجستگی‌هایی نیز نسبت به فصل اول دارد. شاید به همین دلیل حسام منظور که بعد از شناخته شدن در سریال بانوی عمارت و فصل اول نجلا با پیشنهادهای فراوانی از سینما و تلویزیون مواجه بود، تصمیم گرفت در فصل دوم نجلا نیز به ایفای نقش بپردازد.  او در گفت‌وگویی که بتازگی داشته، در این باره اینطور توضیح داده است: «در ابتدا مخالف ساخت فصل دوم بودم چون معمولا در ایران به دلایلی که بسیار مفصل است، فصل‌های بعدی مجموعه‌ها از کیفیت فصل اول برخوردار نیستند. تغییر بازیگر نقش زن هم می‌توانست مجموعه را با شکست کامل مواجه کند ولی با اعتقاد به کاری که می‌کنیم، این ریسک بزرگ را پذیرفتم. خوشبختانه مخاطبان، فصل دوم را هم دوست داشتند. محیا دهقانی هم بخوبی و با تجربه و فهم بالا توانست نقش نجلا را به گرمی ایفا کند. مجموع اتفاقات دراماتیک در فصل دوم بسیار پیچیده‌تر و عمیق‌تر از فصل اول است. شخصا معتقدم فصل اول یک تمرین و دستگرمی برای ساخت فصل دوم بود».
نجلا 2 اگر چه از منظر مؤلفه‌های ژانری، درامی عاشقانه به نظر می‌رسد اما بسیار فراتر از یک ژانر تولید شده است. حسام منظور در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژگی‌های ژانری این سریال گفته است: «فیلمنامه نجلا در نگاه اول به نظر یک درام عاشقانه و زنانه می‌آید ولی بشدت از مولفه‌های سینمای وسترن بهره برده است. به نظر من جذابیت اصلی فیلمنامه استفاده از فرمول همیشه برنده تقابل قهرمان و ضدقهرمان است. آقای تقیانی (کارگردان) با تسلطی که به پرداختن به این قصه‌ها دارند، با شجاعت زیاد، خطوط قصه را از هم گسسته و دوباره به هم پیوند می‌زد. جاهایی بود که یادم می‌آید با حفظ خطوط اصلی به ما می‌گفت بروید و صحنه را کاملا بداهه اجرا کنید که این ناشی از اعتماد زیاد کارگردان به بازیگران بود. این امکان بداهه‌پردازی که به ما بازیگران داده می‌شد، باعث شد صحنه‌های جالب و زنده‌ای خلق شود. سریال‌سازی در ایران به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. ما امکانات و ساختار ایده‌آلی برای ساخت آثار نمایشی آنچنان که در کشورهای دیگر می‌بینیم نداریم. می‌خواهم به مخاطبان بگویم اگر کمی و کاستی در اثری می‌بینند، اطمینان داشته باشند که عوامل سازنده صادقانه و شبانه‌روز با تمام وجود تلاش خود را کرده‌اند تا آنچه در توان دارند ارائه دهند».
نجلا این شب‌ها بعد از افطار از شبکه سوم سیما در حال پخش است و پیش‌بینی می‌شود یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان باشد.

Page Generated in 0/0144 sec