printlogo


کد خبر: 247671تاریخ: 1401/1/28 00:00
کج‌‌سلیقگی سازمان لیگ فوتبال در ۶ هفته پایانی لیگ برتر
فوتبال در روز غیرتعطیل

مهدی مرتضویان: در روزهایی که علاقه‌مندان به فوتبال فرصت رفتن به ورزشگاه یا تماشای بازی‌های حساس هفته‌های پایانی را دارند، سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که هیچ مسابقه‌ای در روز تعطیل انجام نمی‌شود. برنامه ۶ هفته پایانی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی اعلام شده است که با وجود بازگشایی ورزشگاه‌ها به روی هواداران، اکثر روزهای برگزاری مسابقات میان هفته است و سازمان لیگ برنامه مسابقات را بر اساس برگزاری در روزهای غیرتعطیل پیش‌بینی کرده است.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ دیدارهای هفته بیست‌وششم این مسابقات روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت، هفته بیست‌وهفتم روز شنبه، هفته بیست‌و‌هشتم روز پنجشنبه، هفته بیست‌ونهم روز سه‌شنبه و هفته پایانی لیگ برتر روز یکشنبه ۸ خرداد برگزار خواهد شد. این برنامه‌ریزی در شرایطی انجام شده است که پیش از این انتقاداتی درباره برگزاری مسابقات در روزهای غیرتعطیل شده بود، چرا که اکثر هوادارانی که می‌خواهند به ورزشگاه بیایند در روزهای میانی هفته این امکان را ندارند. با این حال سازمان لیگ بدون توجه به این مورد برنامه ۶ هفته پایانی را اعلام کرده است. سهیل مهدی در گفت‌وگویی، درباره برنامه فشرده ۶ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: ۲ راه بیشتر نداشتیم؛ اینکه بتوانیم بازی‌ها را قبل از فیفادی خردادماه که از نهم شروع می‌شود به اتمام برسانیم یا اینکه یکی دو هفته پایانی را پس از بازی‌های تدارکاتی احتمالی تیم‌ ملی ایران در دستور کار قرار دهیم. مسؤول کمیته مسابقات لیگ برتر افزود: به همین خاطر تصمیم گرفتیم بازی‌ها را فرسایشی نکنیم و تکلیف لیگ برتر را قبل از فیفادی روشن کنیم. سال جام‌جهانی است و اولویت باید تیم ‌ملی کشور برای نتیجه‌گیری باشد. مهدی در پاسخ به اینکه چرا مسابقات در تعطیلات آخر هفته برگزار نمی‌شود، یادآور شد: مجبور بودیم 5-4 روز یک‌بار بازی‌ها را برگزار کنیم. در چنین تقویم فشرده‌ای چاره‌ای جز بازی در وسط هفته نداشتیم. بدون شک حضور هوادار یکی از لذت‌های مهم در فوتبال است که امیدوارم شاهد ادامه حضور آنها و ریشه‌کنی بیماری کرونا در کشور باشیم. وی درباره همزمانی برنامه هفته پایانی با اردوی تیم فوتبال امید تاکید کرد: مهره‌های بعضی از تیم‌های لیگ برتری، در تیم‌های خود تأثیرگذار هستند. واقعا چاره‌ای جز اتمام بازی‌ها قبل از فیفادی نداشتیم. احتمالا آقای مهدوی‌کیا با مساعدت 3-2 باشگاه لیگ برتری، بازیکنان خود را به طور کامل در اختیار خواهد داشت تا تیم امید، حضوری مقتدرانه در بازی‌های ازبکستان داشته باشد. مهدی درباره زمان برگزاری بازی‌های فصل آینده لیگ برتر تصریح کرد: دوست داریم قبل از شهریور لیگ را شروع کنیم. منتظر برنامه آقای اسکوچیچ هستیم. او باید برنامه‌های خود را ارائه دهد تا به مشکل نخوریم. 
***
نگرانی باشگاه استقلال از چینش داوری‌ها
مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال نسبت به روند داوری‌ها ابراز نگرانی کرد. مصطفی آجورلو نامه‌ای خطاب به میرشاد ماجدی نوشت و در آن خواستار عدالت در روند داوری‌ها شد. به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، مدیرعامل باشگاه استقلال طی نامه‌ای خطاب به سرپرست فدراسیون فوتبال، مراتب اعتراض و نگرانی این باشگاه را از روند داوری‌های چند هفته گذشته اعلام کرد. مصطفی آجورلو در این نامه با ارائه پیشنهاداتی به میرشاد ماجدی، خواهان بهبود وضعیت قضاوت مسابقات در هفته‌های پایانی شد و از فدراسیون فوتبال خواست بهترین و باتجربه‌ترین داوران خود را برای مسابقات باقیمانده مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انتخاب کند. تشکیل کارگروه ویژه در کمیته داوران و نظارت جدی بر این کارگروه، استفاده از داوران بین‌المللی و داورانی که نمرات بالایی در طول فصل کسب کرده‌اند، مجهز شدن داوران به ارتباطات رادیویی و برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی جهت اتخاذ تصمیمات یکپارچه داوران بر اساس قوانین، از جمله این پیشنهادات است. در پایان این نامه بار دیگر از مدیریت فدراسیون خواسته شده است از نقش‌آفرینی فردی که به سرمربی تیم استقلال توهین کرده، در چینش داوران دیدارهای مدعیان قهرمانی لیگ برتر خودداری شود.  

Page Generated in 0/0060 sec