printlogo


کد خبر: 247674تاریخ: 1401/1/28 00:00
اخبار

گوشواره دردسرساز؛ عجیب‌ترین تعویض فصل سری آ
«امبالا انزولا» بازیکن تیم فوتبال اسپتزیا به دلیل ناتوانی در خارج کردن گوشواره‌اش، نتوانست به عنوان یار تعویضی برای تیمش بازی کند. در جریان دیدار تیم‌های اینتر و اسپتزیا در چارچوب هفته 33 سری آ ایتالیا، امبالا انزولا، مهاجم اسپتزیا دقیقه 60 به جای «ری مانای» وارد مسابقه شد. طی این 10 دقیقه، انزولا یک شوت به دروازه حریف داشت اما در بقیه مدت سعی داشت گوشواره‌اش را در بیاورد. طبق قوانین فوتبال، بازیکنان حق ندارند از لوازم زینتی مثل گردن‌بند، انگشتر یا گوشواره در زمین فوتبال استفاده کنند و بهره بردن از هرگونه جسم خارجی غیرضروری ممنوع است. انزولا سعی کرد با یک تکه باند سفید، گوشواره‌اش را بپوشاند اما موفق نشد. «فابیو مارسکا» داور بازی از مهاجم اسپتزیا خواست به بیرون از زمین برود و گوشواره‌اش را در بیاورد اما او حتی با کمک کادر پزشکی تیمش هم نتوانست این کار را انجام دهد. دقیقه 70 بازی، «تیاگو موتا» سرمربی اسپتزیا ناچار شد تنها پس از 10 دقیقه انزولا را تعویض کند و آنتیسته را به بازی بفرستد که این آخرین تعویض او بود. دقایقی بعد، «لائوتارو مارتینز» بازی را ۰-۲ کرد تا شکست اسپتزیا قطعی شود. 
***
ماجرای بازی کردن تیم ایرانی با پرچم امارات!
مدیرعامل باشگاه شهداب یزد به حواشی حضور این تیم در جام رمضان امارات واکنش نشان داد و گفت شهداب با اطلاع و موافقت فدراسیون والیبال، شورای برون‌مرزی و حراست وزارت ورزش اعزام شده است. 
باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران بتازگی در جام رمضان امارات شرکت کرده که حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. عنوان شده که این تیم با اسم «بن‌ثانی» در مسابقات حضور دارد و برای آنکه تمام هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی پرداخت شود، مسؤولان شهداب حاضر شده‌اند پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود. 
«امیر شرافت» مدیرعامل باشگاه شهداب یزد درباره حواشی پیش آمده درباره حضور این تیم در جام رمضان به ایسنا گفت: دوازدهمین سالی است که این مسابقات با اسم تورنمنت NSA SPORTS امارات و زیر نظر وزارت ورزش، فدراسیون والیبال و دولت امارات برگزار می‌شود. دوره‌های قبلی این مسابقات با حضور تیم‌های امارات و تعداد محدودی بازیکن خارجی برگزار می‌شد اما امسال فدراسیون والیبال امارات تصمیم گرفته از بازیکنان باکیفیت خارجی و از کشورهای صاحبنام والیبال مثل ایتالیا، برزیل، کوبا و صربستان استفاده کند. همین باعث شد به عقیده کادر فنی ما و تعدادی از کارشناسان سطح فنی مسابقات بسیار بالا برود و شاید از جام باشگاه‌های آسیا هم بالاتر باشد. 
او در ادامه افزود: حدود ۲۰ روز پیش و قبل از کسب عنوان قهرمانی ایران، دعوتنامه‌ای رسمی از سوی اسپانسر مسابقات برای ما ارسال شد اما با توجه به اینکه زمان مناسبی نداشت و ملی‌پوشان در اردوی ملی حضور داشتند، تصمیم به عدم شرکت گرفتیم ولی بعد از قهرمانی، مدام از سوی اسپانسر ایمیل می‌آمد و حتی به فدراسیون والیبال ایران نامه زدند تا اینکه آقای داورزنی از ما درخواست کرد به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کنیم. ما هم شرایط لازم را فراهم و شرکت کردیم. 
شرافت درباره اینکه روی پیراهن بازیکنان شهداب پرچم امارات حک شده است، گفت: در این مسابقات برای هر تیمی یک اسپانسر مشخص شده که هزینه تیم را پرداخت می‌کند. در هر تیم هم دو بازیکن اماراتی حضور دارند تا در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنند و سطح‌شان بالا برود. اصلا بحث این نیست که اسم تیم عوض شده باشد، بن‌ثانی اسم اسپانسر تیم است که داخل پرانتز قرار می‌گیرد؛ حتی شبکه دوبی اسپورت هم در گزارش مسابقات تیم ما را با عناوینی چون شهداب ایرانی و منتخب ایرانی معرفی می‌کند. از طرفی ما تنها تیمی هستیم که لوگوی باشگاه هم روی پیراهن بازیکنان قرار دارد.
مدیرعامل باشگاه شهداب در واکنش به اینکه دلیل موافقت با قرار گرفتن پرچم امارات روی پیراهن نماینده ایران، پرداخت هزینه‌های حضور در این تورنمنت توسط اسپانسر مسابقات است؟ بیان کرد: این اصلا در قوانین مسابقات بود و از ابتدا می‌دانستیم. ما با نماینده حراست وزارت ورزش آمده‌ایم و موافقت شورای برون‌مرزی و فدراسیون والیبال را هم داشتیم و همه در جریان بودند. 
او در پاسخ به این سوال که آیا شهداب می‌توانست بدون اسم بن‌ثانی و پرچم امارات در مسابقات شرکت کند، گفت: نه! این جزو قوانین مسابقات بود. خیلی از باشگاه‌های دیگر ایران از چند ماه قبل از این مسابقات خبردار بودند و اکنون که خودشان موفق نشده‌اند در این مسابقات شرکت کنند، دنبال حرف و حدیث هستند. این مسابقات نوعی آماده‌سازی برای جام باشگاه‌های آسیاست. 

Page Generated in 0/0058 sec