printlogo


کد خبر: 247684تاریخ: 1401/1/28 00:00
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد
راه‌اندازی 6 هزار طرح اشتغال‌زایی برای زندانیان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ۶ هزار نفر از زندانیان و خانواده‌های آنان در سراسر کشور اشتغال ایجاد می‌کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت درباره طرح «زندان تحولی» گفت: این طرح در راستای اجرای سند تحول قوه‌قضائیه اجرا می‌شود که یکی از رئوس آن ایجاد اشتغال برای زندانیان آزادشده است. در همین راستا بنیاد برکت به عنوان همکار اصلی سازمان زندان‌های کشور نقش ویژه‌ای را در اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده‌های‌شان ایفا می‌کند. 
وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای زندانیان آزادشده، دارای رای باز و خانواده‌های زندانیان دربند در دستور کار است. 
ترکمانه در ادامه از انتخاب زندان لاکان رشت به عنوان زندان پایلوت اجرای طرح «زندان تحولی» خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا، ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی برای زندانیان این زندان و خانواده‌های‌شان اجرا می‌شود. 
وی تاکید کرد: قرار است اجرای طرح «زندان تحولی» به سراسر کشور تسری یابد که بنیاد برکت در این زمینه نیز همکاری‌های لازم را با سازمان زندان‌ها خواهد داشت. 
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، طرح‌های اشتغال این بنیاد، زندانیان آزادشده، زندانیانی که امکان خروج از زندان را دارند و خانواده زندانیان دربند را شامل می‌شود. 
ترکمانه تصریح کرد: بنیاد برکت پای کار اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده‌های‌شان ایستاده است، چرا که این قشر آسیب‌پذیر هستند و باید از آنها حمایت شود. 
وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی ویژه زندانیان و خانواده‌های‌شان، ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است. 
مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات گذشته این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان اظهار کرد: بنیاد تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از یکهزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ایجاد ۴ هزار و ۲۰۰ شغل را برای زندانیان و خانواده‌های‌شان عملیاتی کرده است. 
ترکمانه خاطرنشان کرد: زندانیان و خانواده‌های‌شان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش حمایت‌های ویژه و خاص بنیاد برکت قرار دارند.

Page Generated in 0/0053 sec