printlogo


کد خبر: 247686تاریخ: 1401/1/28 00:00
اخبار

تعمیر پل‌های سواره‌رو در دستورکار مدیریت شهری تهران
سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران از واگذاری امور مربوط به تعمیرات تخصصی بیش از۶۰ دستگاه پل سواره‌رو به شرکت «یادمان سازه» خبر داد. سیدمحمد فیاض که در تشریح نتایج بازدیدهای چشمی از پل‌های سواره‌رو شهر تهران سخن می‌گفت، از آغاز اقدامات اجرایی در زمینه مرمت این دسته از زیرساخت‌های عمرانی خبر داد و گفت: تعمیرات تخصصی بیش از ۶۰ دستگاه از پل‌های سواره‌رو شهر تهران که می‌بایست مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی و اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران انجام شود، در دستور کار شرکت یادمان سازه قرار گرفته است. وی یادآور شد: کارشناسان فعال در معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق بیست‌ودوگانه پیش از انجام این بازدیدها در دوره آموزشی «دستورالعمل بازرسی پل‌ها» که در شهرداری منطقه ۵ برگزار شد، شرکت کردند. 
***
تمام دانش‌آموزان باید در امتحانات حضوری شرکت کنند
با توجه به استمرار آموزش حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتاب‌های درسی، امتحانات تحصیلی نوبت دوم تمام دوره‌های تحصیلی حضوری انجام می‌شود. محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی 1401-1400 مطابق بارم‌بندی تعیین‌شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و به صورت الکترونیکی به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می‌شود. وی درباره حضور دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی گفت: این دانش‌آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حـوزه برگــزاری امتحانات پیش‌بینی و تجهیز شده است، حضور می‌یابند. 
***
کودکان «بابای قهرمان من» میهمان سازمان زیباسازی
به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) کودکانی که تصاویر آنها در پویش فرهنگی «بابای قهرمان من» در سطح شهر روی سازه‌های تبلیغاتی اکران شده بود، میهمان سازمان زیباسازی شهر تهران شدند. رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از فرزندان شهدایی که تصاویر آنها با پدران شهیدشان به مناسبت روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر روی سازه‌های تبلیغات فرهنگی سطح شهر اکران شده بود، دعوت کرد و با آنها در نشستی صمیمی به گفت‌و‌گو پرداخت. 35 طرح فرهنگی از تصاویر فرزندان شهدا به همراه پدران شهیدشان، روی تمام سازه‌های تبلیغات فرهنگی شامل عرشه پل‌ها، پرتابل‌ها و دیگر سازه‌های تبلیغاتی به مناسبت روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر اختصاص یافته بود. 
***
پلمب و اخطار به ۴۰۷ واحد صنفی متخلف
رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح ویژه برخورد با واحدهای صنفی متخلف در ماه مبارک رمضان و پلمب و اخطار به ۴۰۷ واحد صنفی متخلف خبر داد. سردار حسین رحیمی دیروز با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی کریم اهل‌بیت‌(ع) و گرامیداشت روز اکرام و اینکه همه باید حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت کنیم، اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته پلیس نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با واحدهای صنفی متخلف را اجرا کرد. وی تصریح کرد: این طرح با به‌کارگیری ۱۹۴ تیم از مجموعه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اجرا شده است. وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی در سطح پایتخت مورد بازدید قرار گرفته است، افزود: با اجرای این طرح ۴۰۷ واحد صنفی که به طور غیرمجاز اقدام به ارائه مواد غذایی گرم کرده و زمینه روزه‌خواری و هنجارشکنی را فراهم کرده بودند پلمب شده یا اخطاریه دریافت کردند.

Page Generated in 0/0050 sec